Wandelen als Jezus, het kan

Hoe geef je je christen-zijn invulling?
coby
Man/Vrouw: V

Re: Wandelen als Jezus, het kan.

Berichtdoor coby » 25 jan 2018, 10:14

peda schreef:
Peter79 schreef:Dus je moet volgens Johannes geloven dat Jezus de zoon van God is, onder meer omdat deze profetie van Jesaja vervuld wordt. De tekst van Jesaja onderbouwt om Jezus met de Messias te identificeren. Het zijn de schriften die van Hem getuigen. Het woord verharden in Johannes 12 blijft voor de rekening van Jesaja die dat God heeft horen zeggen. Of de zoon van God het ook heeft gezegd, is uit de tekst niet op te maken.

Hallo Peter 79,

''Je moet volgens Johannes geloven dat Jezus de zoon van God is'', zo schrijf jij. Is dit nu in jouw optiek de persoonlijke, dus feilbare mening van Johannes, of spreekt God Zelve door Johannes heen met deze Boodschap. Dan is deze passage onfeilbaar, volgens de gelovigen. Hetzelfde geldt voor de ""verhardingsuitspraak"' van Jesaja. Blijft dit een mogelijk feilbare uitspraak omdat Jesaja meende het God te horen zeggen of inspireerde God Zelve Jesaja met de Boodschap van Goddelijke ""verharding"', dan is het een onfeilbare uitspraak. Je raakt hier direct aan het "' gezag '' van de bijbel. Meningen/ getuigenissen van profeten/evangelieschrijvers Over God ( Christus ), of geinspireerde Boodschappen Van God Zelve. Piebe kiest naar mijn mening voor de positie van het volkomen Gezag, ik kies als vrijzinnig denkende voor de menselijke uitspraak, dus Geen Goddelijk Gezag, Maar wat is nu jouw positie, als ik zo vrij mag zijn om daar naar te vragen? Een vrijzinnig denkende ben jij in mijn optiek niet.

Ik geloof niet dat het verkeerd opgeschreven is, maar als er iets niet klopt verdenk ik altijd eerst de vertalers ervan. Ik vond dit gisteren. Het Grieks zegt dat God het actief deed, maar het Aramees weer niet. Dan lijkt het woord erop, maar net 1 letter verschil en dan staat er dat ze zelf blind werden. En in die Psalm staat gewoon dat ze zelf blind werden.

http://www.chaimbentorah.com/2014/01/wo ... nded-eyes/

http://www.chabad.org/library/bible_cdo ... pter-6.htm
10This people's heart is becoming fat, and his ears are becoming heavy, and his eyes are becoming sealed, lest he see with his eyes, and hear with his ears, and his heart understand, and he repent and be healed

Dit staat in de nbg, matteus 13:

14En aan hen wordt de profetie van Jesaja vervuld, die zegt:
Met het gehoor zult gij horen en gij zult het geenszins verstaan, en ziende zult gij zien en gij zult het geenszins opmerken; 15want het hart van dit volk is vet geworden, en hun oren zijn hardhorend geworden, en hun ogen hebben zij toegesloten, opdat zij niet zien met hun ogen, en met hun oren niet horen, en met hun hart niet verstaan en zich bekeren, en Ik hen zou genezen.
Laatst gewijzigd door coby op 25 jan 2018, 10:48, 3 keer totaal gewijzigd.

coby

Berichtdoor coby » 25 jan 2018, 10:18

Piebe Paulusma schreef:
coby schreef:
Piebe Paulusma schreef:
coby schreef:Het staat er wel, maar elders neemt Hij ze kwalijk dat ze zich verhardden en weer ergens anders zegt Paulus dat de god dezer wereld ofwel satan ze had verblind. Toen ze bleven weigeren, ging Hij niet zeggen tegen die Farizeeers: toe nou. Maar ze waren dan ook wel een beetje te ver gegaan.
Hij stond het toe omdat Hem niet wilden.

Nee, de verklaring die Paulus geeft (in Romeinen 11) is dat de verharding als doel had de heidenen (volken in sommige vertalingen) tot Israël te laten toetreden. Wat is daar mis mee?

Indien gij de kastijding verdraagt, zo gedraagt Zich God jegens u als zonen; (want wat zoon is er dien de vader niet kastijdt?) (Heb 12,7)

De verharding was ook een vorm van kastijding, met steeds als enige doel het eeuwige leven voor iedereen, een nieuw Israël bestaande uit alle volken (joden en grieken) waar de eersten de laatsten zijn en de eersten de laatsten.
coby schreef:Die calvinist doet het voorkomen of die teksten zeggen dat God zomaar lukraak mensen uitkiest en jou mag ik niet en al wilde je in Me geloven, pech gehad, Ik ga je lekker verblinden. Hop een Jood afhakken van de wijnstronk, ophoepelen, want anders kan er geen heiden bijgeent worden. Heidenen konden zich altijd al bij hen voegen en jodengenoot worden in het O.T. als ze wilden.

Er zijn hier geen calvinisten en ik deel je mening zeer dat zij er een uiterst kwalijke uitleg aan geven. Ik distantieer mij verre van hen die deze teksten aangrijpen als een argument kwaad te doen.

Ja dat is zo, maar toch zie ik het als dat Hij het toestond, Hij stond ook toe dat die verloren zoon wegliep. Hij dwong hem niet. Zij wilden niet, nou dan niet, ga Ik naar een dwaas volk om je jaloers te maken lol.

Als de joden Christus niet verworpen hadden was er geen ruimte gekomen voor de andere volken om toe te treden tot Israël. Nu hebben we i.p.v. een racistische God een God die zich over iedereen heeft ontfermt. Ik zie het probleem niet, misschien heb ik onvoldoende calvinistische trekken. :w

Waarom niet? Dat heb ik altijd gedacht, maar hoezo moeten zij perse eerst blind worden en al dat omslachtige gedoe? Zelfs in het O.T. konden heidenen zich bij hen aansluiten. Het lijkt me meer dat Hij voorzag dat dat ging gebeuren en het ten goede gebruikte.

Piebe Paulusma
Man/Vrouw: M

Berichtdoor Piebe Paulusma » 25 jan 2018, 10:47

Destijds konden de heidenen toetreden tot Israël, maar dan moesten zij zich wel laten besnijden en zich aan de joodse spijswetten houden, kortom leven als joden. Zover mij bekend ontfermde God zich alleen over de besnijdenis ten tijde van het oude verbond.

In het OT staat meerdere keren dat God het hart van de Farao actief verharde, daar leidt geen twijfel over.

'Doch Ik zal Farao’s hart verharden; en Ik zal Mijn tekenen en Mijn wonderheden in Egypteland vermenigvuldigen.' (Ex 7,3)

'Maar waarlijk, daarom heb Ik u verwekt, opdat Ik Mijn kracht aan u betoonde, en opdat men Mijn Naam vertelle op de ganse aarde.' (Ex. 9:16)

'Doch de HEERE verhardde Farao’s hart; en hij wilde hen niet laten trekken' (Ex 10,27)

'En Mozes en Aäron hebben al deze wonderen gedaan voor Farao’s aangezicht; doch de HEERE verhardde Farao’s hart, dat hij de kinderen Israëls uit zijn land niet trekken liet.' (Ex 11,10)

Deze teksten zijn glashelder, het is opvallend dat ik er zo op hameren moet om christenen te overtuigen van iets wat letterlijk in de Bijbel staat.
'waarin iemand stout is, daarin ben ik ook stout.'

coby

Berichtdoor coby » 25 jan 2018, 11:19

Piebe Paulusma schreef:Destijds konden de heidenen toetreden tot Israël, maar dan moesten zij zich wel laten besnijden en zich aan de joodse spijswetten houden, kortom leven als joden. Zover mij bekend ontfermde God zich alleen over de besnijdenis ten tijde van het oude verbond.

In het OT staat meerdere keren dat God het hart van de Farao actief verharde, daar leidt geen twijfel over.

'Doch Ik zal Farao’s hart verharden; en Ik zal Mijn tekenen en Mijn wonderheden in Egypteland vermenigvuldigen.' (Ex 7,3)

'Maar waarlijk, daarom heb Ik u verwekt, opdat Ik Mijn kracht aan u betoonde, en opdat men Mijn Naam vertelle op de ganse aarde.' (Ex. 9:16)

'Doch de HEERE verhardde Farao’s hart; en hij wilde hen niet laten trekken' (Ex 10,27)

'En Mozes en Aäron hebben al deze wonderen gedaan voor Farao’s aangezicht; doch de HEERE verhardde Farao’s hart, dat hij de kinderen Israëls uit zijn land niet trekken liet.' (Ex 11,10)

Deze teksten zijn glashelder, het is opvallend dat ik er zo op hameren moet om christenen te overtuigen van iets wat letterlijk in de Bijbel staat.

Ja. Bij de eerste 5 plagen verhardde hij zelf zijn hart en daarna was God er klaar mee, lijkt het.
http://thetorah.com/the-ethical-problem ... ohs-heart/
Maimonides posits free will as the correlation between sin and repentance, but not without limits. He cites numerous examples, including both non-Israelites and Israelites, who were prevented from repenting because of their sinful behavior, concluding (Laws of Repentance 6:2),
כולן חטאו מעצמן וכולן נתחייבו למנוע מהן התשובה.
All of them sinned willfully and deserve to be prevented from repenting.

Piebe Paulusma

Berichtdoor Piebe Paulusma » 25 jan 2018, 12:36

God was er helemaal niet klaar mee, hij had de farao juist verwekt om te doen wat hij gedaan heeft.

Nou, voorlopig houd ik er over op, volgens mij heb alles wel gezegd wat ik wilde zeggen. Het blijft vreemd dat christenen zich niet laten overtuigen door verzen uit de Bijbel. Ik dacht altijd dat jullie het als een heilig boek beschouwden.

Tonino

Berichtdoor Tonino » 15 mar 2018, 17:54

Even back on topic.

Er zijn weer prachtige dingen gebeurd de laatste maanden. Veel weggeweest, dus weinig tijd voor updates.

De mooiste er even uitgepikt.

In een kerk wordt gebeden voor een blinde jongen. Een beetje op de 'gebruikelijke' manier. "Als het Uw wil is Here, wilt U dan....". Heilige Geest zei tegen me. "Bidt maar mee". Ik loop naar hem toe, leg mn hand op z'n achterhoofd en zeg: "Ogen zie! In Jezus naam". De jongen reageert meteen. "Hee, ik zie licht in mijn ogen en kan vormen onderscheiden ik zie een gitaar, een lamp.....". Ik trek me terug.

Een dag later tref ik hem weer. Hij herkent me aan m'n stem. "Jij was het he, die met mij bad. Toen je zei "Ogen zie! In Jezus naam" voelde ik kracht uit jouw hand door mijn hoofd heen gaan en nu kan ik zien".

Jezus zei: "heb ik niet gezegd; Gij zijt goden".

Wij schrikken hiervan en noemen dat hoogmoed en Godslastering (net als de Joden bij Jezus). Toch klopt dit 100%.

Rom 5:17 For if, by the trespass of the one man (Adam), death reigned through that one man (Adam), how much more will those who receive the abundance of grace and of the gift of righteousness reign as kings in Zoe (=divine) life through the one man, Jesus Christ!

As kings! Niet als een heb-/heerszuchtige aardse koning, maar verandert door de Geest van Jezus in naar Zijn beeld en gelijkenis: liefde en Zijn kracht.

Geschapen naar Zijn beeld en gelijkenis in Genesis, gevallen in Adam (vervreemd/vijandig tegen God), de volheid die we in Genesis hadden en in Jezus zien teruggeschonken door het bloed en de Geest van Jezus. Precies zoals we zien in zijn eerste 84 vrienden. Zij deden exact dezelfde dingen als Jezus. Jezus was o.a. de eerstgeborene van die nieuwe schepping. "Ik schenk jullie Mijn Koninkrijk. Genees de zieken, wek de doden op, drijf boze geesten uit. Gratis (door Zijn bloed/Geest/waarheid) schenk Ik het, deel het gratis uit!".

Eindelijk terug in de oorspronkelijke Goddelijke natuur. Onze originele blauwdruk. Eindelijk kan de Geest des levens zich weer vol openbaren in/aan/door ons heen. Christus in ons. De hoop op glorie voor de gevallen wereld om ons heen.

Het Evangelie: Het herstel van een mens naar het beeld en gelijkenis van God. M.a.w.: Als Jezus, want Jezus is het exacte beeld van de onzichtbare God.

Je bent voorbestemd om veranderd te worden naar het beeld van God (Rom 8:29). We worden vernieuwd in ons denken naar het beeld van Hem die ons geschapen heeft (Kol 3:10). Wij zullen meer en meer door de Geest van Jezus naar de luister van dat beeld veranderen (2 Kor 3:18 ). We worden vernieuwd door de Geest in ons denken naar het beeld van God (Ef 4:23-24 Grondtekst).

God is goed omdat Hij in zijn soevereiniteit bepaald heeft ons Zijn Koninkrijk (zijn Geest) te schenken. Om het woord soevereiniteit maar eens in de juiste context te plaatsen.
www.anewcreationinchrist.nl

peda

Berichtdoor peda » 15 mar 2018, 18:48

Bergen hoef jij voor mij niet te verzetten en doden opwekken hoeft ook niet. Maar als jij verloren ledematen weer spontaan kunt laten aangroeien of een kleine heuvel door geloofskracht weet te verplaatsen, dan zie ik duidelijk sporen van een handelende God in deze wereld.
Graag even inseinen wanneer jij het gaat verwerkelijken; mijn scepsis ben ik dan op slag kwijt en ik behoor tot de getuigenden

coby

Berichtdoor coby » 15 mar 2018, 19:45

peda schreef:Bergen hoef jij voor mij niet te verzetten en doden opwekken hoeft ook niet. Maar als jij verloren ledematen weer spontaan kunt laten aangroeien of een kleine heuvel door geloofskracht weet te verplaatsen, dan zie ik duidelijk sporen van een handelende God in deze wereld.
Graag even inseinen wanneer jij het gaat verwerkelijken; mijn scepsis ben ik dan op slag kwijt en ik behoor tot de getuigenden

Ja?
Dan moet ik toch eens m'n geloof gaan bouwen. Ik had eens een miskraam die eruit ging. Dat boeit me dan weer niet, dat zie je niet, dus dat is veel makkelijker geloven dat die weer terugkomt, of een nieuw orgaan of zo, zou ik ook wel geloven, maar een arm... de moeder van m'n ex heeft het gezien in de jaren 60 in Indonesie met een opwekking dat armen en benen aangroeiden. De vriendin van m'n manager heeft d'r arm verloren, ging in een papierversnipperaar. Echt gruwelijk. Een jongen viel flauw toen ie het vertelde. Er werkte toen nog zo'n gelovige en ik zei van: we moeten bidden. Ja, ja zegt ie LOL en dan later: ja ehh ik ben hier niet in vaste dienst. Dat is jouw taak. Ga jij dat maar doen.
Daarom gebeurt dat niet. Gelovigen geloven het zelf niet en denken: laat iemand anders maar voor paal staan als het niet lukt. Ik geloof dat het kan, maar voordat je zo iemand vraagt: he zal ik ff voor je bidden? moet je toch geen last hebben van maar een zweem twijfel.

pyro

Berichtdoor pyro » 15 mar 2018, 19:56

peda schreef:Bergen hoef jij voor mij niet te verzetten en doden opwekken hoeft ook niet. Maar als jij verloren ledematen weer spontaan kunt laten aangroeien of een kleine heuvel door geloofskracht weet te verplaatsen, dan zie ik duidelijk sporen van een handelende God in deze wereld.

Het is bij geloof natuurlijk nooit zo dat *jij* een kunstje doet. Als we uit onszelf iets zouden kunnen doen zijn we magiërs of goochelaars.
Hier is i.i.g. een getuigenis van een hoogleraar die zijn nek uitsteekt.
https://www.ninefornews.nl/genezingswonder-hoogleraar-zag-been-aangroeien/
Maar het adagium 'eerst zien dan geloven' gaat niet eens op, denk ik. Het is eerder, zien en ziende blind zijn. Mensen kunnen niet aannemen waar ze levensbeschouwelijk qua voorstellingsvermogen geen ruimte voor hebben. Een mening die overigens niet denigrerend bedoeld is richting deze en gene op dit form, ik zeg het er toch maar even bij :flower1:
De Ark is gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals

BdO

Berichtdoor BdO » 15 mar 2018, 20:18

pyro schreef:Mensen kunnen niet aannemen waar ze levensbeschouwelijk qua voorstellingsvermogen geen ruimte voor hebben. Een mening die overigens niet denigrerend bedoeld is richting deze en gene op dit form, ik zeg het er toch maar even bij :flower1:

Als dat de oorzaak is van niet-aannemen, dan moet het zo zijn dat je deze "ruimte qua voorstellingsvermogen" eerst wel hebt, maar daarna verliest, aangezien mensen in eerste instantie kunnen geloven, en daarna niet meer.

Dat je "ruimte qua voorstellingsvermogen" kunt verliezen vind ik een vreemde voorstelling van zaken.
"Honger is onnodig want je kunt voedsel sturen." Datzelfde heb ik tegen de donorwet.

Zolderworm

Berichtdoor Zolderworm » 15 mar 2018, 21:21

pyro schreef:Mensen kunnen niet aannemen waar ze levensbeschouwelijk qua voorstellingsvermogen geen ruimte voor hebben. Een mening die overigens niet denigrerend bedoeld is richting deze en gene op dit form, ik zeg het er toch maar even bij :flower1:

Het is toch niet zo dat ik niet geloof in sinterklaas omdat ik qua voorstellingsvermogen daar geen ruimte voor zou hebben? Mensen kunnen niet aannemen wat ze onwaarschijnlijk vinden. Dat heeft met ruimte qua voorstellingsvermogen niets te maken.
I hate being sexy. But somebody has to do it.

Peter79

Berichtdoor Peter79 » 15 mar 2018, 21:46

Ik denk inderdaad dat wat je voor realistisch houdt, aan veranderingen onderhevig is. Enerzijds wordt de werkelijkheid met toenemende opleiding en leeftijd steeds meer beperkt. Een kind kan nog fantaseren dat hij een in Nederland een krokodil in het water tegenkomt, voor een volwassene wordt dat ingeperkt tot een minieme kans dat een vrijgelaten of ontsnapte krokodil in Nederland je pad kruist. Anderzijds brengt onderwijs met zich mee dat allerlei zaken eenvoudiger worden uitgelegd dan ze in werkelijkheid zijn en is de werkelijkheid veel rijker dan op school geleerd.
:)

Tonino

Berichtdoor Tonino » 15 mar 2018, 23:19

@Peba

Jezus genas iedereen die genezing nodig had. Dat staat 17x in de evangeliën.

In handelingen staat 2x dat iedereen in de eerste gemeente genas.

In de schaduw van Petrus genazen de zieken al.

Paulus genas iedereen op Kreta.

Stephanus ging rond vol van genade en deed grote wonderen onder het volk.

De eerste 12 vrienden van Jezus dito. De 72 volgende vrienden dito.

Hoe? Ze waren de goddelijke natuur deelachtig geworden Kol 3:8-10, 2 Pet 1:3-4.

Lees die teksten eens echt. Vraag Gods Geest je de volheid, waarheid, echtheid aan je, in je, door je heen te openbaren.

We zitten allemaal met een gevallen-natuur-denken, vervreemd van God. Het leven van Jezus, het woord, Zijn Geest brengt ons terug naar de situatie als voor de zondeval. Daarom zei Jezus: Jij en Ik zijn 1. Hij die jou tegenkomt, komt Mij tegen. Als je zo graag wonderen wilt zien zoek eens op youtube naar David Hogan, Todd White, Dan Mohler, Tom Loud, etc, etc.

Echt. Waarom zo cynisch over wonderen? Ze zijn onlosmakelijk verbonden aan het Christen-zijn. God/Christus in ons, de hoop op glorie voor de gevallen wereld om ons heen. God aan het kruis; wij Zijn Geest/Goddelijke natuur en jij maar schoppen.

Geen verlengde zuigelingentijd. Geen ongelovige Thomas onzin meer. De wereld heeft de volheid van God in ons (waar Jezus voor aan het kruis is gegaan) keihard nodig!

callista

Berichtdoor callista » 16 mar 2018, 07:12

Volgens mij ben je alleen maar aan het evangeliseren.
Ben jij de auteur van die site waaruit je dit alles citeert?

En by the way...peda schopt niet zoals jij beweert, maar geeft alleen zijn eigen visie en mening
Kun je daar niet tegen?

Bonjour

Berichtdoor Bonjour » 16 mar 2018, 07:22

Ik kan me voorstellen waarom Disney zo populair is.

En deze bijzondere genezingen vallen iemand als Josephus of Plinius de Jongere niet op? Hoe verklaar je dat?

Tonino

Berichtdoor Tonino » 16 mar 2018, 08:35

Wonderlijk hoe sommige mensen te keer gaan tegen het Koninkrijk dat ze gered heeft c.q. probeert te redden.

Daar sta je dan straks voor Jezus: "Oow, U meende wat u zei over wedergeboorte, 1 zijn met U, Uw Geest in mij, Hij die mij tegenkomt komt U tegen, dat U ons macht gegeven had over het gehele leger der duisternis, genees de zieken wek doden op drijf boze geesten uit, dat we Uw heerlijkheid ontvangen hebben door de inwoning van Uw Heilige Geest door Uw bloed, etc, etc, etc.". "Goh... ehhhh, sorry?".

De teksten die ik aanreik staan ook in jullie bijbel. Dat is niet evangeliseren, dat is uitleggen op een Christelijk forum onder het topic "Christen zijn in de dagelijkse praktijk" hoe en waarom wij kunnen wandelen als Jezus en daarvan getuigen.

Geheel on topic lijkt me. Dat in tegenstelling tot wat sommigen hier etaleren. Wonderen van God bespotten als Disney-activiteiten gaat echt veel te ver. Ik zou zeggen: bekeer je c.q. kom tot de juiste inzichten.

Jezus zei: "Volg Mij. De dingen die Ik doe, zullen jullie ook doen en nog grotere dan deze". Ofwel. Het evangelie: het herstel van een mens naar het beeld en gelijkenis van God. Ofwel: Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd [2 Korintiërs 3 vers 18].

Lees m'n uitleg eens echt en vraag Gods Geest je te leiden in de volle waarheid ipv te blijven hangen in gevallen-natuur-denken, vervreemd en vijandig tegen God.

NB: als je geen zicht hebt en ook niet wilt krijgen op wat God je gegeven heeft door Zijn dood, opstanding, uitstorting van Zijn Heilige Geest en totaal anti de gaven van Zijn Geest bent, blijf dan weg van dit topic. Dan houden we dit draadje tenminste schoon.

Piebe Paulusma

Berichtdoor Piebe Paulusma » 16 mar 2018, 09:11

Tonino schreef:Wonderlijk hoe sommige mensen te keer gaan tegen het Koninkrijk dat ze gered heeft c.q. probeert te redden.

Volgens mij heb je het een beetje hoog in je bol. Mag het iets minder zijn? :roll:

Bonjour

Berichtdoor Bonjour » 16 mar 2018, 09:28

Tonino schreef:Geheel on topic lijkt me. Dat in tegenstelling tot wat sommigen hier etaleren. Wonderen van God bespotten als Disney-activiteiten gaat echt veel te ver. Ik zou zeggen: bekeer je c.q. kom tot de juiste inzichten.

Ja, gaat ver. Maar de wonderen van God bespotten of het klakkeloos accepteren van teksten? En dat is heel iets anders.
En je geeft geen echt antwoord op mijn vraag. Verdiep je eens echt in de materie.
Laatst gewijzigd door Bonjour op 16 mar 2018, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.

pyro

Berichtdoor pyro » 16 mar 2018, 09:31

Tonino schreef:als je geen zicht hebt en ook niet wilt krijgen op wat God je gegeven heeft door Zijn dood, opstanding, uitstorting van Zijn Heilige Geest en totaal anti de gaven van Zijn Geest bent, blijf dan weg van dit topic. Dan houden we dit draadje tenminste schoon.

Voor jouw beeld, de opzet van het forum is (tegenwoordig) zodanig dat alle leden op het hele forum hun zegje mogen doen, binnen de grenzen van fatsoen en de bedoeling van het forum uiteraard.

peda

Berichtdoor peda » 16 mar 2018, 09:45

Tonino schreef:@Peba

Lees die teksten eens echt. Vraag Gods Geest je de volheid, waarheid, echtheid aan je, in je, door je heen te openbaren.

We zitten allemaal met een gevallen-natuur-denken, vervreemd van God. Het leven van Jezus, het woord, Zijn Geest brengt ons terug naar de situatie als voor de zondeval. Daarom zei Jezus: Jij en Ik zijn 1. Hij die jou tegenkomt, komt Mij tegen. Als je zo graag wonderen wilt zien zoek eens op youtube naar David Hogan, Todd White, Dan Mohler, Tom Loud, etc, etc.

Echt. Waarom zo cynisch over wonderen? Ze zijn onlosmakelijk verbonden aan het Christen-zijn. God/Christus in ons, de hoop op glorie voor de gevallen wereld om ons heen. God aan het kruis; wij Zijn Geest/Goddelijke natuur en jij maar schoppen.

Geen verlengde zuigelingentijd. Geen ongelovige Thomas onzin meer. De wereld heeft de volheid van God in ons (waar Jezus voor aan het kruis is gegaan) keihard nodig!

Hallo Tonino,

Ik ben een "'sporen van God zoeker "" in deze wereld. Niet door het lezen van in de schrift beschreven wonderen, die duizenden jaren geleden volgens de schrijver plaatsvonden, maar door het aantreffen van concrete, harde feiten in 2018 in deze wereld. Ik begin ook niet met roepen dat paranormale verschijnselen onmogelijk kunnen voorkomen, maar ik begin de op dat gebied gedane claims wel met scepsis te bezien. Het buitenwerking zetten van de natuurwet is een formidabele claim. Helderziendheid, telekinese , uitzonderlijke biologische fenomenen, het zijn uitzonderlijke claims die worden gelegd en zulke claims moeten uitzonderlijk serieus worden onderzocht. Dat in de geloofskring van gelijkdenkenden, andere eisen gesteld worden aan het claim bewijs, is mij duidelijk. Maar in een algemeen toegankelijk forum, met deelnemers die beschikken over zeer uiteenlopende basis-overtuigingen, moet je je niet verbazen dat jouw claims op andere wijze worden beoordeeld en getoetst. Dat is van mijn kant niet bedoeld als hilarie of bespotting, maar de serieuze vraag naar het aantonen van de bijzondere gaven door ooggetuigen die niet specifiek God als de Grote Wonderdoener zien. Ook wanneer een naturalist claimt bijzondere gebeurtenissen te kunnen laten plaatsvinden en zulks toeschrijft aan een geheel eigen, volstrekt nieuwe dimensie binnen de natuur, dan wil ik die claim ook objectief hard gemaakt willen zien. God of bijzondere dimensie binnen de natuur, de "' oorzaak "' maakt mij in eerste instantie niet uit.

Zolderworm

Berichtdoor Zolderworm » 16 mar 2018, 10:19

Tonino schreef:@Peba

Hoe naïef kun je zijn om te geloven dat dit allemaal echt gebeurd is. Volgens mij verzin je het allemaal ter plekke. Of feitelijk heeft iemand anders het ooit verzonnen, en geloof jij dit nu allemaal in je simpele eenvoud van denken. Het is onwaarschijnlijk dat Jezus ooit echt heeft bestaan. En dat de God zoals in de bijbel staat beschreven (een akelig agressief mannetje, die opdracht geeft om hele volkeren, inclusief vrouwen en kinderen uit te moorden) echt bestaat, is ook bijna nul komma nul. Jij kunt hier wel uitgebreid gaan betogen dat het allemaal waar is, en iedereen de les gaan lezen. Maar ik denk niet dat we hier behoefte hebben aan iemands uitingen van naïviteit. Als je met zekerheid wilt betogen dat alles wat jij schrijft waar is, dan zul je eerst met bewijzen moeten komen. Anders is het alleen maar jouw persoonlijke geloof en meer niet.
I hate being sexy. But somebody has to do it.

coby

Berichtdoor coby » 16 mar 2018, 10:24

Tonino schreef:Wonderlijk hoe sommige mensen te keer gaan tegen het Koninkrijk dat ze gered heeft c.q. probeert te redden.

Daar sta je dan straks voor Jezus: "Oow, U meende wat u zei over wedergeboorte, 1 zijn met U, Uw Geest in mij, Hij die mij tegenkomt komt U tegen, dat U ons macht gegeven had over het gehele leger der duisternis, genees de zieken wek doden op drijf boze geesten uit, dat we Uw heerlijkheid ontvangen hebben door de inwoning van Uw Heilige Geest door Uw bloed, etc, etc, etc.". "Goh... ehhhh, sorry?".

De teksten die ik aanreik staan ook in jullie bijbel. Dat is niet evangeliseren, dat is uitleggen op een Christelijk forum onder het topic "Christen zijn in de dagelijkse praktijk" hoe en waarom wij kunnen wandelen als Jezus en daarvan getuigen.

Geheel on topic lijkt me. Dat in tegenstelling tot wat sommigen hier etaleren. Wonderen van God bespotten als Disney-activiteiten gaat echt veel te ver. Ik zou zeggen: bekeer je c.q. kom tot de juiste inzichten.

Jezus zei: "Volg Mij. De dingen die Ik doe, zullen jullie ook doen en nog grotere dan deze". Ofwel. Het evangelie: het herstel van een mens naar het beeld en gelijkenis van God. Ofwel: Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd [2 Korintiërs 3 vers 18].

Lees m'n uitleg eens echt en vraag Gods Geest je te leiden in de volle waarheid ipv te blijven hangen in gevallen-natuur-denken, vervreemd en vijandig tegen God.

NB: als je geen zicht hebt en ook niet wilt krijgen op wat God je gegeven heeft door Zijn dood, opstanding, uitstorting van Zijn Heilige Geest en totaal anti de gaven van Zijn Geest bent, blijf dan weg van dit topic. Dan houden we dit draadje tenminste schoon.

De meeste mensen hier geloven niet. Laat ze liever zien dat het waar is. Dat gepraat heeft niemand wat aan. Jezus praatte niet, Hij deed gewoon wonderen en daarna legde Hij het uit. Mensen op een forum overtuig je niet door te zeggen dat toen en toen die en die genezen is, zonder papieren van een dokter. Ze willen bewijs. Als er hier doden opstaan enzo en het staat in de krant, gaan mensen vanzelf wel vragen.

pyro

Berichtdoor pyro » 16 mar 2018, 11:04

coby schreef:Als er hier doden opstaan enzo en het staat in de krant, gaan mensen vanzelf wel vragen.

Dat komt niet in de krant, maar gaat in de lade als 'medisch onverklaard verschijnsel'.

Peter79

Berichtdoor Peter79 » 16 mar 2018, 11:06

pyro schreef:
coby schreef:Als er hier doden opstaan enzo en het staat in de krant, gaan mensen vanzelf wel vragen.

Dat komt niet in de krant, maar gaat in de lade als 'medisch onverklaard verschijnsel'.

Of onterecht dood verklaard, menselijke fout.
:)

callista

Berichtdoor callista » 16 mar 2018, 11:23

Doden zijn nog nooit opgestaan, behalve als deze schijndood zijn.
Ook zijn benen nog nooit aangegroeid...ook al ontmaskerd...
Je hoort dergelijke verhalen uit Verweggistan dat doden zelfs na 48 uur--en zelfs als de lijkstijfheid al is opgetreden----opstaan door naar Jezus te bidden :roll:
Dergelijke sprookjes worden alleen verzonnen om mensen te bekeren.....
In de krant komen ze nooit, behalve wanneer ze ontmaskerd zijn zoals de blinden"genezingen" in Birma