Pasen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderators: Tin, Trajecto
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door! In dit subforum geldt een strikt moderatiebeleid.
Wie zich niet aan de bedoeling van het subforum houdt, mag hier niet meer posten.

Moderators: Tin, Trajecto
Zolderworm
Man/Vrouw: M

Re: Pasen

Berichtdoor Zolderworm » 06 apr 2018, 18:59

callista schreef:Tja...zeer moeilijk allemaal; van iedereen wel te begrijpen.
Maar ik ben erg blij dat het toch allemaal goed afgelopen is....heerlijk... :flower1:
Zolang alles maar te bespreken valt is dat geweldig en maakt de verhoudingen alleen maar mooier en (h)echter... :)

Nou, de verhouding tussen mijn vriendin en mijn echtgenote is niet zo hecht. Gek genoeg is mijn echtgenote wel gek op mijn vriendin. Maar omgekeerd heeft mijn vriendin toch erg veel moeite om met een psychiatrische patiënt om te gaan. Maar misschien kan ik er niet goed over oordelen, omdat ik het immers gewend ben. En ik heb nog steeds erg warme gevoelens voor mijn echtgenote. Dat verdwijnt niet door zo'n ziekte.
Maar ik moet wel zeggen dat ik het door haar achteruitgang wel zwaarder vind worden om met haar om te gaan. Maar dat zullen mensen wiens partner aan het dementeren is ook wel hebben. Het wordt steeds zwaarder. Ik zou haar ook echt niet meer thuis kunnen hebben. Twee dagen gaat net.
I hate being sexy. But somebody has to do it.

callista
Man/Vrouw: V

Berichtdoor callista » 06 apr 2018, 19:10

Zolderworm schreef:
Maar ik ben erg blij dat het toch allemaal goed afgelopen is....heerlijk... :flower1:
Zolang alles maar te bespreken valt is dat geweldig en maakt de verhoudingen alleen maar mooier en (h)echter... :)

Nou, de verhouding tussen mijn vriendin en mijn echtgenote is niet zo hecht. Gek genoeg is mijn echtgenote wel gek op mijn vriendin. Maar omgekeerd heeft mijn vriendin toch erg veel moeite om met een psychiatrische patiënt om te gaan. Maar misschien kan ik er niet goed over oordelen, omdat ik het immers gewend ben. En ik heb nog steeds erg warme gevoelens voor mijn echtgenote. Dat verdwijnt niet door zo'n ziekte.
Maar ik moet wel zeggen dat ik het door haar achteruitgang wel zwaarder vind worden om met haar om te gaan. Maar dat zullen mensen wiens partner aan het dementeren is ook wel hebben. Het wordt steeds zwaarder. Ik zou haar ook echt niet meer thuis kunnen hebben. Twee dagen gaat net.

Ik herken dat wel; zelfs toen mijn man mij soms niet meer herkende en liever aandacht had voor zijn knuffels hield ik toch nog van hem....
Het is een vreemd iets...ook een soort van heimwee en dat je je toch wilt vasthouden en vastklampen aan wat er nog is....of zoiets...omdat je weet dat datgene wat was er nooit meer in die vorm zal zijn.
Maar het wordt steeds zwaarder...vreselijk dat dat zo is; mede omdat er geen medicijn voorhanden is....niets dus.
Maar soms was ik ook wel boos... :|
Het gaf mij ook wel een heel goed gevoel als ik zag dat hij soms tevreden was met heel kleine dingen, zoals jij waarschijnlijk zult hebben met dat je vrouw plezier heeft aan het kleuren.
Geweldig dat jouw vrouw gek is op je vriendin...dat vind ik heel bijzonder...echt kippenvel

Zolderworm

Berichtdoor Zolderworm » 06 apr 2018, 20:12

callista schreef:
Zolderworm schreef:

Ik herken dat wel; zelfs toen mijn man mij soms niet meer herkende en liever aandacht had voor zijn knuffels hield ik toch nog van hem....
Het is een vreemd iets...ook een soort van heimwee en dat je je toch wilt vasthouden en vastklampen aan wat er nog is....of zoiets...omdat je weet dat datgene wat was er nooit meer in die vorm zal zijn.
Maar het wordt steeds zwaarder...vreselijk dat dat zo is; mede omdat er geen medicijn voorhanden is....niets dus.
Maar soms was ik ook wel boos... :|
Het gaf mij ook wel een heel goed gevoel als ik zag dat hij soms tevreden was met heel kleine dingen, zoals jij waarschijnlijk zult hebben met dat je vrouw plezier heeft aan het kleuren.
Geweldig dat jouw vrouw gek is op je vriendin...dat vind ik heel bijzonder...echt kippenvel

Ik moet wel zeggen dat schizofrenie toch wel iets anders is dan dementie. Het geheugen van mijn vrouw is op zich wel goed. Het verstandelijk vermogen is verminderd. En bij schizofrenie zijn er toch ook nog bizarre dingen zoals stemmen horen en dingen niet mogen doen, zoals koffie drinken. Je krijgt dan van die vragen als: "Moet ik mijn stemmen wegjagen?' En even later: "Het lukt niet om ze weg te jagen." En dat wordt dan weer een heel probleem. En ook wel het voortdurend refereren aan zelfmoord.
Maar moeilijk vind ik de laatste tijd ook dat ze voortdurend lichamelijke pijn heeft. Dat maakt het veel moeilijker om van iets te genieten. En natuurlijk is ze al sinds 1985 ziek. Dat is toch wat anders dan wanneer je partner in de laatste levensfase ziek wordt. Ik moest vanaf een bepaald moment ook overal alleen naar toe. Ze bleef toen altijd thuis. Dat was ook wel eens benauwend.
En nu heb ik een vriendin die altijd weg wil. Dat is weer het andere uiterste. En dan zegt mijn vrouw: "Eigenlijk bleef je liever thuis hè? Lekker een boek lezen." Dan blijkt weer dat ze me heel goed kent. En dat geeft dan ook weer verbondenheid.

callista

Berichtdoor callista » 06 apr 2018, 20:27

Ja, dat is inderdaad een verschil.
Dat ze al vanaf 1985 ziek is is wel een heel lange tijd en dat moet voor jou ook heel moeilijk zijn.
En natuurlijk voor haarzelf.
Het moet vreselijk zijn om de hele dag maar stemmen te horen in je hoofd. :cry:
Maar weet je ook waar haar lichamelijke pijn vandaan komt?
Wat daar de oorzaak van is?

Eigenlijk leef jij ook tussen twee werelden denk ik en niet nu maar al veel langer... :|

Zolderworm

Berichtdoor Zolderworm » 06 apr 2018, 20:31

callista schreef:Ja, dat is inderdaad een verschil.
Dat ze al vanaf 1985 ziek is is wel een heel lange tijd en dat moet voor jou ook heel moeilijk zijn.
En natuurlijk voor haarzelf.
Het moet vreselijk zijn om de hele dag maar stemmen te horen in je hoofd. :cry:
Maar weet je ook waar haar lichamelijke pijn vandaan komt?
Wat daar de oorzaak van is?

Eigenlijk leef jij ook tussen twee werelden denk ik en niet nu maar al veel langer... :|

Ik ga er nu mee stoppen, want m'n vriendin komt zo. Ik zal hier dinsdag op reageren.

callista

Berichtdoor callista » 06 apr 2018, 20:33

Fijn weekend ZOlder... :)