Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door Rechtuit »

callista schreef:En nog steeds heeft ericjan het niet begrepen...waar het eigenlijk om gaat.... :?
Toch eens wat beter je Bijbel lezen en anders vragen om hulp van de HG.. 8-)

Wij zeiden al dat gebeurt wel meer :D
En het is zo eenvoudig he voor echte mensen gelovig of niet gelovig,want dat heeft er ten principale niets mee te maken.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door ericjan »

Rechtuit schreef:
callista schreef:En nog steeds heeft ericjan het niet begrepen...waar het eigenlijk om gaat.... :?
Toch eens wat beter je Bijbel lezen en anders vragen om hulp van de HG.. 8-)

Wij zeiden al dat gebeurt wel meer :D
En het is zo eenvoudig he voor echte mensen gelovig of niet gelovig,want dat heeft er ten principale niets mee te maken.
Zoals de bijbel zegt:
7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u:
8 “Dit volk eert mij met de lippen,
maar hun hart is ver van mij;
9 tevergeefs vereren ze mij,
want ze onderwijzen hun eigen leer,
voorschriften van mensen.”’


17. Alzo ook het geloof, indien het de werken niet heeft, is bij zichzelven dood.
Jacobus 2
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door Jerommel »

ericjan schreef:
Jerommel schreef:
ericjan schreef: Zoals het gebracht wordt door veel christenen zouden we een verkrachter van onze dochter moeten aanmoedigen, omdat die het vast hard nodig heeft en de dochter oproepen geen verzet te plegen hiertegen, allemaal uit naastenliefde.
En wanhopig wordt er naar absurdismes gegrepen...
Dikwijls zijn extreme voorbeelden het meest duidelijk.
Jerommel schreef:Je weet wel dat we de verkrachter dienen te vergeven, hoop ik?
Als je bedoelt achteraf als het gebeurd is dan beaam ik deze stelling.
Als je bedoelt op het moment van de verkrachting en die persoon zijn gang laten gaan, dan betwist ik deze stelling.
Je stelt dan je eigen beperkingen (en dat zijn gewoon menselijke beperkingen, die we allemaal hebben) boven het Gebod.
Jerommel schreef:Dat zou al genoeg moeten zeggen.
Ja, ik zou er waarschijnlijk ook in falen.
Maar dat verandert de Wet niet!
Waarschijnlijk alle mensen zullen hierin falen, zelfs achteraf en uiteraard verandert dat G'd Zijn Joodse Wet niet, die is immers onveranderlijk.
Ik heb het niet over een / de Joodse Wet, ik heb het over de wet van Christus, het Gebod van naastenliefde, deel van de 2 Grote Geboden van Liefde.
Die omvat ook vergeving namelijk.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door callista »

Kon je zelf geen antwoord bedenken ericjan? :P
En dan uit arren moede met een bijbeltekst aankomen die nergens op slaat :w
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door Rechtuit »

ericjan schreef:
Rechtuit schreef:
callista schreef:En nog steeds heeft ericjan het niet begrepen...waar het eigenlijk om gaat.... :?
Toch eens wat beter je Bijbel lezen en anders vragen om hulp van de HG.. 8-)

Wij zeiden al dat gebeurt wel meer :D
En het is zo eenvoudig he voor echte mensen gelovig of niet gelovig,want dat heeft er ten principale niets mee te maken.
Zoals de bijbel zegt:
7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u:
8 “Dit volk eert mij met de lippen,
maar hun hart is ver van mij;
9 tevergeefs vereren ze mij,
want ze onderwijzen hun eigen leer,
voorschriften van mensen.”’


17. Alzo ook het geloof, indien het de werken niet heeft, is bij zichzelven dood.
Jacobus 2
Altijd wel leuk als je het niet kan winnen gooi je maar wat bijbelteksten er tegen aan en nog uit zijn verband getrokken ook;zwaktebod en niet zo,n klein beetje ook.
Over op de orde van de dag maar weer.
Maar callista gelijk heb je ;)
Laatst gewijzigd door Rechtuit op 29 jul 2015, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef: Ik heb het niet over een / de Joodse Wet, ik heb het over de wet van Christus, het Gebod van naastenliefde, deel van de 2 Grote Geboden van Liefde.
Die omvat ook vergeving namelijk.
Yeshua heeft alleen maar de Joodse Wet welke de Wet van G'd is, verduidelijkt, NIETS heeft Hi er van afgehaald noch toegevoegd.
Lucas 16
17 En het is gemakkelijker dat de hemel en de aarde voorbijgaan, dan dat één tittel van de wet wegvalt.

Matteus 5
18 Want, voorwaar, Ik zeg u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is.

De volledige vergeving is een voorwaarde wanneer we zelf OOK op vergeving van Hem vetrouwen.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door ericjan »

Rechtuit schreef: Altijd wel leuk als je het niet kan winnen gooi je maar wat bijbelteksten er tegen aan en nog uit zijn verband getrokken ook;zwaktebod en niet zo,n klein beetje ook.
Over op de orde van de dag maar weer.
Dit laat zien dat het forum voor jou een spel is om te winnen of te verliezen, voor mij zijn die gebrippen hier geheel niet aan de orde.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door Jerommel »

Aha, dus jij bent nog van het Oude Verbond?
Wel, dat is vervangen door een Nieuw Verbond.
De Wet van Christus is Liefde, en verklaart de oude Wet, overkoepelt de Oude Wet, is de Essentie van de Oude Wet, PLUS de Vergeving voor het breken er van.
Want de mens is niet gemaakt voor de Wet, maar de Wet voor de mens. (als ik zo vrij mag zijn om ''sabbat" te vervangen door "Wet").
Desalniettemin verklaart ook de Wet van Liefde ons schuldig, ware het niet voor het vergevende aspect er van.

"Oude Wet niet afgedaan totdat alles geschied is."
even later:
"Het is volbracht ! "

Want vanaf dat moment is onze schuld gedragen en betaald door God en staat de mens niet meer onder de Oude Wet..
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:Aha, dus jij bent nog van het Oude Verbond?
Wel, dat is vervangen door een Nieuw Verbond.
De Wet van Christus is Liefde, en verklaart de oude Wet, overkoepelt de Oude Wet, is de Essentie van de Oude Wet, PLUS de Vergeving voor het breken er van.
Want de mens is niet gemaakt voor de Wet, maar de Wet voor de mens. (als ik zo vrij mag zijn om ''sabbat" te vervangen door "Wet").
Desalniettemin verklaart ook de Wet van Liefde ons schuldig, ware het niet voor het vergevende aspect er van.

"Oude Wet niet afgedaan totdat alles geschied is."
even later:
"Het is volbracht ! "

Want vanaf dat moment is onze schuld gedragen en betaald door God en staat de mens niet meer onder de Oude Wet..
Waar haal je de wijsheid dan vandaan dat ik nog onder het oude Verbond zou vallen:
Het oude Verbond is het Eeuwige Verbond tussen G'd en Zijn uitverkoren Joodse volk Israel.
Ik ben geen Jood dus dit verbond is niet van toepassing op mij.

Daarbij leert de bijbel immers het volgende:
11 Want niemand kan een ander fundament leggen dan wat gelegd is, dat is Jezus Christus.
* Dus hoe zou ik anders beweren datw at er woordelijk in de bijbel staat?

maar er staat ook:
12 Of nu iemand op dit fundament bouwt met goud, zilver, edelstenen, hout, hooi of stro,
13 ieders werk zal openbaar worden. De dag zal het namelijk duidelijk maken, omdat die in vuur verschijnt. En hoe ieders werk is, zal het vuur beproeven.

* Het goud zilver hout of hooi zijn onze werken tov de Wet van G'd, die nog steeds geldig is en waar we op beoordeeld gaan worden.
NIET veroordeelt in Christus, DAT is G'd Zijn genade in Christus.

De Wet van G'd is OOK liefde en naastenliefde:
Nota bene in het citaat over de barmhartige Samaritaan maakt yeshua dat duidelijk:
26 En Hij zei tegen hem: Wat staat er in de Wet geschreven? Wat leest u daar?
* Yeshua verwijst hier naar de Wet van G'd (Niet naar een eigen nieuwe Wet)

27 Hij antwoordde en zei: U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel, met heel uw kracht en met heel uw verstand, en uw naaste als uzelf.
* De BASIS van de Wet van G'd was dus al en is nog steeds
-1. uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel, met heel uw kracht en met heel uw verstand
-2. en uw naaste als uzelf[
* Hierboven het antwoord wat er in de Joodse Wet van G'd staat:

NIETS nieuws onder de zon dus hier, in tegenstelling wat veel christenen onterecht verkondigen.

Tot slot hier weer dat we wel degelijkd dader van de Joodse Wet van G'd dienen te zijn.
25 Hij echter die zich in de volmaakte wet verdiept, die van de vrijheid, en daarbij blijft, die zal, omdat hij niet een vergeetachtig hoorder geworden is, maar een dader van het werk, zalig zijn in wat hij doet.

Want alleen geloven daarover zegt de Heer dit:
19. Gij gelooft, dat God een enig God is; gij doet wel; de duivelen geloven het ook, en zij sidderen.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door Jerommel »

ericjan schreef:
Jerommel schreef:Aha, dus jij bent nog van het Oude Verbond?
Wel, dat is vervangen door een Nieuw Verbond.
De Wet van Christus is Liefde, en verklaart de oude Wet, overkoepelt de Oude Wet, is de Essentie van de Oude Wet, PLUS de Vergeving voor het breken er van.
Want de mens is niet gemaakt voor de Wet, maar de Wet voor de mens. (als ik zo vrij mag zijn om ''sabbat" te vervangen door "Wet").
Desalniettemin verklaart ook de Wet van Liefde ons schuldig, ware het niet voor het vergevende aspect er van.

"Oude Wet niet afgedaan totdat alles geschied is."
even later:
"Het is volbracht ! "

Want vanaf dat moment is onze schuld gedragen en betaald door God en staat de mens niet meer onder de Oude Wet..
Waar haal je de wijsheid dan vandaan dat ik nog onder het oude Verbond zou vallen:
O, pardon dan..
Maar er stond een vraagteken achter.
Ik heb dan zeker iets verkeerd opgevat:
ericjan schreef: Yeshua heeft alleen maar de Joodse Wet welke de Wet van G'd is, verduidelijkt, NIETS heeft Hi er van afgehaald noch toegevoegd.
Lucas 16
17 En het is gemakkelijker dat de hemel en de aarde voorbijgaan, dan dat één tittel van de wet wegvalt.

Matteus 5
18 Want, voorwaar, Ik zeg u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is.

De volledige vergeving is een voorwaarde wanneer we zelf OOK op vergeving van Hem vetrouwen.
enfin, zodoende..
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7388
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door Tin »

Jerommel schreef:
ericjan schreef:
Jerommel schreef:Dat ligt aan de situatie.
PRECIES!
NIET een ieder is dus je naaste, dat is afhankelijk van de situatie en de daden.
Nee, de situatie maakt die persoon niet een "niet-naaste", alleen het liefhebben komt dan te vervallen, uit nood.
Je morrelt aan de Volmaakte Wet om onze tekortkomingen te vergoeilijken. :naughty:
Morrel je nu, met dat "nood breekt wet" zelf ook aan de volmaakte wet?
Om het vege lijf te redden?
Je stond zo pal voor naastenliefde!
Die naastenliefde vervalt wanneer je aangevallen wordt?
Het gaat me niet om common sense.
Het gaat mij er niet om of ieders instinct van zefbehoud de naastenliefde dan laat vallen.
Het is een essentiële vraag: wat als we nu werkelijk in staat zouden zijn naastenliefde tot in de uiterste consequentie door te voeren?
Zijn we dan volledig gestoord, óf we hebben de sleutel gevonden?
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door Rechtuit »

Wordt wel een draad die gaat verzanden.Het is heel eenvoudig voor elk mens wees zelf een naaste daarbij en waar het om gaat de directe naasten zijn de Huisgenoten Gods.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door ericjan »

Tin schreef:
Jerommel schreef:
ericjan schreef:
Jerommel schreef:Dat ligt aan de situatie.
PRECIES!
NIET een ieder is dus je naaste, dat is afhankelijk van de situatie en de daden.
Nee, de situatie maakt die persoon niet een "niet-naaste", alleen het liefhebben komt dan te vervallen, uit nood.
Je morrelt aan de Volmaakte Wet om onze tekortkomingen te vergoeilijken. :naughty:
Morrel je nu, met dat "nood breekt wet" zelf ook aan de volmaakte wet?
Om het vege lijf te redden?
Je stond zo pal voor naastenliefde!
Die naastenliefde vervalt wanneer je aangevallen wordt?
Het gaat me niet om common sense.
Het gaat mij er niet om of ieders instinct van zefbehoud de naastenliefde dan laat vallen.
Het is een essentiële vraag: wat als we nu werkelijk in staat zouden zijn naastenliefde tot in de uiterste consequentie door te voeren?
Zijn we dan volledig gestoord, óf we hebben de sleutel gevonden?
In een wereld waar ieder dit gebod zou naleven zou een bijna hemelse aarde opleveren. Uiteraard.
Wanneer we als mens werkelijk in staat zouden zijn naastenliefde tot in de uiterste consequentie door te voeren, zouden we als Yeshua Zelf zijn en dat zijn we niet.
De Heilige Geest legt in ons het verlangen dit gebod uit de Joodse Wet van G'd te doen, maar ons vlees blijft zwak, zoals Paulus ook al aangeeft mbt zichzelf.
Het vlees doet wat de geest niet wil.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door Jerommel »

Tin schreef:
Jerommel schreef:
ericjan schreef:
Jerommel schreef:Dat ligt aan de situatie.
PRECIES!
NIET een ieder is dus je naaste, dat is afhankelijk van de situatie en de daden.
Nee, de situatie maakt die persoon niet een "niet-naaste", alleen het liefhebben komt dan te vervallen, uit nood.
Je morrelt aan de Volmaakte Wet om onze tekortkomingen te vergoeilijken. :naughty:
Morrel je nu, met dat "nood breekt wet" zelf ook aan de volmaakte wet?
Nee, de situatie geeft duidelijk aanleiding tot wetsbreuk.
Zoals het stelen van brood in hongersnood, zoals een kalf redden uit de sloot op de sabbat.
Om het vege lijf te redden?
Tja, Tin,het is hier niet perfect,heb je misschien gemerkt...
Nood breekt inderdaad wet. Zo is het nu eenmaal.
Maargoed, wat nu als het is om anderen hun vege lijf te redden?

Je stond zo pal voor naastenliefde!
Die naastenliefde vervalt wanneer je aangevallen wordt?
Het gaat me niet om common sense.
Dat blijkt weer... :D
Het gaat mij er niet om of ieders instinct van zefbehoud de naastenliefde dan laat vallen.
Wellicht herkent men de vruchten aan de boom?
Ik weet het ook niet.
Het is de Wet van Christus.
Een Heilige en volmaakte Wet, die ook ontferming (herstel) en vergeving omvat.
Het naaste zijn voor anderen, ook vreemden uit een andere cultuur.
Zo voorziet men in elkaars nood, in de ideale wereld.
Maar ook in deze wereld iets om na te streven, ook al lukt het dikwijls niet.
Het is een essentiële vraag: wat als we nu werkelijk in staat zouden zijn naastenliefde tot in de uiterste consequentie door te voeren?
Je interpreteert het als wet, maar het is liefde waar het om gaat. "Agape" als Wet, niet de wet naar model van Agape.
Zijn we dan volledig gestoord, óf we hebben de sleutel gevonden?
De liefde zelf is de sleutel.
Ik ben vaak mijn sleutels kwijt...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door Anja (oud account) »

Jerommel schreef:Nee, vriend, het laat zien dat MENSEN die liefde niet hebben.
"Maar gij geheel anders!", en zo niet, bewust van onze tekortkomingen, opdat niemand roeme.


Zodoende zeg ik:
Doe a.u.b. niet af aan die Volmaakte Wet, maar erken je eigen tekortkomingen er in, en de grenzen er van in onze wereld en in onszelf.
Precies.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:Leuk hier te lezen selectief de naaste liefhebben en helpen. T,zal wel te maken hebben met eigenbelang.

Naasteliefde en de ander helpen heeft niets te maken met ongelovig of gelovig maar gewoon als mens het goede doen voor een ander en dan doet men niets bijzonders.

Er is een groot voorbeeld van onvoorwaardelijke naaste liefde Sinte Damiaan om er maar een te noemen.
Het is natuurlijk allemaal erg romantisch, al die sinten, maar het noemen van die sinten zegt natuurijk niets. Alsof jij als mens weet wat "het goede" in alle gevallen is.

Voorbeeld: Het is winter, er komt een zwerver op je af, die vraagt je om een Euro voor een bak koffie, of hij vraagt je om een euro voor een slaapplaats (men man soms voor 5 euro een slaapplaats krijgen bij de opvang, voor een nacht). Je geeft die Euro en hij kan zich warmen aan een bak koffie. Hij kan die Euro ook uitgeven aan een shot drugs, want jij bent net nummer zoveel die die Euro geeft. En die shot blijkt voldoende om hem te doen sterven. Of om hem weer flink te laten trippen, waardoor ie nog verder aan lager wal geraakt.

Alsof jij of welke sint die je ook maar opnoemt, werkelijk altijd kunt weten wat "goed" is.

Wie zich laat leiden door de Heilige Geest, wie een geestelijk leven leidt, is geven en ontvangen ontstegen. Die kan geven zowel als niet geven, al naar gelang hij geleid wordt. En zelfs dáár kan een mens soms vergissingen in maken.

Je kunt wel net doen alsof alles rechttoe rechtaan is, Rechtuit, doch in deze wereld is niet alles rechttoe rechtaan en rechtuit. En dat is nou net waar het Evangelie over gaat. En wie doet alsof het wel zo is dat alles rechttoe, rechtaan is, die is imho gewoon nog steeds bezig zelf zijn heil te verdienen.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door Rechtuit »

[quote="Gaitema"]ps: kwa volume mogen we wel minder dan stof zijn in verhouding tot hoe groot God is, maar voor God zijn we niet minder dan stof, maar als parels in Zijn handen :D



Mooie foto is dat niet uit de koker van sektes de parel;gelukkig zijn we meer als een parel namelijk MENS,en er zijn mensen onder ons die het voorbeeld geven de Heilige ons voorgegaan.Lees en kijk de film maar is van Sinte Damiaan.

Maar ook is het zo .de naaste zijn de Huisgenoten Gods zuiver in de navolging en gehoorzaam.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door vrolijke »

Rechtuit schreef:
Gaitema schreef:ps: kwa volume mogen we wel minder dan stof zijn in verhouding tot hoe groot God is, maar voor God zijn we niet minder dan stof, maar als parels in Zijn handen :D


Mooie foto is dat niet uit de koker van sektes de parel;gelukkig zijn we meer als een parel namelijk MENS,en er zijn mensen onder ons die het voorbeeld geven de Heilige ons voorgegaan.Lees en kijk de film maar is van Sinte Damiaan.

Maar ook is het zo .de naaste zijn de Huisgenoten Gods zuiver in de navolging en gehoorzaam.
Een bijdrag van 2013 naar boven halen, en dan nog verkeerd quoten. :roll:
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door Gaitema »

Rechtuit schreef:
Gaitema schreef:ps: kwa volume mogen we wel minder dan stof zijn in verhouding tot hoe groot God is, maar voor God zijn we niet minder dan stof, maar als parels in Zijn handen :D



Mooie foto is dat niet uit de koker van sektes de parel;gelukkig zijn we meer als een parel namelijk MENS,en er zijn mensen onder ons die het voorbeeld geven de Heilige ons voorgegaan.Lees en kijk de film maar is van Sinte Damiaan.

Maar ook is het zo .de naaste zijn de Huisgenoten Gods zuiver in de navolging en gehoorzaam.
Parel, mens?
We zijn Gods kinderen :)
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door Gaitema »

Wij zijn de bruid van Christus!
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Heb uw naaste lief gelijk u zelve ?

Bericht door ericjan »

Gaitema schreef:
Rechtuit schreef:
Gaitema schreef:ps: kwa volume mogen we wel minder dan stof zijn in verhouding tot hoe groot God is, maar voor God zijn we niet minder dan stof, maar als parels in Zijn handen :D



Mooie foto is dat niet uit de koker van sektes de parel;gelukkig zijn we meer als een parel namelijk MENS,en er zijn mensen onder ons die het voorbeeld geven de Heilige ons voorgegaan.Lees en kijk de film maar is van Sinte Damiaan.

Maar ook is het zo .de naaste zijn de Huisgenoten Gods zuiver in de navolging en gehoorzaam.
Parel, mens?
We zijn Gods kinderen :)
Wie zijn we?

Rechtuit en jij?
De kerkgangers?
De gemeente?
Volgelingen van Christus?
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.