Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Leeuwenhart
Berichten: 212
Lid geworden op: 07 jul 2015, 15:52
Man/Vrouw: M

Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Leeuwenhart »

"Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
Want Ik ben gekomen, om de mens in conflict te laten komen met diens vader en de dochter met haar moeder en de schoondochter in conflict met haar schoonmoeder.
En zij zullen vijanden worden, zelfs wanneer ze hetzelfde huis bewonen.
Die vader of moeder liefheeft boven Mijn Woord, is Mijn woord niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mijn Woord, is Mijn Woord niet waardig."

(SV Mattheus 10:34-37) *)


Jezus brengt inzichten en principes, die een mens met God kunnen verEENigen, ook het kruisoffer pas hierin.
Maar de mensenwereld zal zich verdelen in hen die werkelijk warm lopen voor Zijn Woord en zij die dit Woord niet kunnen verdragen

Daar komt strijd uit voort tussen de mensen die de waarheid boven tafel willen en zij die de waarheid proberen te verdoezelen.
Die scheidslijn loopt door alle menselijke interacties heen.
De Waarheid kan vrede brengen in het eigen hart, maar in de wereld brengt zij strijd.


[modbreak Trajecto] *) Vermelding van Bijbelvertaling, -boek en versnummers toegevoegd.
Dit moet echter zelf in het vervolg worden gedaan.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Jerommel »

Tja... Mensen worden dikwijls zeer boos als het op de Verordeningen van God aan komt...

Ongeacht of misschien juist vanwege de verantwoordelijkheid die Hij op zich neemt, die Hij ons uit handen neemt.
He is iig niet alleen maar te wijten aan de wereldse anti-Christelijke indoctrinatie.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door ericjan »

Leeuwenhart schreef:"Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
Want Ik ben gekomen, om de mens in conflict te laten komen met diens vader en de dochter met haar moeder en de schoondochter in conflict met haar schoonmoeder.
En zij zullen vijanden worden, zelfs wanneer ze hetzelfde huis bewonen.
Die vader of moeder liefheeft boven Mijn Woord, is Mijn woord niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mijn Woord, is Mijn Woord niet waardig."
Yeshua waarschuwt ook veelvuldig voor dwaalleraars..........
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Leeuwenhart
Berichten: 212
Lid geworden op: 07 jul 2015, 15:52
Man/Vrouw: M

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Leeuwenhart »

ericjan schreef:
Leeuwenhart schreef:"Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
Want Ik ben gekomen, om de mens in conflict te laten komen met diens vader en de dochter met haar moeder en de schoondochter in conflict met haar schoonmoeder.
En zij zullen vijanden worden, zelfs wanneer ze hetzelfde huis bewonen.
Die vader of moeder liefheeft boven Mijn Woord, is Mijn woord niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mijn Woord, is Mijn Woord niet waardig."
Yeshua waarschuwt ook veelvuldig voor dwaalleraars..........
Inderdaad en op welke dwaalleraars zou Hij dan, achteraf gezien, gedoeld kunnen hebben?
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door ericjan »

Leeuwenhart schreef:
ericjan schreef:
Leeuwenhart schreef:"Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
Want Ik ben gekomen, om de mens in conflict te laten komen met diens vader en de dochter met haar moeder en de schoondochter in conflict met haar schoonmoeder.
En zij zullen vijanden worden, zelfs wanneer ze hetzelfde huis bewonen.
Die vader of moeder liefheeft boven Mijn Woord, is Mijn woord niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mijn Woord, is Mijn Woord niet waardig."
Yeshua waarschuwt ook veelvuldig voor dwaalleraars..........
Inderdaad en op welke dwaalleraars zou Hij dan, achteraf gezien, gedoeld kunnen hebben?
Neem een spiegel zou ik zeggen......

[modbreak Trajecto] Ontoelaatbare aanval op de persoon. Hiervoor wordt er een officiële waarschuwing genoteerd.
Dit is een tweede in een reeks. Bij de volgende officiële waarschuwing wordt er een tijdelijke ban opgelegd.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Leeuwenhart
Berichten: 212
Lid geworden op: 07 jul 2015, 15:52
Man/Vrouw: M

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Leeuwenhart »

De tekst in de eerste posting is Mattheus 10 34
Gebruikersavatar
Leeuwenhart
Berichten: 212
Lid geworden op: 07 jul 2015, 15:52
Man/Vrouw: M

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Leeuwenhart »

ericjan schreef:Yeshua waarschuwt ook veelvuldig voor dwaalleraars..........
Leeuwenhart schreef:Inderdaad en op welke dwaalleraars zou Hij dan, achteraf gezien, gedoeld kunnen hebben?
ericjan schreef:Neem een spiegel zou ik zeggen......
Okay, dat is dan duidelijk.
Toch blij dat de middeleeuwen inmiddels voorbij zijn, anders had de plaatselijke inquisiteur vast wel met voortvarendheid op jouw melding gereageerd.
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Biker »

Is het iemand wel eens opgevallen dat de tegenover elkaar geplaatste familieleden in deze tekst altijd een generatieverschil laten zien?
Gebruikersavatar
Leeuwenhart
Berichten: 212
Lid geworden op: 07 jul 2015, 15:52
Man/Vrouw: M

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Leeuwenhart »

Inderdaad, Biker, alleen de schoonzoon lijkt de dans te ontspringen. :smile:
Maar zie jij dan een speciale betekenis in de opsomming?
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Biker »

Leeuwenhart schreef:Inderdaad, Biker, alleen de schoonzoon lijkt de dans te ontspringen. :smile:
Maar zie jij dan een speciale betekenis in de opsomming?
Jazeker.
De overgang van ritueel judaisme naar een hoger nivo met het verschijnen van de Messias, waar alles altijd al naar vooruit wees, dwong de joden tot een keuze.
Indien je Hem aanneemt, breek je met je cultuur, gewoonten, en dus opvoeders en familie.
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Martine »

Leeuwenhart schreef:De tekst in de eerste posting is Mattheus 10 34
Dat is voor een deel een verwijzing naar Micha 7: 6-7a: Want een zoon noemt zijn vader een dwaas,een dochter zal opstaan tegen de moeder, een schoondochter tegen haar schoonmoeder-
iemands vijanden zijn de mannen in zijn huisgezin.
Maar ik zal uitkijken naar de ENE, ik blijf verbeiden, de God die mij bevrijdt, horen zal mijn God (Naardense Vertaling)

Het zijn dus vaak geen dwaalleraars - wie bepaalt overigens wat dat zijn - maar in het huisgezin.
Biker schreef:Is het iemand wel eens opgevallen dat de tegenover elkaar geplaatste familieleden in deze tekst altijd een generatieverschil laten zien?
Leeuwenhart schreef:Inderdaad, Biker, alleen de schoonzoon lijkt de dans te ontspringen
In het door mij aangehaalde Micha zeker niet!

Ik denk overigens dat al generaties lang geloven in God niet meer gewoon is. Ook in mijn gezin hebben mijn kinderen afgehaakt.
Dat is voor mij persoonlijk een groot verdriet. Maar er was een tijd dat ik mijzelf de schuld gaf. Nu niet meer. Zij maken hun eigen beslissingen. De invloed van alles wat op ze afkomt is groot en er zijn ook mensen die zich christen noemen, maar er een belabberd voorbeeld van geven.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Biker »

Martine schreef: Dat is voor een deel een verwijzing naar Micha 7: 6-7a: Want een zoon noemt zijn vader een dwaas,een dochter zal opstaan tegen de moeder, een schoondochter tegen haar schoonmoeder-
iemands vijanden zijn de mannen in zijn huisgezin.
Maar ik zal uitkijken naar de ENE, ik blijf verbeiden, de God die mij bevrijdt, horen zal mijn God (Naardense Vertaling)
Volgens mij staat er gewoon als samenvatting dat mens zijn vijanden in zijn eigen gezin zijn, waarom zou de nadruk op het geslacht van de betreffende mens moeten vallen?
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Martine »

Biker schreef:
Martine schreef: Dat is voor een deel een verwijzing naar Micha 7: 6-7a: Want een zoon noemt zijn vader een dwaas,een dochter zal opstaan tegen de moeder, een schoondochter tegen haar schoonmoeder-
iemands vijanden zijn de mannen in zijn huisgezin.
Maar ik zal uitkijken naar de ENE, ik blijf verbeiden, de God die mij bevrijdt, horen zal mijn God (Naardense Vertaling)
Volgens mij staat er gewoon als samenvatting dat mens zijn vijanden in zijn eigen gezin zijn, waarom zou de nadruk op het geslacht van de betreffende mens moeten vallen?
Het spijt me voor jou, maar het staat zo in Micha.
En mijn nadruk op 'mannen' is omdat Leeuwenhart aangeeft dat alleen de schoonzoon niet genoemd wordt...
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Biker »

Martine schreef:
Biker schreef:
Martine schreef: Dat is voor een deel een verwijzing naar Micha 7: 6-7a: Want een zoon noemt zijn vader een dwaas,een dochter zal opstaan tegen de moeder, een schoondochter tegen haar schoonmoeder-
iemands vijanden zijn de mannen in zijn huisgezin.
Maar ik zal uitkijken naar de ENE, ik blijf verbeiden, de God die mij bevrijdt, horen zal mijn God (Naardense Vertaling)
Volgens mij staat er gewoon als samenvatting dat mens zijn vijanden in zijn eigen gezin zijn, waarom zou de nadruk op het geslacht van de betreffende mens moeten vallen?
Het spijt me voor jou, maar het staat zo in Micha.
En mijn nadruk op 'mannen' is omdat Leeuwenhart aangeeft dat alleen de schoonzoon niet genoemd wordt...
De nadruk igt in deze woorden wellicht op het feit dat er een keuze gemaakt diende te worden....Lukas 14:26

26 Als iemand tot Mij komt en niet haat zijn eigen vader en moeder en vrouw en kinderen en broers en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn. - See more at: http://herzienestatenvertaling.nl/tekst ... blclQ.dpuf
Sanderlouwes
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2015, 19:49
Man/Vrouw: M

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Sanderlouwes »

Biker schreef:
Martine schreef:
Biker schreef:
Martine schreef: Dat is voor een deel een verwijzing naar Micha 7: 6-7a: Want een zoon noemt zijn vader een dwaas,een dochter zal opstaan tegen de moeder, een schoondochter tegen haar schoonmoeder-
iemands vijanden zijn de mannen in zijn huisgezin.
Maar ik zal uitkijken naar de ENE, ik blijf verbeiden, de God die mij bevrijdt, horen zal mijn God (Naardense Vertaling)
Volgens mij staat er gewoon als samenvatting dat mens zijn vijanden in zijn eigen gezin zijn, waarom zou de nadruk op het geslacht van de betreffende mens moeten vallen?
Het spijt me voor jou, maar het staat zo in Micha.
En mijn nadruk op 'mannen' is omdat Leeuwenhart aangeeft dat alleen de schoonzoon niet genoemd wordt...
De nadruk igt in deze woorden wellicht op het feit dat er een keuze gemaakt diende te worden....Lukas 14:26

26 Als iemand tot Mij komt en niet haat zijn eigen vader en moeder en vrouw en kinderen en broers en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn. - See more at: http://herzienestatenvertaling.nl/tekst ... blclQ.dpuf

Of Hij doelt hierop te zeggen dat je in de schuld moet komen te staan!!! De zonde die je tegen Hem doet is schuld op schuld vermeerderen. Een druppel van Zijn leidend bloed geeft je de zaligheid en een eeuwig leven. Het gaat om dat je de zonde als je bij Zijn volk hoort niet verdragen kan... Zelfs niet van degene die het dichtstbijzijnde naast je staan. Als de heere je leidsman is geeft je Hem toch alle lof en eer?
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Biker »

Sanderlouwes schreef:

Of Hij doelt hierop te zeggen dat je in de schuld moet komen te staan!!! De zonde die je tegen Hem doet is schuld op schuld vermeerderen. Een druppel van Zijn leidend bloed geeft je de zaligheid en een eeuwig leven. Het gaat om dat je de zonde als je bij Zijn volk hoort niet verdragen kan... Zelfs niet van degene die het dichtstbijzijnde naast je staan. Als de heere je leidsman is geeft je Hem toch alle lof en eer?
Nou, tot nu toe was het forum er gelukkig vrij van, maar nu hebben we dan weer een rasechte refo, die de voltooidverleden tijd van de gegeven Genade en Redding verandert in iets wat je nog zou moeten ontvangen in de toekomst, maar zelf niet aan kunt nemen.Wederom de vraag, waarom doop je dan een baby, het kan nog alle kanten uit met het kind.
"Bidt er maar veel om, opdat het ooit nog eens mocht staan te gebeuren dat je een glimpje van Zijn Genade mag zien"
Dat soort "bemoedigingen" en vooral veel zwart, rokken en hoeden.
Uiterlijk vertoon, ipv barmhartigheid.
(gelukkig staan de refo's in dikke rijen opgesteld bij abortusklnieken om hun zorg en adoptie aan te bieden voor ongewilde babies, en doen ze nooit aan IVF, omdat hun eigen kinderen beter zouden zijn.)

De giftige uitwerking van Calvijn's verbondstheologie heeft velen tot "oudtestamentische christenen" gemaakt, volgelingen van een stel langharige kerels die andersdenkenden christenen doodden, verbanden en vervolgden, op aanbeveling van Augustinus, die het "Dwing hen in te gaan" op een liefdeloze manier invulling meende te moeten geven.
"De wet is dus een tuchtmeester voor ons geweest tot Christus, opdat wij uit geloof gerechtvaardigd zouden worden. Nu echter het geloof gekomen is, zijn wij niet meer onder de tuchtmeester."
Romeinen 6:14-15: "Immers, de zonde zal over u geen heerschappij voeren, want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.
"maar thans zijn wij van de wet ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de nieuwe staat des Geestes en niet in de oude staat der letter."(die wekelijks weer wordt voorgelezen in hun kerken)

Iedereen zondigt, ook hij die zich gered mag weten, maar hij belijdt het aan God en het zal hem vergeven worden.

Dus nee, Jezus bedoelt niet dat we in de schuld staan, maar het tegenovergestelde, we zijn bevrijd.
DAT aannemen, is moelijker voor sommigen dan een leven lang murv gepreekt worden in een zwartgallige kerk en jezelf blijven verharden, begrijp ik.
De preken zijn dan ook exclusief gericht op de ONbekeerde. https://www.youtube.com/watch?v=hx7isMFZ4XI
Hij die de "moedermelk" en de beginselen mag laten rusten, daar is geen plaats voor.
Daarom staat er ook in Openbaring 3:20 Open de deur waarop Ik klop en eet met Mij.
Groei, wordt volwassen in het geloof en blijf niet hangen in het beginstadium.

1 Laten wij daarom het eerste onderwijs met betrekking tot Christus laten rusten, en doorgaan tot de volmaaktheid, zonder opnieuw het fundament te leggen van bekering van dode werken en van geloof in God,
2 van de leer van de dopen, van de handoplegging, van de opstanding van de doden en van het eeuwig oordeel.
3 En dat zullen wij ook (dit woordje ook staat NIET in de grondtekst, maar door de (niet toegestane)toevoeging ervan lijkt het alsof het doen verwijst naar vers 2 ipv vers 1) doen, als God het toestaat.
- See more at: http://herzienestatenvertaling.nl/tekst ... ZBn0f.dpuf


[modbreak Trajecto] Het niet de bedoeling om aan een soort bashen van andere geloofsrichtingen te gaan doen op het forum. Niet meer doen anders gaan er officiële waarschuwingen komen.
Uitleggen wat je gelooft mag uiteraard en ook argumenteren waarom je iets wel of juist niet vindt, maar een soort van de vloer aanvegen met andere richtingen is niet de bedoeling.
Je lijkt een soort refo-haat hier te willen rondstrooien.
Sanderlouwes
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2015, 19:49
Man/Vrouw: M

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Sanderlouwes »

Biker schreef:
Sanderlouwes schreef:

Of Hij doelt hierop te zeggen dat je in de schuld moet komen te staan!!! De zonde die je tegen Hem doet is schuld op schuld vermeerderen. Een druppel van Zijn leidend bloed geeft je de zaligheid en een eeuwig leven. Het gaat om dat je de zonde als je bij Zijn volk hoort niet verdragen kan... Zelfs niet van degene die het dichtstbijzijnde naast je staan. Als de heere je leidsman is geeft je Hem toch alle lof en eer?
Nou, tot nu toe was het forum er gelukkig vrij van, maar nu hebben we dan weer een rasechte refo, die de voltooidverleden tijd van de gegeven Genade en Redding verandert in iets wat je nog zou moeten ontvangen in de toekomst, maar zelf niet aan kunt nemen.Wederom de vraag, waarom doop je dan een baby, het kan nog alle kanten uit met het kind.
"Bidt er maar veel om, opdat het ooit nog eens mocht staan te gebeuren dat je een glimpje van Zijn Genade mag zien"
Dat soort "bemoedigingen" en vooral veel zwart, rokken en hoeden.
Uiterlijk vertoon, ipv barmhartigheid.
(gelukkig staan de refo's in dikke rijen opgesteld bij abortusklnieken om hun zorg en adoptie aan te bieden voor ongewilde babies, en doen ze nooit aan IVF, omdat hun eigen kinderen beter zouden zijn.)

De giftige uitwerking van Calvijn's verbondstheologie heeft velen tot "oudtestamentische christenen" gemaakt, volgelingen van een stel langharige kerels die andersdenkenden christenen doodden, verbanden en vervolgden, op aanbeveling van Augustinus, die het "Dwing hen in te gaan" op een liefdeloze manier invulling meende te moeten geven.
"De wet is dus een tuchtmeester voor ons geweest tot Christus, opdat wij uit geloof gerechtvaardigd zouden worden. Nu echter het geloof gekomen is, zijn wij niet meer onder de tuchtmeester."
Romeinen 6:14-15: "Immers, de zonde zal over u geen heerschappij voeren, want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.
"maar thans zijn wij van de wet ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de nieuwe staat des Geestes en niet in de oude staat der letter."(die wekelijks weer wordt voorgelezen in hun kerken)

Iedereen zondigt, ook hij die zich gered mag weten, maar hij belijdt het aan God en het zal hem vergeven worden.

Dus nee, Jezus bedoelt niet dat we in de schuld staan, maar het tegenovergestelde, we zijn bevrijd.
DAT aannemen, is moelijker voor sommigen dan een leven lang murv gepreekt worden in een zwartgallige kerk en jezelf blijven verharden, begrijp ik.
De preken zijn dan ook exclusief gericht op de ONbekeerde. https://www.youtube.com/watch?v=hx7isMFZ4XI
Hij die de "moedermelk" en de beginselen mag laten rusten, daar is geen plaats voor.
Daarom staat er ook in Openbaring 3:20 Open de deur waarop Ik klop en eet met Mij.
Groei, wordt volwassen in het geloof en blijf niet hangen in het beginstadium.

1 Laten wij daarom het eerste onderwijs met betrekking tot Christus laten rusten, en doorgaan tot de volmaaktheid, zonder opnieuw het fundament te leggen van bekering van dode werken en van geloof in God,
2 van de leer van de dopen, van de handoplegging, van de opstanding van de doden en van het eeuwig oordeel.
3 En dat zullen wij ook (dit woordje ook staat NIET in de grondtekst, maar door de (niet toegestane)toevoeging ervan lijkt het alsof het doen verwijst naar vers 2 ipv vers 1) doen, als God het toestaat.
- See more at: http://herzienestatenvertaling.nl/tekst ... ZBn0f.dpuf
En jij zou bepalen wat wel en niet goed is. Jij hebt een duidelijke mening hoe ik mijn geloof zie zonder dat je aan mij vraagt hoe ik de dingen zie of voel of geloof. Ipv oordelen zou je dit forum recht aan doen om in GESPREK te gaan. Ik zal het forum weer "refo" vrij maken.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Jezus is niet gekomen om vrede te brengen

Bericht door Trajecto »

Zie voor het vervolg:
viewtopic.php?p=116666#p116666
Nulla aetas ad discendum sera