Jezus en de Vader

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Jezus en de Vader

Bericht door Biker »

Piebe 2.2 schreef:
Dirk schreef:Het volmaakte is er nog niet
Nee? Zoekt u soms naar een beter verbond als diezelfde die vervat is in de belofte? Naar vrede zoals de wereld die geeft?
Leg eens uit wat er dan volgens jou al wel volmaakt zou zijn, hier op aarde?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Jezus en de Vader

Bericht door Alpha »

ZENODotus schreef:JG scheppen niet op hoor, amai!
Allez manneke, een beet jaloes?
ZENODotus schreef:Neen hoor, ik bedoel dat ik exact weet waarover ik spreek... Wat the wachttoren doet, zoals vele tijdschriften en boeken uit het genre is schriftplaatsen nemen en die invullen naar hun eigen dogma, net zoals op verschillende plaatsen ook de NWV zo vertaald is geweest... Maar dat is natuurlijk niet wat de wachttoren een sekte maakt; wat de wachttoren een sekte maakt is het feit dat ze niet toelaat dat iemand binnen hun contreien er een andere mening over heeft.
Nee dus.
Jg kennen helemaal geen dogma’s en laten juist verbanden met andere teksten zien.
De NWV is zo vertaald, dat hij zo letterlijk en begrijpelijk mogelijk is.
Mensen hoeven daardoor niet naar de betekenis te raden.

Natuurlijk is een andere mening hebben, dan de gevestigde religie, gelijk aan een sekte zijn.
Vandaar ook dat Jezus volgelingen een sekte genoemd werden.

Natuurlijk accepteren Jg, net als de apostelen, geen andere meningen.
Vandaar ook dat zij waarschuwen: “Ga niet buiten datgene wat geschreven staat, opdat niemand van U opgeblazen wordt ten gunste van de een en tegen de ander”.

Ook in de eerste eeuw werden mensen geweerd, die een eigen koers wilden varen.
De apostelen hielden sterk vast aan de onderlinge eenheid en lieten niet toe, dat die verbroken werd.
ZENODotus schreef:JG dit, JG dat, denk je nu warempel dat je (of je groep) de enige bent die kan lezen?
Zo te zien heb je met het onbevooroordeeld lezen grote moeite.

Kennelijk WIL jij niet lezen, dat in de studies veelvuldig andere vertalingen worden gebruikt.
Ik gebruik hier ook veelvuldig andere vertalingen .

Soms bewijs ik daarmee, dat men opzettelijk woorden verkeerd vertaalt om de eigen kerkleer te ondersteunen of om zaken te verdoezelen..
ZENODotus schreef:Het gaat om "het volmaakte" niet om glossai, het gaat erom WANNEER het volmaakte is bereikt (niet het volledige zoals de wachttoren het vertaald)... Het woord gebruikt is teleios (teleion in the acc) en is afgeleid van het woord telos wat einde betekent
Ik heb trouwens de moeite genomen om alle schriftplaatsen waar teleios vertaald wordt in de NWV te bekijken... Buiten Jak 1,4 (die trouwens ook niet echt goed is vertaald) geven ze nergens een suggestie dat teleion "volledigheid" zou inhouden... Het gaat vooral over "volmaakte" mensen (de wachttoren vertaalt verschillende keren ook met rijp of volwassen)...
De wachttoren vertaalt geen Bijbels, ze citeert die alleen.

Het gaat dus om datgene wat de Bijbel leert en niet omdat het beter past in de kerkleer.

Jakobus 1:
4 Maar laat de volharding haar werk voltooien, opdat GIJ volkomen en in alle opzichten ongeschonden moogt zijn en in niets te kort schiet. NWV
4 Maar laat die volharding ook volledig mogen doorwerken, opdat u volmaakt bent en geheel oprecht, en in niets tekortschiet. HSV
4 Doch de lijdzaamheid hebbe een volmaakt werk, opdat gij moogt volmaakt zijn en geheel oprecht, in geen ding gebrekkelijk. SV.
4 En de standvastigheid moet zich volledig verwerkelijken, zodat u volmaakt en onberispelijk bent en in niets tekortschiet. WV.
4 Maar het geduld zij volkomen; opdat gij volmaakt en zonder gebrek moogt zijn, in niets tekortschietend. LV.
4 En die volharding moet een volmaakt werk inhouden, opdat ge volmaakt moogt zijn, een gaaf geheel, in niets gebrekkig. Naardense.

Je ziet dus, dat iedere vertaler anders vertaalt.
Anders vertalen is niet per definitie verkeerd vertalen.

In de NWV wordt heel sterk naar verbanden in, en de leer van de gehele Bijbel gekeken.
Kennelijk is jou niet bekend, dat sommige woorden de betekenis afhangt van de context en dus verschillend vertaald MOETEN worden en dat dat niet afhankelijk mag zijn van een persoonlijke visie.

Dat zie je ook in het Engels met b.v. het woord perish.
De betekenis is afhankelijk van de context en kan omkomen; ondergaan; sneuvelen ; vergaan; verongelukken; verteren; ten ondergaan; rotten; wegrotten; heengaan; wegvallen ; sterven; bederven; stuk gaan; overlijden; ontbinden; vallen; kapot gaan, zinken, creperen of vernietigen betekenen.

2 Petrus 3:
9 JWH is niet traag ten aanzien van zijn belofte, zoals sommigen traagheid beschouwen, maar hij is geduldig met U, omdat hij niet wenst dat er iemand vernietigd wordt, maar wenst dat allen tot berouw geraken. NWV

9 JHWH vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen. HSV

King James Bible
9 JHWH is not slack concerning his promise, as some men count slackness; but is longsuffering to us-ward, not willing that any should perish, but that all should come to repentance.

New Living Translation
9 JHWH isn't really being slow about his promise, as some people think. No, he is being patient for your sake. He does not want anyone to be destroyed, but wants everyone to repent.

Aramaic Bible in Plain English
9 THE LORD JHWH does not delay his promises as people consider delay, but he is patient for your sakes, and because he is not willing that any person would perish, but that every person would come to conversion.

Je ziet hier verschillende vertalingen van het Griekse woord apolesthai.

M.i. is verloren of perish geen duidelijke, maar een versluierende vertaling.

De Bijbel laat zien wat er gebeurd met mensen die tegen God ingaan, zoals met de vloed of Sodom en Gomorra.
Ook staat in Openbaring dat dat gebeurt met Babylon de grote.
Babylon de grote omvat alle religies, die een vorm van afgoderij beoefenen.
Daar wordt door Gods ingrijpen definitief een einde aangemaakt.

Vandaar ook de waarschuwing : : „Hoedt u voor de afgoden” (1 Johannes 5:21).
„Wie oren heeft om te luisteren, hij luistere.”

Triest dat de meeste traditionele kerkelijke gebruiken niet uit de Bijbel afkomstig zijn.
ZENODotus schreef:Dus in feite weet je niet waarover je spreekt? En spreek je gewoon je leiders na?
Ik weet juist heel goed, waarover ik het heb en laat mij leiden door datgene wat de gehele bijbel leert.

Jg bestaan uit alle gelederen van de mensheid.
Alle soorten van mensen zijn vertegenwoordigd, in beroep of religie e.d.

Regelmatig staan er in de tijdschriften ervaringen van mensen, die vertellen waarom ze Jg zijn geworden.
Zo vertellen b.v. wetenschappers, voormalige geestelijken , priesters , nonnen, kerkleden, waarom zij gekozen hebben om Jg te worden.
Er zijn ook mensen bij die afkomstig zijn uit de kringen van charismatische gebedsgenezing.
Ook mensen die zelf gebedsgenezing hebben beoefend.

Ook is dat fenomeen onderzocht door onafhankelijke personen, niet door Jg zelf dus.

Er is een groot verschil met de genezingen die Jezus deed en de hedendaagse gebedsgenezingen.
Jezus genas allen, ongeacht de persoon!

Mattheüs 8:
16 Nadat het echter avond was geworden, bracht men vele door demonen bezetenen bij hem; en met een woord wierp hij de geesten uit, en hij genas allen die er slecht aan toe waren,
17 opdat vervuld zou worden hetgeen door bemiddeling van de profeet Jesaja was gesproken, toen hij zei: „Hijzelf heeft onze ziekten op zich genomen en onze kwalen gedragen.”

Jezus genas een verlamde man, die niet wist wie hij was.
Ook genas hij het afgehakte oor van een man.

Jezus maakte er geen show van, hij deed het omdat hij daardoor Jes 53:4 werd vervuld.
Gebruikersavatar
rfdekruijff
Berichten: 146
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Maarssen

Re: Jezus en de Vader

Bericht door rfdekruijff »

Hoi allemaal,
ik wil me bij voorbaat al verontschuldigen dat dit bericht hier komt te staan. Ik heb een nieuw topic geopend elders in het forum. Die is toen geplaatst in een deel waar ik niet kan reageren. Ik wilde een vraag stellen in de feedback sectie, maar die was ook dicht. De email die ik heb gestuurd werd ook niet beantwoord. Ik weet dat het niet netjes is om zomaar in dit forum een bericht te plaatsen, maar weet nu even niet wat ik anders kan doen. Wie kan ik hoe bereiken om dit juist op te lossen?

mvg
ruben

Rechten op het orthodoxe deel van het forum, waar je bericht is geplaatst, kan je aanvragen bij moderator Tin. Ik zal hem meteen vragen dit te doen in dit geval, want het is natuurlijk een beetje raar als je bericht wordt geplaatst in een forumdeel waar je zelf geen toegang hebt - mod pyro
Niet omdat de dingen moeilijk zijn, maar omdat wij niet durven zijn de dingen moeilijk.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Jezus en de Vader

Bericht door Piebe Paulusma »

Biker schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Dirk schreef:Het volmaakte is er nog niet
Nee? Zoekt u soms naar een beter verbond als diezelfde die vervat is in de belofte? Naar vrede zoals de wereld die geeft?
Leg eens uit wat er dan volgens jou al wel volmaakt zou zijn, hier op aarde?
Het nieuwe verbond.

Realiseer je goed hoe bevrijdend het nieuwe verbond met name voor de joden onder het zware juk van Mozes was.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
ZENODotus
Berichten: 329
Lid geworden op: 11 dec 2014, 20:27
Man/Vrouw: M

Re: Jezus en de Vader

Bericht door ZENODotus »

Alpha schreef:
ZENODotus schreef:JG scheppen niet op hoor, amai!
Allez manneke, een beet jaloes?
Neen, in feite zie ik gewoon duidelijk dat ik gelijk heb... In Jezus tijd waren er ook die zich zo hard op de borst klopten dat het pijn moet hebben gedaan, maar dat waren niet de christenen
ZENODotus schreef:Neen hoor, ik bedoel dat ik exact weet waarover ik spreek... Wat the wachttoren doet, zoals vele tijdschriften en boeken uit het genre is schriftplaatsen nemen en die invullen naar hun eigen dogma, net zoals op verschillende plaatsen ook de NWV zo vertaald is geweest... Maar dat is natuurlijk niet wat de wachttoren een sekte maakt; wat de wachttoren een sekte maakt is het feit dat ze niet toelaat dat iemand binnen hun contreien er een andere mening over heeft.
Nee dus.
Jg kennen helemaal geen dogma’s en laten juist verbanden met andere teksten zien.
De NWV is zo vertaald, dat hij zo letterlijk en begrijpelijk mogelijk is.
Mensen hoeven daardoor niet naar de betekenis te raden.

Natuurlijk is een andere mening hebben, dan de gevestigde religie, gelijk aan een sekte zijn.
Vandaar ook dat Jezus volgelingen een sekte genoemd werden.

Natuurlijk accepteren Jg, net als de apostelen, geen andere meningen.
Vandaar ook dat zij waarschuwen: “Ga niet buiten datgene wat geschreven staat, opdat niemand van U opgeblazen wordt ten gunste van de een en tegen de ander”.

Ook in de eerste eeuw werden mensen geweerd, die een eigen koers wilden varen.
De apostelen hielden sterk vast aan de onderlinge eenheid en lieten niet toe, dat die verbroken werd.
Het christendom ging in de eerste eeuw niet om een leer, maar om een persoon, daarom ook dat Paulus stelde dat we niet onder een wet leefden. Daarom dat de Bereeërs alles onderzochten om te weten of de dingen zo waren.
Zoals er ook in Romeinen 14,1-4 staat:
“Aanvaard dan wie zwak is in het geloof, maar niet om over meningsverschillen te strijden. De een gelooft wel dat hij alles eten mag, maar wie zwak is, eet plantaardig voedsel.
Wie wel alles eet, moet hem niet minachten die niet alles eet, en wie niet alles eet, moet hem niet veroordelen die alles eet. God immers heeft hem aanvaard.
Wie bent u dat u de huisslaaf van een ander oordeelt? Of hij staat of valt, gaat alleen zijn eigen heer aan. Hij zal echter staande gehouden worden, want God is bij machte hem staande te houden.”

Uniformiteit is geen eenheid.

Zeg b.v. maar eens aan die JG die gestorven zijn omdat ze geen orgaandonatie wilden omdat hen was geleerd dat dit kannibalisme was, of die JG die zijn uitgesloten omdat ze scheidden van hun partner die anale seks had gehad, of homoseksuele seks, of bestialiteiten, wat in de jaren '70 namelijk allemaal geen grond voor echtscheiding was.
ZENODotus schreef:JG dit, JG dat, denk je nu warempel dat je (of je groep) de enige bent die kan lezen?
Zo te zien heb je met het onbevooroordeeld lezen grote moeite.

Kennelijk WIL jij niet lezen, dat in de studies veelvuldig andere vertalingen worden gebruikt.
Ik gebruik hier ook veelvuldig andere vertalingen .

Soms bewijs ik daarmee, dat men opzettelijk woorden verkeerd vertaalt om de eigen kerkleer te ondersteunen of om zaken te verdoezelen..
ZENODotus schreef:Het gaat om "het volmaakte" niet om glossai, het gaat erom WANNEER het volmaakte is bereikt (niet het volledige zoals de wachttoren het vertaald)... Het woord gebruikt is teleios (teleion in the acc) en is afgeleid van het woord telos wat einde betekent
Ik heb trouwens de moeite genomen om alle schriftplaatsen waar teleios vertaald wordt in de NWV te bekijken... Buiten Jak 1,4 (die trouwens ook niet echt goed is vertaald) geven ze nergens een suggestie dat teleion "volledigheid" zou inhouden... Het gaat vooral over "volmaakte" mensen (de wachttoren vertaalt verschillende keren ook met rijp of volwassen)...
De wachttoren vertaalt geen Bijbels, ze citeert die alleen.

Het gaat dus om datgene wat de Bijbel leert en niet omdat het beter past in de kerkleer.

Jakobus 1:
4 Maar laat de volharding haar werk voltooien, opdat GIJ volkomen en in alle opzichten ongeschonden moogt zijn en in niets te kort schiet. NWV
4 Maar laat die volharding ook volledig mogen doorwerken, opdat u volmaakt bent en geheel oprecht, en in niets tekortschiet. HSV
4 Doch de lijdzaamheid hebbe een volmaakt werk, opdat gij moogt volmaakt zijn en geheel oprecht, in geen ding gebrekkelijk. SV.
4 En de standvastigheid moet zich volledig verwerkelijken, zodat u volmaakt en onberispelijk bent en in niets tekortschiet. WV.
4 Maar het geduld zij volkomen; opdat gij volmaakt en zonder gebrek moogt zijn, in niets tekortschietend. LV.
4 En die volharding moet een volmaakt werk inhouden, opdat ge volmaakt moogt zijn, een gaaf geheel, in niets gebrekkig. Naardense.

Je ziet dus, dat iedere vertaler anders vertaalt.
Anders vertalen is niet per definitie verkeerd vertalen.

In de NWV wordt heel sterk naar verbanden in, en de leer van de gehele Bijbel gekeken.
Kennelijk is jou niet bekend, dat sommige woorden de betekenis afhangt van de context en dus verschillend vertaald MOETEN worden en dat dat niet afhankelijk mag zijn van een persoonlijke visie.

Triest dat de meeste traditionele kerkelijke gebruiken niet uit de Bijbel afkomstig zijn.
Bijna elke christen gebruikt verschillende bijbels... Daar is geen verdienste aan verbonden, dat is waarover ik het had. Trouwens heb ik niet naar andere vertalingen gekeken maar naar het Grieks (waar ik in gestudeerd ben)... Vertaling is geen vrijgeleide om dan maar je eigen interpretatie in de tekst te leggen. Net zoals je laatste regel, zo is in de NWV b.v. systematisch de aanbidding van Jezus wegvertaald.
ZENODotus schreef:Dus in feite weet je niet waarover je spreekt? En spreek je gewoon je leiders na?
Ik weet juist heel goed, waarover ik het heb en laat mij leiden door datgene wat de gehele bijbel leert.

Jg bestaan uit alle gelederen van de mensheid.
Alle soorten van mensen zijn vertegenwoordigd, in beroep of religie e.d.

Regelmatig staan er in de tijdschriften ervaringen van mensen, die vertellen waarom ze Jg zijn geworden.
Zo vertellen b.v. wetenschappers, voormalige geestelijken , priesters , nonnen, kerkleden, waarom zij gekozen hebben om Jg te worden.
Er zijn ook mensen bij die afkomstig zijn uit de kringen van charismatische gebedsgenezing.
Ook mensen die zelf gebedsgenezing hebben beoefend.

Ook is dat fenomeen onderzocht door onafhankelijke personen, niet door Jg zelf dus.

Er is een groot verschil met de genezingen die Jezus deed en de hedendaagse gebedsgenezingen.
Jezus genas allen, ongeacht de persoon!

Mattheüs 8:
16 Nadat het echter avond was geworden, bracht men vele door demonen bezetenen bij hem; en met een woord wierp hij de geesten uit, en hij genas allen die er slecht aan toe waren,
17 opdat vervuld zou worden hetgeen door bemiddeling van de profeet Jesaja was gesproken, toen hij zei: „Hijzelf heeft onze ziekten op zich genomen en onze kwalen gedragen.”

Jezus genas een verlamde man, die niet wist wie hij was.
Ook genas hij het afgehakte oor van een man.

Jezus maakte er geen show van, hij deed het omdat hij daardoor Jes 53:4 werd vervuld.
Ik denk dat iedereen die weet heeft van gebedsgenezingen hier wat minzaam om moet glimlachen... Er zijn namelijk verschillende vormen van gebedsgenezing... Zo zijn er christelijke psychiatrische instituten die met pastores werken om gebondenheid uit te dokteren.
Trouwens ook Jezus heeft niet op alle momenten "kunnen" genezen", zo zien we dat hij op een gegeven moment door het ongeloof geen genezingen deed. Lees de bijbel zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Jezus en de Vader

Bericht door Alpha »

ZENODotus schreef: Neen, in feite zie ik gewoon duidelijk dat ik gelijk heb... In Jezus tijd waren er ook die zich zo hard op de borst klopten dat het pijn moet hebben gedaan, maar dat waren niet de christenen?
Dat waren dus traditionele gelovigen, die de Bijbelse leer ondergeschikt maakten aan hun eigen leringen en toevoegingen en meenden gelijk te hebben..
ZENODotus schreef:Het christendom ging in de eerste eeuw niet om een leer, maar om een persoon, daarom ook dat Paulus stelde dat we niet onder een wet leefden. Daarom dat de Bereeërs alles onderzochten om te weten of de dingen zo waren.
Zoals er ook in Romeinen 14,1-4 staat:
“Aanvaard dan wie zwak is in het geloof, maar niet om over meningsverschillen te strijden. De een gelooft wel dat hij alles eten mag, maar wie zwak is, eet plantaardig voedsel.
Wie wel alles eet, moet hem niet minachten die niet alles eet, en wie niet alles eet, moet hem niet veroordelen die alles eet. God immers heeft hem aanvaard.
Wie bent u dat u de huisslaaf van een ander oordeelt? Of hij staat of valt, gaat alleen zijn eigen heer aan. Hij zal echter staande gehouden worden, want God is bij machte hem staande te houden.”

Uniformiteit is geen eenheid.

Zeg b.v. maar eens aan die JG die gestorven zijn omdat ze geen orgaandonatie wilden omdat hen was geleerd dat dit kannibalisme was, of die JG die zijn uitgesloten omdat ze scheidden van hun partner die anale seks had gehad, of homoseksuele seks, of bestialiteiten, wat in de jaren '70 namelijk allemaal geen grond voor echtscheiding was. .
Dit leert de Bijbel:
1 Timotheüs 2:
3 Dit is voortreffelijk en aangenaam in de ogen van onze Redder, God,
4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis van de waarheid komen.

Romeinen 14:
1 Aanvaardt degene die zwakheden heeft in zijn geloof, maar niet om beslissingen te nemen betreffende innerlijke twijfelvragen.
2 De een bezit het geloof dat hij alles mag eten, maar degene die zwak is, eet plantaardig voedsel.
3 Laat degene die eet, niet neerzien op degene die niet eet, en laat degene die niet eet, geen oordeel vellen over degene die eet, want God heeft hem aanvaard.
4 Wie zijt gij, dat gij de huisknecht van een ander oordeelt? Hij staat of valt voor zijn eigen meester. Hij zal trouwens staande worden gehouden, want JHWH kan hem staande houden. NWV.

Deze “discriminaties ten aanzien van redeneringen” had tot gevolg dat men neerkeek op degenen die door hun geweten bepaalde dingen niet deden.
Je ziet dus dat er niets nieuws onder de zon is.

In de eerste eeuw waren de volgelingen van Jezus één, zoals Jezus ook één was met zijn vader. (Joh 17:21)
Er was geen onderlinge verdeeldheid, zoals bij de joden gebruikelijk was.

Jg volgen gewoon de Bijbelse leer en weten dus dat “noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor tegennatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen Gods koninkrijk niet zullen beërven”.

Jg leren voortdurend bij en begrijpen steeds beter de bijbel.
Jg blijven niet hangen in allerlei overleveringen en dus alles onderzochten om te weten of de dingen zo waren.
ZENODotus schreef:Bijna elke christen gebruikt verschillende bijbels... Daar is geen verdienste aan verbonden, dat is waarover ik het had. Trouwens heb ik niet naar andere vertalingen gekeken maar naar het Grieks (waar ik in gestudeerd ben)... Vertaling is geen vrijgeleide om dan maar je eigen interpretatie in de tekst te leggen. Net zoals je laatste regel, zo is in de NWV b.v. systematisch de aanbidding van Jezus wegvertaald. .
Doet het niet pijn, zo op je borst te slaan?

Ik ben het met je eens dat je door vertalen geen eigen interpretatie dient in te leggen.

Dat wordt helaas veelvuldig gedaan door zaken anders voor te stellen dan ze zijn en daarom toevoegingen of weglatingen gedaan worden om zo de vertaling aan te passen aan de leer van de kerk.
Algemeen bekend is o.a. het “Comma Johanneum” en het weg vertalen van Gods naam.

Jammer dat je je laatste bewering niet onderbouwd.

Ik heb mensen al vaker uitgenodigd om aan te tonen dat de NWV in strijd is met de leer van de gehele Bijbel.
ZENODotus schreef:Ik denk dat iedereen die weet heeft van gebedsgenezingen hier wat minzaam om moet glimlachen... Er zijn namelijk verschillende vormen van gebedsgenezing... Zo zijn er christelijke psychiatrische instituten die met pastores werken om gebondenheid uit te dokteren.
Trouwens ook Jezus heeft niet op alle momenten "kunnen" genezen", zo zien we dat hij op een gegeven moment door het ongeloof geen genezingen deed. Lees de bijbel zou ik zeggen.
Ik lees de Bijbel dagelijks en bestudeer deze voortdurend en volg daarom meerdere keren per week een intensieve en interactieve Bijbelcursus.
Daarbij komen ook achtgronden naar voren en de geloofsontwikkelingen na de 1e eeuw.
Op die manier ben ik op de hoogste van de laatste ontdekkingen, die wereldwijd gedaan worden.
Op meerdere gebieden.

Jezus genas zelfs mensen, die niet wisten dat hij de Messias was.
Dus het hebben van geloof, was geen criterium.

De Bijbel is gewoon duidelijk: de gaven zij weggedaan.
De hedendaagse gebedsgenezingen komen niet uit God.

Ook waarschuwt de bijbel duidelijk voor de latere “profeten”.