Jezus Joods?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Jezus Joods?

Bericht door callista »

ericjan schreef: Ik begrijp ff de reactie niet Callista, maar even goed alsjeblieft !
Dat verbaast mij niet...iets met een bord en kop en hoofd en boter....zoiets... :smile:
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Jezus Joods?

Bericht door callista »

@ericjan

Maar ik wil het wel even toelichten...kennelijk is dat nodig.
Jij gaat er steeds prat op dat je zo hard werkt en gebruikt dat zelfs ook nog als excuus voor het foutief quoten... :lol: :(

Daarbij ga je er stellig van uit dat anderen niet werken
Ik heb altijd hard gewerkt--naast een gezin--en zo zijn er hier wel meer die keihard werken...velen zelfs vermoed ik.
Dus jij bent niet de enige, ook al moet je dat meerdere malen noemen. :roll:

Zo zijn er ook mensen die om bepaalde redenen niet kunnen werken en daar ga jij aan voorbij. :naughty:
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Jezus Joods?

Bericht door Piebe Paulusma »

ericjan schreef:
callista schreef:Jajaja ericjan...ik weet dat je erg hard werkt..............dat heb je al meerder malen verkondigd.......:| :geek:
Tsja voor iemand die nooit gewerkt heeft is dat niet fijn om te horen he? Dat begrijp ik wel :-)
En ondertussen je beklagen over mensen die wel veel verdienen omdat ze keihard werken.........
Ook dat is ijdelheid, want het geld wat je verdient laat je na aan een ander die nooit wat heeft gedaan. :clown:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7388
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus Joods?

Bericht door Tin »

ericjan schreef:
callista schreef::mrgreen:
Nou, ik quote altijd goed heur....en ben steeds waakzaamAfbeelding

edit...hij wordt nu echt een zooitje... :roll:
Tsja Callista als ik zoveel tijd over had als jij............... :kiss1:
Nou, EricJan, ik hoop voor mezelf, en ook voor jou, dat op een zekere leeftijd wat ruimere vrije tijd is weggelegd dan we nu hebben. Al wordt de pensioenleeftijd momenteel wel steeds hoger.
En de workload van nu hebben we toch wel enigszins zelf in de hand. Toch? Of zijn de arbeidsvoorwaarden in Finland zo erbarmelijk? Natuurlijk, afgelopen maanden was er bij mij ook nogal wat overwerk. Maar dat is geen situatie die ik mij jarenlang zal laten gebeuren.
Wat men ook denkt over een evuentueel erná, nu is nu.
Daar dient men zoveel mogelijk iets zinvols van te maken.
En dat is niet uitsluitend werken.

En of Jezus een Jood was maakt me niet zoveel uit.
Iedereen is in de eerste plaats mens.
Maar van Jezus zijn daar dan ook net weer verdeelde meningen over.....
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3634
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door dingo »

ericjan schreef:
callista schreef:Jajaja ericjan...ik weet dat je erg hard werkt..............dat heb je al meerder malen verkondigd.......:| :geek:
Tsja voor iemand die nooit gewerkt heeft is dat niet fijn om te horen he? Dat begrijp ik wel :-)
En ondertussen je beklagen over mensen die wel veel verdienen omdat ze keihard werken.........
Bij het lezen van de bijbel sla je zeker Prediker stelselmatig over?
Spreuken 26:4
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

Tin schreef:
ericjan schreef:
callista schreef::mrgreen:
Nou, ik quote altijd goed heur....en ben steeds waakzaamAfbeelding

edit...hij wordt nu echt een zooitje... :roll:
Tsja Callista als ik zoveel tijd over had als jij............... :kiss1:
Nou, EricJan, ik hoop voor mezelf, en ook voor jou, dat op een zekere leeftijd wat ruimere vrije tijd is weggelegd dan we nu hebben. Al wordt de pensioenleeftijd momenteel wel steeds hoger.
En de workload van nu hebben we toch wel enigszins zelf in de hand. Toch? Of zijn de arbeidsvoorwaarden in Finland zo erbarmelijk? Natuurlijk, afgelopen maanden was er bij mij ook nogal wat overwerk. Maar dat is geen situatie die ik mij jarenlang zal laten gebeuren.
Het hoort bij mijn baan helaas, de extra uren horen gewoon bij mijn honorarium. Het is gewoon onmogelijk om het binnen 40 uren te doen, eerder 50 a 60 per week.
Mijn werkdag begint om 7u en ik zit dikwijls tot 19u op kantoor, wel sport ik dagelijks middags in de pauze, lees ik de bijbel onderweg naar huis en als ik niet veel stukken door te werken heb, ook ochtends.

Maar nog maar een paar jaar en dan kan ik met 60 wel met pensioen :-)
Lekker naar een warm goedkoop land emigreren en daar dan riant van het pensioen kunnen leven ondanks dat het de laatste jaren opbouw heeft gemist. :D

Het is dus een goede investering voor straks. ;)

En komende week lekker weer vakantie naar Israel !
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

dingo schreef:
ericjan schreef:
callista schreef:Jajaja ericjan...ik weet dat je erg hard werkt..............dat heb je al meerder malen verkondigd.......:| :geek:
Tsja voor iemand die nooit gewerkt heeft is dat niet fijn om te horen he? Dat begrijp ik wel :-)
En ondertussen je beklagen over mensen die wel veel verdienen omdat ze keihard werken.........
Bij het lezen van de bijbel sla je zeker Prediker stelselmatig over?
Omdat ik geen klager ben wil dat nog niet zeggen dat ik Prediker niet lees hoor :smile:
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door Rechtuit »

callista schreef:Jajaja ericjan...ik weet dat je erg hard werkt..............dat heb je al meerder malen verkondigd.......:| :geek:
Hen die erg hard werken hebben geen tijd voor een forum.
Jezus de Christus Gods Zoon,zonder ras of natie.Gelukkig maar.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door pyro »

Het gaat off topic, ik denk dat we onderhand wel klaar zijn met de vraag of Jezus Joods is.
Draad wordt gesloten.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)