De Bijbel over gebed

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Jerommel »

callista schreef:
Jerommel schreef:Ik heb al uitgelegd wat ik bedoel, en zo is het ook in de Bijbel bedoeld.

Nederigheid en vernedering wil jij als totaal verschilende dingen aanmerken.
Maar iedereen begrijpt dat hoogmoed 'vernederd' tot nederigheid moet worden.

Zie hier de zelfliefde, het ego als struikelblok.
Nee, Martine heeft het goed weergegeven.
Het zijn twee totaal verschillende begrippen.

Nederigheid komt voort uit jezelf en vernedering word je door anderen aangedaan.
Het eerste kan een deugd zijn [te vergelijken met een gezonde dosis bescheidenheid] en het tweede een misdaad.....iemand figuurlijk een kopje kleiner maken...sommigen nemen dat letterlijk

Maar je doelt waarschijnlijk op de Bijbeltekst:
o.a.Mattheus 23:12

"Wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden en wie zichzelf vernedert zal verhoogd worden"
Dat heeft toch een andere betekenis...diegene kan bedrogen uitkomen, m.a.w. wie hoog zit of zich hoog waant kan diep vallen
Zoals ik al zei, jullie associaties met de woorden zijn niet de mijne en ook niet die van de Bijbel.
Daarnaast toon je met Matt 23:12 precies aan wat ik bedoel.
Alleen naast dat we dat zelf doen, helpt God daar minstens net zo veel aan mee.
Het is bekeren, wedergeboren worden, groeien in geloof, ego overboord.

De kastijdingen en vernederingen zijn dus ten opbouw van de wedergeborenen, en die dienen 'het vlees te kruisigen'.
Laatst gewijzigd door Jerommel op 06 dec 2015, 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Jerommel »

Hier in Bijbelgesprek is dat de hoofdzaak.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door callista »

Jerommel schreef:Hier in Bijbelgesprek is dat de hoofdzaak.
Dus m.a.w. jij hebt gelijk en denkt zo [met dit slappe "argument" ] anderen de mond te kunnen snoeren... :w
modbreak pyro: in Bijbelgesprek is het bespreken van de bijbel de hoofdzaak. Je bent vrij een andere bijbelinterpretatie te hebben dan Jerommel, dus niemand snoert je de mond.

Zoals God hier neergezet wordt is het te vergelijken met Kim Jong Un, IS en andere potentaten en dictators.... :x
Of leve het martelaarschap en de onderwerping.... :roll:
Geloven met het mes op de keel..
Het gaat te ver de mening van andere gespreksdeelnemers op deze manier te karikaturiseren.

Maar goed, ik hoop nu wel dat je het verschil begrijpt tussen nederig [zijn] en [iemand] vernederen...qua taalgebruik.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Jerommel »

Ik weet niet waarom je er nu weer allerlei dingen bij meent te moeten halen.

Kennelijk roepen bepaalde woorden en begrippen allergische reakties op.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door callista »

Jerommel schreef:Ik weet niet waarom je er nu weer allerlei dingen bij meent te moeten halen.

Kennelijk roepen bepaalde woorden en begrippen allergische reakties op.
Het gaat nog steeds over hetzelfde, dank zij jou... :)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Jerommel »

callista schreef:
Jerommel schreef:Ik weet niet waarom je er nu weer allerlei dingen bij meent te moeten halen.

Kennelijk roepen bepaalde woorden en begrippen allergische reakties op.
Het gaat nog steeds over hetzelfde, dank zij jou... :)
Dat is geen antwoord op waarom je er vanalles bij meent te moeten halen.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Piebe Paulusma »

Jerommel schreef:
Piebe 2.2 schreef:Zoals ik al eerder schreef, Christus is gekastijd door de Vader.
Onzin.
Christus doet de Wil van de Vader, dus kastijding is niet nodig.
Het zijn altijd christenen die roepen dat het onzin is wat er staat in het boek waar zij hun geloof op baseren. Hier dan het bewijs dat Christus gekastijd werd door de Vader, de beproeving van de kruisdood die hem te wachten stond. Volgens Jerommel en Martine onzin dus. :w

[39] Hij verliet het huis en ging volgens zijn gewoonte naar de Olijfberg, en zijn leerlingen gingen met Hem mee. [40] Toen Hij daar was, zei Hij hun: ‘Bid dat jullie in de beproeving niet bezwijken.’ [41] Hij verwijderde zich van hen, ongeveer een steenworp ver; daar viel Hij op zijn knieën en bad: [42] ‘Vader, neem alstublieft deze beker van Mij weg; maar toch, laat niet mijn wil gebeuren, maar die van U.’ [43] Toen verscheen Hem een engel uit de hemel die Hem kracht gaf. [44] Hij werd doodsbang en bad nog dringender; zijn zweet viel als bloeddruppels op de grond.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Jerommel »

Piebe 2.2 schreef:
Jerommel schreef:
Piebe 2.2 schreef:Zoals ik al eerder schreef, Christus is gekastijd door de Vader.
Onzin.
Christus doet de Wil van de Vader, dus kastijding is niet nodig.
Het zijn altijd christenen die roepen dat het onzin is wat er staat in het boek waar zij hun geloof op baseren. Hier dan het bewijs dat Christus gekastijd werd door de Vader, de beproeving van de kruisdood die hem te wachten stond. Volgens Jerommel en Martine onzin dus. :w
Christus was het zondeloze, smetteloze Offerlam, die de Wil van de Vader doet.
Kastijding is ter richting, ter opvoeding en vorming, dus niet op de Zoon van toepassing.


[39] Hij verliet het huis en ging volgens zijn gewoonte naar de Olijfberg, en zijn leerlingen gingen met Hem mee. [40] Toen Hij daar was, zei Hij hun: ‘Bid dat jullie in de beproeving niet bezwijken.’ [41] Hij verwijderde zich van hen, ongeveer een steenworp ver; daar viel Hij op zijn knieën en bad: [42] ‘Vader, neem alstublieft deze beker van Mij weg; maar toch, laat niet mijn wil gebeuren, maar die van U.’ [43] Toen verscheen Hem een engel uit de hemel die Hem kracht gaf. [44] Hij werd doodsbang en bad nog dringender; zijn zweet viel als bloeddruppels op de grond.
Dat heeft niks met kastijding te maken.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Piebe Paulusma »

Zoals gewoonlijk snap je er weer niks van, nog nooit gehoord dat de Messias ziek gemaakt werd (krank) zoals ook Job. Logisch ook als je de Bijbel nog nooit gelezen hebt en alleen maar anderen napraat. Ik ga geen tijd meer verspillen aan je.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Jerommel »

Mooi zo, dat scheelt mij weer een hoop dom geIuI om op te reageren.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door callista »

Piebe 2.2 schreef:Zoals gewoonlijk snap je er weer niks van, nog nooit gehoord dat de Messias ziek gemaakt werd (krank) zoals ook Job. Logisch ook als je de Bijbel nog nooit gelezen hebt en alleen maar anderen napraat. Ik ga geen tijd meer verspillen aan je.
Dat baseer je op Jesaja 53:10-12?
Dat gaat niet over Jezus, maar over Israël.
Jezus ziek gemaakt? :shock:
Jezus werd niet ziek gemaakt bij mijn weten........dat staat nergens in het NT.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef:
Piebe 2.2 schreef:Zoals gewoonlijk snap je er weer niks van, nog nooit gehoord dat de Messias ziek gemaakt werd (krank) zoals ook Job. Logisch ook als je de Bijbel nog nooit gelezen hebt en alleen maar anderen napraat. Ik ga geen tijd meer verspillen aan je.
Dat baseer je op Jesaja 53:10-12?
Dat gaat niet over Jezus, maar over Israël.
Jezus ziek gemaakt? :shock:
Jezus werd niet ziek gemaakt bij mijn weten........dat staat nergens in het NT.
Jesaja 53
[10] Maar het heeft de heer behaagd hem ziek te maken en te breken.
Waarlijk, hij heeft zichzelf tot een zoenoffer gemaakt
hij zal zijn nakomelingen mogen zien, en lang blijven leven;
en wat de heer behaagt zal door zijn hand slagen.
[11] Vanwege het doorstane lijden zal hij het licht mogen zien en met kennis verzadigd worden.
Mijn dienstknecht zal zich een rechtvaardige tonen voor velen,
hun zonden laadt hij op zich.

Ja ik baseer dat op Jesaja 53 want Christus werd wel degelijk gebroken en ziek gemaakt. Er staat dat Jezus bloed zweette in het NT aan de vooravond van de kruisiging en volgens mij voel je je dan niet fit. Ook knap je niet op van gekruisigd worden dunkt mij maar nee hoor, Jezus werd niet ziek gemaakt, dat staat nergens in het NT. :roll: :w

Maar goed, als jij zo zeker bent dat Jesaja over het collectief Israël sprak, wanneer werd het volk dan een zoenoffer? En wiens zonden nam het op zich? Nam Israël soms de zonden van Israël op zich? En wanneer werd het hele volk dan ziek gemaakt? Prima als je het ergens niet mee eens bent, maar enige onderbouwing wordt gewaardeerd.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Mieke
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 aug 2015, 15:37
Man/Vrouw: V

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Mieke »

Soms heb ik het idee dat iedereen hier de bijbel zo probeert uit te leggen zoals het in zijn of haar straatje past. Jezus zweette bloed uit angst want Hij wist wat er ging gebeuren. Ik ben benieuwd hoe jij erbij zou zitten als je wist dat je de volgende dag aan een kruis zou bungelen. En dan niet met touwtjes zoals in een film maar met echte draadnagels door je polsen. En ik denk dat het allerergste voor Jezus was dat hij drie uur verlaten werd door Zijn Vader. Dat wist Hij.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Piebe Paulusma »

Mieke schreef:Soms heb ik het idee dat iedereen hier de bijbel zo probeert uit te leggen zoals het in zijn of haar straatje past. Jezus zweette bloed uit angst want Hij wist wat er ging gebeuren.
Soms heb ik het idee dat jij daar zelf net zo hard aan meedoet, maar er dan stukken minder moeite mee hebt.
Mieke schreef:Ik ben benieuwd hoe jij erbij zou zitten als je wist dat je de volgende dag aan een kruis zou bungelen. En dan niet met touwtjes zoals in een film maar met echte draadnagels door je polsen.
Nou, als je je enigszins kan verplaatsen in een ander heb je daar vast wel een idee bij. Wat ik gezegd zou hebben als ik gekruisigd werd is dat de Vader me had gebroken en goed ziek gemaakt. Beetje vreemd dat je mij verwijten maakt want ik ben niet degene die de kruising bagatelliseert.
Mieke schreef:En ik denk dat het allerergste voor Jezus was dat hij drie uur verlaten werd door Zijn Vader. Dat wist Hij.
Christus citeerde David, je moet niet denken maar onderzoeken en vaststellen want eigenwijsheid schiet je niks mee op.

Alle christelijke exegeten zijn het er over eens dat Jesaja 53 over Christus gaat, voor jou staan dezelfde vragen open als voor Callista. Beantwoord ze maar.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door callista »

Piebe 2.2 schreef:
callista schreef:
Piebe 2.2 schreef:Zoals gewoonlijk snap je er weer niks van, nog nooit gehoord dat de Messias ziek gemaakt werd (krank) zoals ook Job. Logisch ook als je de Bijbel nog nooit gelezen hebt en alleen maar anderen napraat. Ik ga geen tijd meer verspillen aan je.
Dat baseer je op Jesaja 53:10-12?
Dat gaat niet over Jezus, maar over Israël.
Jezus ziek gemaakt? :shock:
Jezus werd niet ziek gemaakt bij mijn weten........dat staat nergens in het NT.
Jesaja 53
[10] Maar het heeft de heer behaagd hem ziek te maken en te breken.
Waarlijk, hij heeft zichzelf tot een zoenoffer gemaakt
hij zal zijn nakomelingen mogen zien, en lang blijven leven;
en wat de heer behaagt zal door zijn hand slagen.
[11] Vanwege het doorstane lijden zal hij het licht mogen zien en met kennis verzadigd worden.
Mijn dienstknecht zal zich een rechtvaardige tonen voor velen,
hun zonden laadt hij op zich.

Ja ik baseer dat op Jesaja 53 want Christus werd wel degelijk gebroken en ziek gemaakt. Er staat dat Jezus bloed zweette in het NT aan de vooravond van de kruisiging en volgens mij voel je je dan niet fit. Ook knap je niet op van gekruisigd worden dunkt mij maar nee hoor, Jezus werd niet ziek gemaakt, dat staat nergens in het NT. :roll: :w

Maar goed, als jij zo zeker bent dat Jesaja over het collectief Israël sprak, wanneer werd het volk dan een zoenoffer? En wiens zonden nam het op zich? Nam Israël soms de zonden van Israël op zich? En wanneer werd het hele volk dan ziek gemaakt? Prima als je het ergens niet mee eens bent, maar enige onderbouwing wordt gewaardeerd.
Jesaja spreekt in de verleden tijd: maaktE hem ziek....dus van een profetie kan geen sprake zijn.
Dus dat lijkt me niet op Jezus te slaan....700 jaar later..

Israël werd Gods eerstgeboren zoon genoemd.....het gaat over de lijdensweg van Israël, die ook als schapen ter slachting werden geleid.
Als je alles in de context leest wordt het duidelijk.
Ook als het angstzweet je uitbreekt kun je niet spreken van een ziekte...
De christelijke uitleg [NT] lijkt me een midrasj...gebaseerd op teksten uit het OT, Jesaja 53 en daaraan voorafgaand, Psalm 22, Micha 5, Psalm 110, het verhaal over Judas.. etc.....
Toch algemeen bekend dacht ik.
[11] Vanwege het doorstane lijden zal hij het licht mogen zien en met kennis verzadigd worden.
Kan dit op Jezus slaan? :roll:
Jezus is toch Het Licht? en had toch al kennis?

Maar goed.
Hier een site ter verduidelijking hoe Jesaja het in zijn tijd bedoelde....ook met Hebreeuwse teksten..
verder is het hier off topic en bovendien is er al zo vaak zoveel over gezegd.....dat ik het hierbij laat.

Lees maar eens op je gemak.. ;)

http://www.shalomgemeente.nl/Messias-Jesaja%2053.htm
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Piebe Paulusma »

Een eerstgeboren Zoon is geen collectief, dan zou de baarmoeder nogal uitscheuren. In het Hebreeuws staat het in enkelvoud, er is Eén die alle zonden op zich neemt en als je ook maar iets wist van het jodendom kon je weten dat enkelvoud echt enkelvoud is.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door callista »

Piebe 2.2 schreef:Een eerstgeboren Zoon is geen collectief, dan zou de baarmoeder nogal uitscheuren.
In het Hebreeuws staat het in enkelvoud, er is Eén die alle zonden op zich neemt en als je ook maar iets wist van het jodendom kon je weten dat enkelvoud echt enkelvoud is.
Je hebt alles al gelezen merk ik... 8-) :clown:

Ik laat het hier verder bij zoals ik al zei.....het is tevens OFF topic en bovendien zeer vermoeiend....
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Dirk »

Piebe 2.2 schreef:Een eerstgeboren Zoon is geen collectief, dan zou de baarmoeder nogal uitscheuren. In het Hebreeuws staat het in enkelvoud, er is Eén die alle zonden op zich neemt en als je ook maar iets wist van het jodendom kon je weten dat enkelvoud echt enkelvoud is.
Wat heeft dit met "De Bijbel over gebed" te maken??
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Piebe Paulusma »

Dirk schreef:
Piebe 2.2 schreef:Een eerstgeboren Zoon is geen collectief, dan zou de baarmoeder nogal uitscheuren. In het Hebreeuws staat het in enkelvoud, er is Eén die alle zonden op zich neemt en als je ook maar iets wist van het jodendom kon je weten dat enkelvoud echt enkelvoud is.
Wat heeft dit met "De Bijbel over gebed" te maken??
Zeg het maar. :w
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door pyro »

[modaanwijzing pyro: nu graag weer on-topic verder over gebed]
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Dirk »

Uit Jakobus 4 blijkt duidelijk dat sommigen niets ontvangen, omdat ze niet bidden:

Gij begeert, en hebt niet; gij benijdt en ijvert naar dingen, en kunt ze niet verkrijgen; gij vecht en voert krijg, doch gij hebt niet, omdat gij niet bidt.

Gij bidt, en gij ontvangt niet, omdat gij kwalijk bidt

Jakobus legt dus een direct verband tussen (niet) hebben, (niet) verkrijgen, (niet) ontvangen en bidden, niet bidden en kwalijk bidden. Er zijn dus mensen die vechten en strijden, er zijn mensen die streven naar bepaalde dingen en zaken, er zijn mensen die wensen hebben, maar helemaal niks ontvangen, hebben en/of verkrijgen. Volgens Jakobus is de reden dat deze mensen niet bidden of kwalijk bidden. Ik ben het met Jakobus eens. En daarom is het van belang goed te begrijpen hoe we "moeten" bidden. Derek Prince legt dat in zijn boek "Zegen of vloek" m.i. prima uit.

Het is jammer dat er direct het woordje "schuld" gekoppeld wordt aan financiele tegenslagen, ziekten of andere tegenslagen. Ik denk dat het woord "onwetendheid" beter op zijn plaats is. De Bijbel leert ons duidelijk:

Matthëus 7
Bidt, en u zal gegeven worden

Johannes 14
En zo wat gij begeren zult in Mijn Naam, dat zal Ik doen; opdat de Vader in den Zoon verheerlijkt worde. Zo gij iets begeren zult in Mijn Naam, Ik zal het doen

Het is belangrijk te bidden in Naam van Jezus. Het is belangrijk te begrijpen dat God niet wenst dat wij ziek zijn, dat we tegenslagen hebben. Job werd verzocht door satan. Het was niet Gods wens! God stond het toe! Het is belangrijk te beseffen niet kwalijk te bidden. Het is belangrijk te beseffen dat we diegenen die ons vervolgen, zelfs vervloeken, te zegenen. Bid voor degenen die jou geweld aandoen! Spreek de zegen uit over hetgeen je doet! Spreek de zegen uit in Naam van Jezus Christus!

Lukas 6
Zegent degenen, die u vervloeken, en bidt voor degenen, die u geweld doen

Het is belangrijk te beseffen dat de Bijbel vol beloften staat. Veel Christenen beseffen onvoldoende welke rechten ze hebben. Het uitspreken van een recht wordt ten onrechte als arrogant betiteld! Wanneer iemand een boete krijgt, maar deze boete wordt door iemand anders betaald, ben je vrij. Je verdient de boete wel, omdat je schuldig bent, maar je hebt recht op je vrijheid.

De duivel is erop uit van ons te stelen!Deze vreselijke leugenaar, satan, wil onze vergeving afnemen, door ons in te fluisteren dat we slecht zijn. Zeker zijn we slecht, maar dankzij Jezus zijn we vrij van schuld! De duivel wil onze genezing stelen, hij wil ons geluk stelen, hij wil alles stelen, zoals hij bij Job deed. In gebed is het belangrijk te beseffen dat wij dankzij Jezus de autoriteit en de macht over de duivel hebben. We mogen claimen wat satan van ons afgenomen heeft, omdat God ons beloften gedaan heeft! God is betrouwbaar! Wat HIJ ons geeft, mogen we niet laten roven door de duivel. Wanneer we dat beseffen, gaan er deuren open.
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Gebruikersavatar
Alloniempje
Berichten: 512
Lid geworden op: 31 mei 2015, 13:36
Man/Vrouw: V

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Alloniempje »

callista schreef:
Jerommel schreef:
Dirk schreef:Je hoeft in geen enkele onzekerheid te leven, Jerommel!
Hou eens op met preken.
Niemand weet toch 100% zeker dat ie is gered.
En van hen die dat wel roepen, betwijfel ik het eerder dan van hen die hopen en geloven.
Het is dan meestal neuro-linguistisch zelf-programmeren ipv. vertrouwen in Gods rechtvaardigheid.
Haantje de voorste gedrag, om te mogen 'ontvangen'.
Dit keer --voor de verandering.. ;) eens met Jerommel .....
Alhoewel NLP je wel kan helpen, maar dat is wat anders...... :smile:
Ik zomaar ook...
Mieke
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 aug 2015, 15:37
Man/Vrouw: V

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door Mieke »

Ik verwijt niemand iets, maar wie de schoen past........
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door ericjan »

Jacobus 1 laat zelfs zien dat we niet mogen twijfelen als we tot G'd bidden, dat we zonder twijfel moeten bidden, omdat G'd dan de gebeden niet verhoord.
6 Maar laat hij er in geloof om vragen en daarbij niet twijfelen. Immers, wie twijfelt, lijkt op een golf van de zee, die door de wind voortgestuwd en op- en neergeworpen wordt.
7 Want zo iemand moet niet denken dat hij iets ontvangen zal van de Heere.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Bijbel over gebed

Bericht door callista »

Mieke schreef:Ik verwijt niemand iets, maar wie de schoen past........
Wat bedoel je nu precies?
Kun je wat duidelijker zijn?