Wandelen als Jezus, het kan.

Hoe geef je je christen-zijn invulling?
peda
Man/Vrouw: M

Re: Wandelen als Jezus, het kan.

Berichtdoor peda » 06 jan 2018, 12:50

Martine schreef:
Tonio schreef:Storm, een bloemlezing van wat ik meegemaakt heb staat op mijn site onder "wonderen nu". Coma's, botbreuken, boze geesten, allerlei kwalen zijn verdwenen. Ik heb nog geen gelegenheid gehad tot het opwekken van doden. 1x wilde ik wel, maar werd ik niet toegelaten door de familie. Zij hadden zich met de dood van hun kind verzoend. Maar waarom niet? Hij blies in klei en een mens stond op. Wij in Zijn natuur niet anders. We zijn een nieuwe schepping. Uit God geboren. Paulus deed het immers ook. In de bediening van David Hogan zijn er inmiddels 600 opwekkingen geregistreerd. God is groter dan wij denken.

Een stukje uit je onthutsende bericht.
Onthutsend omdat je jezelf wel erg op de voorgrond zet en prat gaat op alle genezingen die je zou verricht hebben..
Als ik het goed lees draait het om jou, wat jij allemaal doet. En de ontstellende zin: "ik heb nog geen gelegenheid gehad om doden op te wekken.." Waar haal je de (over)moed vandaan...

Lang leve Mattheus 10 vers 8, de regel waar doden opwekken hetzelfde gewicht heeft als genezing van zieken.
David Hogan, Curry Blake, Benny Hinn, Ronald Plat, Kathryn Kuhlman, Aimee Mc Pherson en vele anderen hielden zich bezig met "'opwekking"'. Natuurlijk bleven de "' grote "' bewijzen voorbehouden aan de kring van volgende intimi. Kritiek werd niet geduld. Geen van voornoemde genezers leefde overigens financieel bescheiden in het aardse.

coby
Man/Vrouw: V

Berichtdoor coby » 06 jan 2018, 15:01

peda schreef:
Martine schreef:
Tonio schreef:Storm, een bloemlezing van wat ik meegemaakt heb staat op mijn site onder "wonderen nu". Coma's, botbreuken, boze geesten, allerlei kwalen zijn verdwenen. Ik heb nog geen gelegenheid gehad tot het opwekken van doden. 1x wilde ik wel, maar werd ik niet toegelaten door de familie. Zij hadden zich met de dood van hun kind verzoend. Maar waarom niet? Hij blies in klei en een mens stond op. Wij in Zijn natuur niet anders. We zijn een nieuwe schepping. Uit God geboren. Paulus deed het immers ook. In de bediening van David Hogan zijn er inmiddels 600 opwekkingen geregistreerd. God is groter dan wij denken.

Een stukje uit je onthutsende bericht.
Onthutsend omdat je jezelf wel erg op de voorgrond zet en prat gaat op alle genezingen die je zou verricht hebben..
Als ik het goed lees draait het om jou, wat jij allemaal doet. En de ontstellende zin: "ik heb nog geen gelegenheid gehad om doden op te wekken.." Waar haal je de (over)moed vandaan...

Lang leve Mattheus 10 vers 8, de regel waar doden opwekken hetzelfde gewicht heeft als genezing van zieken.
David Hogan, Curry Blake, Benny Hinn, Ronald Plat, Kathryn Kuhlman, Aimee Mc Pherson en vele anderen hielden zich bezig met "'opwekking"'. Natuurlijk bleven de "' grote "' bewijzen voorbehouden aan de kring van volgende intimi. Kritiek werd niet geduld. Geen van voornoemde genezers leefde overigens financieel bescheiden in het aardse.

Ronald Plat? Die is gewoon makelaar geweest of zo en vraagt geen geld van mensen. Daar wordt ie altijd kwaad om en hij zegt dat mensen niks aan voorgangers moeten geven. Ze nemen maar een gewone baan vindt ie, net als Paulus.

coby

Berichtdoor coby » 06 jan 2018, 15:03

Tonino schreef:Piebe, je stelt ergens dat genezingen leugens zijn en niet voor de heidenen:

Paulus beschrijft zichzelf, geestelijk gezien, als een vuistvechter die rake klappen uit deelt. Hij genas onder de heidenen iedereen op Malta (Hand 28:9). In 1 Kor 12 legt hij, aan een gemeente uit de heidenen, de gaven van de Geest die ze ontvangen hebben uit, waarbij de liefde prevaleert.

Peter79, je schrijft dat Jezus niet te koop liep met Zijn bediening en mensen verbood er over te spreken.

In enkele gevallen is dat idd zo. Er staat echter meerdere keren, dat de menigte (4000-5000 mannen, vrouwen en kinderen uitgezonderd; dus wellicht meer dan 10.000 mensen die elke dag achter Hem aanliepen) buiten zinnen raakte van vreugde en God verheerlijkten. Nogal een uithangbord. Verder staat er: "Wat je hoort in het verborgene (in je stille tijd waar Hij spreekt en het Woord rhema wordt) roep dat van de daken". Internet is een uitstekend alternatief dak.

Storm, een bloemlezing van wat ik meegemaakt heb staat op mijn site onder "wonderen nu". Coma's, botbreuken, boze geesten, allerlei kwalen zijn verdwenen. Ik heb nog geen gelegenheid gehad tot het opwekken van doden. 1x wilde ik wel, maar werd ik niet toegelaten door de familie. Zij hadden zich met de dood van hun kind verzoend. Maar waarom niet? Hij blies in klei en een mens stond op. Wij in Zijn natuur niet anders. We zijn een nieuwe schepping. Uit God geboren. Paulus deed het immers ook. In de bediening van David Hogan zijn er inmiddels 600 opwekkingen geregistreerd. God is groter dan wij denken.

Ik maak ook de meest bizarre dingen met christenen mee. Samen bidden voor een terminale broer. Ik spreek leven en genezing uit, een andere broer gaat er keihard tegen in met "O Here, zo mogen wij niet bidden! Als het de tijd is voor onze broeder haalt U Hem dan maar thuis!". Waaaat? Als je de wil van God, vanuit het Woord (het goede welgevallige en volkomene; genees de zieken, wek de doden op, drijf boze geesten uit) niet eens kent en je strekt je daar niet naar uit c.q. past het niet toe, zul je nooit wat meemaken en alleen maar hoon en kritiek hebben. De bijbel zegt: "Leven en dood ligt op de tong" en "Als de trompet een onduidelijk signaal geeft, wie zal dan ten strijde trekken?".

Ik kan ook niet op alle oprechte of minder oprechte vragen reageren. Op mijn site staan zeer veel antwoorden onder "Q&A". Kijk anders ook eens op Dan Mohler Q&A op youtube. Zeer verhelderende antwoorden op vragen waar we allemaal mee zitten. Bless!

Oh Dan Mohler is goed! Die heb ik laatst ontdekt op youtube.

Martine

Berichtdoor Martine » 06 jan 2018, 15:23

pedo schreef:Lang leve Mattheus 10 vers 8, de regel waar doden opwekken hetzelfde gewicht heeft als genezing van zieken.

Dan heb jij kennelijk een andere bijbel dan ik...
Mattheus 18 vers 8 zegt: schaf je voor onderweg geen reistas aan, geen extra kleren, geen sandalen en geen stok, want een arbeider is het waard dat er in zijn onderhoud wordt voorzien...
De uitdrukking: "de arbeider is zijn loon waard" heeft dus duidelijk een bijbelse grondslag. ;)
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.

peda

Berichtdoor peda » 06 jan 2018, 15:31

Martine schreef:
pedo schreef:Lang leve Mattheus 10 vers 8, de regel waar doden opwekken hetzelfde gewicht heeft als genezing van zieken.

Dan heb jij kennelijk een andere bijbel dan ik...
Mattheus 18 vers 8 zegt: schaf je voor onderweg geen reistas aan, geen extra kleren, geen sandalen en geen stok, want een arbeider is het waard dat er in zijn onderhoud wordt voorzien...
De uitdrukking: "de arbeider is zijn loon waard" heeft dus duidelijk een bijbelse grondslag. ;)

Hallo Martine,

Ik citeerde Mattheus 10 vers 8, daar worden opwekking en genezing in hetzelfde vers vernoemd.

Martine

Berichtdoor Martine » 06 jan 2018, 15:52

Peda, in de eerste plaats maakte ik een tikfout, het moest niet 18 zijn maar 10.
En dan heb je volkomen gelijk...ik citeerde 10:9.

Peter79

Berichtdoor Peter79 » 08 jan 2018, 10:13

Tonino schreef:Peter79, je schrijft dat Jezus niet te koop liep met Zijn bediening en mensen verbood er over te spreken.

In enkele gevallen is dat idd zo. Er staat echter meerdere keren, dat de menigte (4000-5000 mannen, vrouwen en kinderen uitgezonderd; dus wellicht meer dan 10.000 mensen die elke dag achter Hem aanliepen) buiten zinnen raakte van vreugde en God verheerlijkten. Nogal een uithangbord. Verder staat er: "Wat je hoort in het verborgene (in je stille tijd waar Hij spreekt en het Woord rhema wordt) roep dat van de daken". Internet is een uitstekend alternatief dak.

Ik ben blij dat je deze dingen beschrijft op je website.
Het is een kwestie van wijsheid of je richting het ene uiterste gaat (het roepen van de daken) of richting het andere (geen paarlen voor de zwijnen werpen). Ik wil niet afdoen van je keuze, maar door mijn reactie en jouw antwoord daarop word ik in elk geval wel wat wijzer.

Verder gaat je redenering niet op (niet aanvallend bedoeld); in de zin dat de 10.000 die je noemt, mensen waren die het zelf hebben meegemaakt; en geen lezers die het slechts hebben van horen zeggen. Hoeveel getuigen raakten er in de gevallen die jij beschrijft buiten zinnen?
:)

Zolderworm

Berichtdoor Zolderworm » 09 jan 2018, 10:23

Inktvlam schreef:
coby schreef:Hij bedoelde dat hij voedselpakketten moest uitdelen.
Geniaal. Ik lach me af en toe scheef hier.

Er valt weinig te lachen om iemand die er voortdurend op uit is om andere mensen af te {niet-toegestaan woord} en belachelijk te maken.

.olderworm schreef:Nou, Inktvlam zou dat geloven, volgens mij. Die heeft overal een zogenaamde verklaring voor. Hij ziet zelfs in een hondendrol een diepere geestelijke betekenis.

Wat zijn dit nou weer voor teksten? Het is eeuwig en altijd hetzelfde met jou. Altijd maar weer beledigen en mensen kleineren. Altijd maar {niet-toegestaan woord} en vervelend doen.
De bijbel bevat profetische woorden, geschiedenis, poëzie en wijsheidsliteratuur. Wat ik gezegd heb over overeenstemmingen heeft alleen maar betrekking op profetische teksten en niet op geschiedschrijving. Maar dat zul je wel weer niet begrijpen, want je begrijpt nooit wat.
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om jou te woord te staan. Dus val me niet steeds lastig

.olderworm schreef:Het zal binnen een bepaalde basisvorm van uiterlijk veranderen naar gelang wat de mens wil uitdrukken.

Aha Barbapapa. De Barbapapa's kunnen hun gedaante in iedere gewenste vorm brengen. Vlak voordat ze naar een nieuwe vorm veranderen roepen ze vaak: "Huup, huup, Barbatruc".
https://nl.wikipedia.org/wiki/Barbapapa
Nou kleineert en scheldt .olderworm iedereen uit die het waagt een andere mening te hebben. Maar zelf is hij niet verder gekomen dan het niveau van kleuterfilmpjes.

peda schreef:ik betwijfel het zeer met alle respect voor Mirra Alfassa ...

Je blijft altijd correct. Ik waardeer je geduld, Peda. Maar ik heb mijn geduld allang verloren met die man.

Excuses. Ik leef met je mee. Ik bespeur hier wel veel ingehouden woede voor een christen.
Ik kijk overigens geregeld met mijn vrouw (die aan een vorm van dementie lijdt) naar Barbapappa. En ik vind het altijd erg leuk. Dus misschien heb je wel gelijk.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 09 jan 2018, 11:13, 2 keer totaal gewijzigd.
I hate being sexy. But somebody has to do it.

Zolderworm

Berichtdoor Zolderworm » 09 jan 2018, 10:58

peda schreef:
Zolderworm schreef:
peda schreef:Hallo Zolderworm,

Hoe jij je het geestelijk leven na de transfiguratie voorstelt, is mij niet helder. Je komt dan m.i. in "'zijnstoestanden"' die in aardse woorden niet meer zijn uit te drukken en dan geldt mijns inziens het bekende gezegde "'waarvan je niets weet, is het beter te zwijgen"' ( vrij naar Wittgenstein ). Alleen de "' zijnstoestand "' die nog redelijk dicht bij het aardse ligt ( de gebieden astraal en mentaal ) zijn nog met woorden behapbaar. Of zie ik wat over het hoofd?

Het getransformeerde nieuwe lichaam zal volgens Mirra Alfassa op geheel andere wijze functioneren dan ons lijf van vlees en bloed. Er zullen geen traditionele organen meer zijn. Ze zullen onwerkelijk worden, meer een symbool dan realiteit. Het lichaam van de nieuwe mens zal functioneren door middel van zijn reële energiecentra. Zijn lijf zal plastisch zijn. Het zal binnen een bepaalde basisvorm van uiterlijk veranderen naar gelang wat de mens wil uitdrukken. Ongeveer zoals ons gezicht nu verandert op grond van onze gevoelens. Het lichaam zal kleiner kunnen worden of groter. Het lichaam zal ook niet langer onderhevig zijn aan de zwaartekracht, wat een nieuwe wijze van zich verplaatsen tot gevolg heeft. Het lijf zal bestaan uit geconcentreerde energie die gehoorzaamt aan de wil. Er zullen geen beenderen meer zijn, geen organen. De gestalte van de nieuwe mens zal geen vaste herkenbare vorm hebben.

De nieuwe mens zal op deze Aarde rondstappen, maar ze zal feitelijk behoren tot een fysieke natuur die volmaakt harmonisch is. Een fysieke materie die de mens volkomen gezondheid geeft, een steeds groter wordende kracht en een ononderbroken ontwikkeling. Dat wij huidige mensen nu niet aan dat beeld beantwoorden komt omdat onze fysieke materie zich heeft afgescheiden van haar oorsprong. Ze existeert in een verduisterd bewustzijn.

De perceptie van de nieuwe mens zal anders zijn dan die van de huidige mens. De gewone waarneming van de wereld verliest alle realiteit. De gewone wereld zal voor deze mens onwerkelijk lijken. Het zal een schijnwereld zijn, terwijl de nieuwe mens de wereld zal waarnemen zoals hij werkelijk is.

Hallo Zolderworm,

Een lichaam dat niet meer onderhevig is aan zwaartekracht heeft de stoffelijkheid verloren. Vorm is in mijn ogen gebonden aan stoffelijkheid. Of je een meer geestelijke toestand ( geconcentreerde energie ) kunt omschrijven naar vormen en stoffelijkheid, ik betwijfel het zeer met alle respect voor Mirra Alfassa die zulks probeert in jouw verwijzing. Ik zie deze "' zijnstoestand "' als voor aardelingen niet concreet te begrijpen en dus niet te beschrijven of in te vullen, maar dat is ook slechts de visie van @ peda. De aardeling maakt zich ook van God voorstellingen, wat ten diepste ook onmogelijk is, maar opnieuw is dit weer een persoonlijke oprisping. Geef het Mysterie geen gezicht, zo is mijn credo. Dat is ook het punt dat ik aantref in de bijbel. Daar wordt Jezus met zijn "' verheerlijkt "' lichaam zichtbaar in een duidelijke vorm voor aardelingen en voor de RK gelovigen geldt dat ook voor Maria. Dat wordt daar een wonder genoemd.

Vorm is niet gebonden aan stoffelijkheid. Dat zie je bijvoorbeeld in je dromen.
Ik weet niet precies hoe ik me de ware aard van een geestelijke wereld moet voorstellen. Maar ik ben er wel van overtuigd dat je deze kunt ervaren. Bijvoorbeeld tijdens de uittreding. Je zou het eigenlijk in het licht moeten zien van het psychisch monisme. Zo zou je onze materiële stof kunnen beschouwen als gekristalliseerde geest. Of in termen van Einstein als gekristalliseerde energie. Maar dat zet je toch op het verkeerde been, gezien onze associaties met het begrip "energie".
Je zou ook kunnen zeggen dat God door middel van zijn werkzame geest, of psychische kracht, de materiële wereld vorm heeft gegeven, waarna deze is gekristalliseerd, nadat ze eerst alleen maar een geestelijke substantie was. Zo zijn er geestelijke substanties die nog niet zijn gekristalliseerd. De astrale substantie zie ik als zo'n substantie. Astrale wezens zijn op hun niveau in staat om astrale stof een vorm te geven. Ze doen dat via hun vormgevende psychische kracht.
In ieder geval ontmoet je in de astrale wereld demonische wezens die eruit zien als bijvoorbeeld schattige kinderen, meestal meisjes. Deze demonen hebben zich daar, door de astrale stof te manipuleren, deze vorm verschaft. Als je dan met hen een vrolijk gesprek begint, dan storten ze zich op je, waarschijnlijk met de bedoeling je te beroven van energie. Gelukkig kun je binnen een fractie van een seconde weer terugkeren in je stoffelijke lichaam, en ben je veilig. Ze kunnen je dan niet meer bereiken.
Ook kunnen ze zich uiterlijk voordoen als Jezus of Maria, en zelfs als zodanig in de stoffelijke wereld verschijnen. Op die manier maken ze een binding met hun aanbidders, en zuigen die vervolgens leeg.
Het is bekend dat overledenen, die in de stoffelijke wereld verschijnen, nog wel eens eruit zien als toen ze nog jong waren. Mijn oma verscheen drie dagen naar haar dood tegenover mijn oom en tante. Mijn oom en tante zaten 's avonds lekker te lezen in hun bungalow, gordijnen dicht, toen plotseling de honden tegen de gordijnen begonnen te blaffen. Mijn tante schoof het gordijn open en aan de andere kant stond mijn grootmoeder, echter hoe zij eruit zag als jonge vrouw. Klaarblijkelijk zag zij eruit zoals zij zichzelf voorstelde. Zij gaf dus zelf haar gestalte vorm vanuit haar gedachte.
Ik heb ook ontmoetingen gehad met astrale wezens die razendsnel van vorm veranderden terwijl ze zich aan je vast kleefden. Eerst een soort leren pop, dan een glimmende menselijke vorm bedekt met diamanten, dan een zwarte gestalte, enzovoort. Voor deze wezens wordt expliciet gewaarschuwd. Ze zijn gevaarlijk. Ze kleven zich aan je vast om te voorkomen dat je in je lichaam terugkeert, en intussen gebruiken ze je energie.
Volgens Van Rijckenborgh is er naast onze Aarde een parallelle Aarde, gemaakt van stof die nog niet zo gekristalliseerd is. Dit is de oorspronkelijke Aarde. Ik denk dat dit vergelijkbaar is met de astrale sfeer. Maar het is niet de astrale sfeer. In die parallelle Aarde zou je, net als in de astrale wereld, geen gewicht hebben en kun je, net als in de astrale wereld, van vorm veranderen.
Maar die parallelle Aarde heb ik nooit ervaren. Wat dat betreft vertrouw ik Mirra Alfassa.
Maar voor velen hier zal dit alleen maar een Barbapappa-verhaal zijn. :clown: Daar kan ik me wat bij voorstellen.

coby

Berichtdoor coby » 09 jan 2018, 23:57

Zolderworm schreef:
peda schreef:
Zolderworm schreef:
peda schreef:Hallo Zolderworm,

Hoe jij je het geestelijk leven na de transfiguratie voorstelt, is mij niet helder. Je komt dan m.i. in "'zijnstoestanden"' die in aardse woorden niet meer zijn uit te drukken en dan geldt mijns inziens het bekende gezegde "'waarvan je niets weet, is het beter te zwijgen"' ( vrij naar Wittgenstein ). Alleen de "' zijnstoestand "' die nog redelijk dicht bij het aardse ligt ( de gebieden astraal en mentaal ) zijn nog met woorden behapbaar. Of zie ik wat over het hoofd?

Het getransformeerde nieuwe lichaam zal volgens Mirra Alfassa op geheel andere wijze functioneren dan ons lijf van vlees en bloed. Er zullen geen traditionele organen meer zijn. Ze zullen onwerkelijk worden, meer een symbool dan realiteit. Het lichaam van de nieuwe mens zal functioneren door middel van zijn reële energiecentra. Zijn lijf zal plastisch zijn. Het zal binnen een bepaalde basisvorm van uiterlijk veranderen naar gelang wat de mens wil uitdrukken. Ongeveer zoals ons gezicht nu verandert op grond van onze gevoelens. Het lichaam zal kleiner kunnen worden of groter. Het lichaam zal ook niet langer onderhevig zijn aan de zwaartekracht, wat een nieuwe wijze van zich verplaatsen tot gevolg heeft. Het lijf zal bestaan uit geconcentreerde energie die gehoorzaamt aan de wil. Er zullen geen beenderen meer zijn, geen organen. De gestalte van de nieuwe mens zal geen vaste herkenbare vorm hebben.

De nieuwe mens zal op deze Aarde rondstappen, maar ze zal feitelijk behoren tot een fysieke natuur die volmaakt harmonisch is. Een fysieke materie die de mens volkomen gezondheid geeft, een steeds groter wordende kracht en een ononderbroken ontwikkeling. Dat wij huidige mensen nu niet aan dat beeld beantwoorden komt omdat onze fysieke materie zich heeft afgescheiden van haar oorsprong. Ze existeert in een verduisterd bewustzijn.

De perceptie van de nieuwe mens zal anders zijn dan die van de huidige mens. De gewone waarneming van de wereld verliest alle realiteit. De gewone wereld zal voor deze mens onwerkelijk lijken. Het zal een schijnwereld zijn, terwijl de nieuwe mens de wereld zal waarnemen zoals hij werkelijk is.

Hallo Zolderworm,

Een lichaam dat niet meer onderhevig is aan zwaartekracht heeft de stoffelijkheid verloren. Vorm is in mijn ogen gebonden aan stoffelijkheid. Of je een meer geestelijke toestand ( geconcentreerde energie ) kunt omschrijven naar vormen en stoffelijkheid, ik betwijfel het zeer met alle respect voor Mirra Alfassa die zulks probeert in jouw verwijzing. Ik zie deze "' zijnstoestand "' als voor aardelingen niet concreet te begrijpen en dus niet te beschrijven of in te vullen, maar dat is ook slechts de visie van @ peda. De aardeling maakt zich ook van God voorstellingen, wat ten diepste ook onmogelijk is, maar opnieuw is dit weer een persoonlijke oprisping. Geef het Mysterie geen gezicht, zo is mijn credo. Dat is ook het punt dat ik aantref in de bijbel. Daar wordt Jezus met zijn "' verheerlijkt "' lichaam zichtbaar in een duidelijke vorm voor aardelingen en voor de RK gelovigen geldt dat ook voor Maria. Dat wordt daar een wonder genoemd.

Vorm is niet gebonden aan stoffelijkheid. Dat zie je bijvoorbeeld in je dromen.
Ik weet niet precies hoe ik me de ware aard van een geestelijke wereld moet voorstellen. Maar ik ben er wel van overtuigd dat je deze kunt ervaren. Bijvoorbeeld tijdens de uittreding. Je zou het eigenlijk in het licht moeten zien van het psychisch monisme. Zo zou je onze materiële stof kunnen beschouwen als gekristalliseerde geest. Of in termen van Einstein als gekristalliseerde energie. Maar dat zet je toch op het verkeerde been, gezien onze associaties met het begrip "energie".
Je zou ook kunnen zeggen dat God door middel van zijn werkzame geest, of psychische kracht, de materiële wereld vorm heeft gegeven, waarna deze is gekristalliseerd, nadat ze eerst alleen maar een geestelijke substantie was. Zo zijn er geestelijke substanties die nog niet zijn gekristalliseerd. De astrale substantie zie ik als zo'n substantie. Astrale wezens zijn op hun niveau in staat om astrale stof een vorm te geven. Ze doen dat via hun vormgevende psychische kracht.
In ieder geval ontmoet je in de astrale wereld demonische wezens die eruit zien als bijvoorbeeld schattige kinderen, meestal meisjes. Deze demonen hebben zich daar, door de astrale stof te manipuleren, deze vorm verschaft. Als je dan met hen een vrolijk gesprek begint, dan storten ze zich op je, waarschijnlijk met de bedoeling je te beroven van energie. Gelukkig kun je binnen een fractie van een seconde weer terugkeren in je stoffelijke lichaam, en ben je veilig. Ze kunnen je dan niet meer bereiken.
Ook kunnen ze zich uiterlijk voordoen als Jezus of Maria, en zelfs als zodanig in de stoffelijke wereld verschijnen. Op die manier maken ze een binding met hun aanbidders, en zuigen die vervolgens leeg.
Het is bekend dat overledenen, die in de stoffelijke wereld verschijnen, nog wel eens eruit zien als toen ze nog jong waren. Mijn oma verscheen drie dagen naar haar dood tegenover mijn oom en tante. Mijn oom en tante zaten 's avonds lekker te lezen in hun bungalow, gordijnen dicht, toen plotseling de honden tegen de gordijnen begonnen te blaffen. Mijn tante schoof het gordijn open en aan de andere kant stond mijn grootmoeder, echter hoe zij eruit zag als jonge vrouw. Klaarblijkelijk zag zij eruit zoals zij zichzelf voorstelde. Zij gaf dus zelf haar gestalte vorm vanuit haar gedachte.
Ik heb ook ontmoetingen gehad met astrale wezens die razendsnel van vorm veranderden terwijl ze zich aan je vast kleefden. Eerst een soort leren pop, dan een glimmende menselijke vorm bedekt met diamanten, dan een zwarte gestalte, enzovoort. Voor deze wezens wordt expliciet gewaarschuwd. Ze zijn gevaarlijk. Ze kleven zich aan je vast om te voorkomen dat je in je lichaam terugkeert, en intussen gebruiken ze je energie.
Volgens Van Rijckenborgh is er naast onze Aarde een parallelle Aarde, gemaakt van stof die nog niet zo gekristalliseerd is. Dit is de oorspronkelijke Aarde. Ik denk dat dit vergelijkbaar is met de astrale sfeer. Maar het is niet de astrale sfeer. In die parallelle Aarde zou je, net als in de astrale wereld, geen gewicht hebben en kun je, net als in de astrale wereld, van vorm veranderen.
Maar die parallelle Aarde heb ik nooit ervaren. Wat dat betreft vertrouw ik Mirra Alfassa.
Maar voor velen hier zal dit alleen maar een Barbapappa-verhaal zijn. :clown: Daar kan ik me wat bij voorstellen.

Eeww pas voor al die figuren maar op. Je gelooft dus wel dat demonen bestaan? Waar komen die dan vandaan? Daardoor ben ik tot geloof gekomen. Ik dacht: nou als al die geesten dan toch al bestaan, kan er netzogoed ook een oppergeest zijn en die ben ik toen uit gaan testen. Het begon allemaal met het lezen van verhalen over geesten en geestuittredingen. Nou, als je wilt weten of God bestaat, vraag eens of je Hem kunt ontmoeten.
Of laat me er eens eentje ergens wegjagen in Jezus' Naam. Ik ben niet bang meer voor ze. LOL en zo wel bel ik m'n ex wel. Laatst met kerst kwam er een meisje in de kerk die last had van entiteiten, noemde ze ze. Ze is toen tot geloof gekomen. Daarna probeerde ze die demonen weg te jagen uit haar huis, maar het lukte niet, dus toen moest hij het even doen.
Ik woonde eens in een huis en m'n zoon was 6 en zegt doodleuk dat ie allemaal figuren ziet daarzo en levensecht. Ieeeek. Dus ik ging ze wel even wegjagen. Ik zie er ook een uit jou komen, zegt ie. Aaaargh. Papa!!! If there's something wrong in the neighbourhood, who you gonna call? Dus toen heeft m'n ex ze weggejaagd en in de kinderkamer zaten ze. Lekker. Zijn ze weg? Nee, ze zitten nu in de babykamer, zegt ie. Nou daar weggejaagd in Jezus' Naam en ze gingen het huis uit. Zoontje heeft het later ook nooit meer gezien.

coby

Berichtdoor coby » 09 jan 2018, 23:59

Zolderworm schreef:
Inktvlam schreef:
coby schreef:Hij bedoelde dat hij voedselpakketten moest uitdelen.
Geniaal. Ik lach me af en toe scheef hier.

Er valt weinig te lachen om iemand die er voortdurend op uit is om andere mensen af te {niet-toegestaan woord} en belachelijk te maken.

.olderworm schreef:Nou, Inktvlam zou dat geloven, volgens mij. Die heeft overal een zogenaamde verklaring voor. Hij ziet zelfs in een hondendrol een diepere geestelijke betekenis.

Wat zijn dit nou weer voor teksten? Het is eeuwig en altijd hetzelfde met jou. Altijd maar weer beledigen en mensen kleineren. Altijd maar {niet-toegestaan woord} en vervelend doen.
De bijbel bevat profetische woorden, geschiedenis, poëzie en wijsheidsliteratuur. Wat ik gezegd heb over overeenstemmingen heeft alleen maar betrekking op profetische teksten en niet op geschiedschrijving. Maar dat zul je wel weer niet begrijpen, want je begrijpt nooit wat.
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om jou te woord te staan. Dus val me niet steeds lastig

.olderworm schreef:Het zal binnen een bepaalde basisvorm van uiterlijk veranderen naar gelang wat de mens wil uitdrukken.

Aha Barbapapa. De Barbapapa's kunnen hun gedaante in iedere gewenste vorm brengen. Vlak voordat ze naar een nieuwe vorm veranderen roepen ze vaak: "Huup, huup, Barbatruc".
https://nl.wikipedia.org/wiki/Barbapapa
Nou kleineert en scheldt .olderworm iedereen uit die het waagt een andere mening te hebben. Maar zelf is hij niet verder gekomen dan het niveau van kleuterfilmpjes.

peda schreef:ik betwijfel het zeer met alle respect voor Mirra Alfassa ...

Je blijft altijd correct. Ik waardeer je geduld, Peda. Maar ik heb mijn geduld allang verloren met die man.

Excuses. Ik leef met je mee. Ik bespeur hier wel veel ingehouden woede voor een christen.
Ik kijk overigens geregeld met mijn vrouw (die aan een vorm van dementie lijdt) naar Barbapappa. En ik vind het altijd erg leuk. Dus misschien heb je wel gelijk.

Barbapappa is hartstikke leuk. Ik was 'm weer gaan kijken na die opmerking.

Piebe Paulusma

Berichtdoor Piebe Paulusma » 10 jan 2018, 00:52

De intro tune is ook erg goed.
'Ezau heb Ik gehaat; en Ik heb zijn bergen gesteld tot een verwoesting'

Zolderworm

Berichtdoor Zolderworm » 11 jan 2018, 23:41

coby schreef:
Zolderworm schreef:Vorm is niet gebonden aan stoffelijkheid. Dat zie je bijvoorbeeld in je dromen.

Eeww pas voor al die figuren maar op. Je gelooft dus wel dat demonen bestaan? Waar komen die dan vandaan?

Ik heb het hun niet kunnen vragen.

Daardoor ben ik tot geloof gekomen. Ik dacht: nou als al die geesten dan toch al bestaan, kan er netzogoed ook een oppergeest zijn en die ben ik toen uit gaan testen. Het begon allemaal met het lezen van verhalen over geesten en geestuittredingen. Nou, als je wilt weten of God bestaat, vraag eens of je Hem kunt ontmoeten.
Of laat me er eens eentje ergens wegjagen in Jezus' Naam. Ik ben niet bang meer voor ze. LOL en zo wel bel ik m'n ex wel. Laatst met kerst kwam er een meisje in de kerk die last had van entiteiten, noemde ze ze. Ze is toen tot geloof gekomen. Daarna probeerde ze die demonen weg te jagen uit haar huis, maar het lukte niet, dus toen moest hij het even doen.

Ik denk niet dat alle kwaadaardige geesten demonen zijn. Volgens mij zijn echte demonen vrij zeldzaam.

Ik woonde eens in een huis en m'n zoon was 6 en zegt doodleuk dat ie allemaal figuren ziet daarzo en levensecht. Ieeeek. Dus ik ging ze wel even wegjagen. Ik zie er ook een uit jou komen, zegt ie. Aaaargh. Papa!!! If there's something wrong in the neighbourhood, who you gonna call? Dus toen heeft m'n ex ze weggejaagd en in de kinderkamer zaten ze. Lekker. Zijn ze weg? Nee, ze zitten nu in de babykamer, zegt ie. Nou daar weggejaagd in Jezus' Naam en ze gingen het huis uit. Zoontje heeft het later ook nooit meer gezien.

Ik denk dat echte demonen zich niet zo gemakkelijk laten wegjagen. Daar moet je ritueel voor gebruiken.

Tonino

Berichtdoor Tonino » 14 jan 2018, 14:08

Ach lieve mensen, weer even on topic. Zo mooi. 3 weken geleden gesproken met een broer. Hij ging al jaren gebukt onder rheumatische klachten. Artsen hadden gezegd dat hij er maar mee moest leren leven. Stukje uitleg gegeven, genezing uitgesproken. Vandaag zag ik hem voor het eerst weer. De pijnen zijn weg. Glorie voor God.

We zijn mee-gekruisigd, mee-opgewekt, mee-gezeten in Hem die alle macht heeft. 1 met Hem.

Mat 10:7 As you go, preach this message: ‘The kingdom of heaven is near.’ 8Heal the sick, raise the dead, cleanse the lepers, drive out demons. Freely you have received; freely give.

@Zolderworm. Demonen sidderden van angst toen ze Jezus tegenkwamen: "Bent u hier nu al om ons te pijnigen?". Ze wisten dat Hij zou komen, en weten wat Hij kwam doen.

Ze sidderen dus ook voor de Heilige Geest in jou. Het is geen ritueel om ze te verjagen. Een simpel: "verdwijn in Jezus naam", is genoeg. Jij en Hem zijn immers 1.

@ Coby. Dan Mohler is de enige prediker die ik ken die op heel veel (zo niet alle) fronten volle openbaring heeft en wandelt in wat Hij zegt, als Jezus. We zijn allemaal voorbestemd om veranderd te worden naar het beeld van God. De 1 bestrijdt dat de ander wordt het.
Laatst gewijzigd door Tonino op 14 jan 2018, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
www.anewcreationinchrist.nl

callista

Berichtdoor callista » 14 jan 2018, 14:58

Nou, als het zo gemakkelijk zou gaan, dan was er niemand meer ziek...... :w
Pfff.....wat een **^^## :?

Tonino

Berichtdoor Tonino » 14 jan 2018, 15:23

Ja zo makkelijk is het.

2 Pet 1:3-4

God, by His divine power, has given us everything we need (yes, that is the Holy Spirit) for a Zoë (=divine) life and godliness through our knowledge of Him who called us by His own power and goodness.

Through these he has given us his very great and precious promises, so that through them you may participate in the divine nature, having escaped the fall of man.

Dit werd geschreven door Petrus. Een man in wiens schaduw de zieken al genazen. Hij was ooit visser van beroep, was Jezus tegen gekomen, was totaal veranderd; hij was de Goddelijke natuur deelachtig geworden. Dit is voor elk mens mogelijk.

Tonino

Berichtdoor Tonino » 14 jan 2018, 15:30

Klein voorbeeldje daarvan uit mijn eigen leven:

In Utrecht sta ik te praten met een man over wedergeboorte, gratis, Gods Natuur deelachtig zijn door Zijn bloed, buiten de macht en controle van satan / overgeplaatst zijn naar het Koninkrijk van de levende God: Jezus. Opeens zegt hij: man, wat is dit?!? Ik heb al weken hevige pijn in mijn schouder en loop al weken bij de fysio, maar ik voelde in 1 keer de pijn uit mijn schouder wegtrekken. Het is echt weg! En ik wist niet eens dat hij een schouderprobleem had. Jezus!

Hoe krachtig is het woord van God! Je spreekt waarheid en God gaat: Hee, dit gaat over Mij. Hier ben Ik, en woooosh.... geneest die man.

Ik realiseerde me opeens dat Petrus er zelf niets aan kon doen. Hij was die nieuwe schepping geworden, waar heel de schepping halsreikend naar uit ziet. Natuurlijk genezen de mensen dan in je schaduw. Hij leefde niet meer voor zichzelf, voor eigen eer, eigen positie, maar onzelfzuchtig voor het beeld en gelijkenis van God. Compromisloos. Wat satan ook op hem losliet, wat mensen ook zeiden, wat de ervaringen van andere mensen ook waren, hoe groot de namen van andere mensen ook waren. Alles aan de kant voor die nieuwe schepping. 1 met en als Jezus. Zoals het bedoeld is in Genesis. Wonderen zijn een logisch gevolg daarvan. Ook al kostte hem dat uiteindelijk zijn aardse leven. Hij wist: sterven is niet meer relevant. Hij wist net als Paulus: Sterven is winst! Maar het is beter dat ik nog even hier blijf om jullie steeds weer opnieuw te wijzen op de weg naar boven. Jullie nieuwe identiteit in en verandering naar het beeld van God/Jezus.

De eerste 12 + 70 vrienden van Jezus deden precies hetzelfde als Jezus. Zij begrepen Zijn boodschap: We zijn een nieuwe schepping in Christus! Check m'n site. Daar leg ik het uit.

peda

Berichtdoor peda » 14 jan 2018, 15:40

callista schreef:Nou, als het zo gemakkelijk zou gaan, dan was er niemand meer ziek...... :w
Pfff.....wat een **^^## :?

Inderdaad. Geen ziekte meer, geen dood. Het paradijs op aarde.
Praatjes vullen geen gaatjes, zo sprak mijn oma reeds.

Tonino

Berichtdoor Tonino » 14 jan 2018, 16:04

Inderdaad geen praatjes. Daarom ook al die genezingen die ik meemaak. https://www.anewcreationinchrist.nl/wonderen-nu

Het Koninkrijk van God is niet in woorden maar in kracht.

Niet om op te scheppen, maar om medegelovigen op te bouwen in het geloof.

Dit is voor iedereen. "Zovelen als Hem hebben aangenomen, heeft Hij macht gegeven om zonen/dochters God te worden". De eerste 82 vrienden gingen er voor.

Man, ik voel me net Johannes. Een roepende in de woestijn. En dat op een Christelijke site.

Martine

Berichtdoor Martine » 14 jan 2018, 16:53

Tonio schreef:Man, ik voel me net Johannes. Een roepende in de woestijn. En dat op een Christelijke site.

Misschien eens tot jezelf inkeren en je afvragen, of je niet naast je schoenen loopt.
Kon wel eens heel verhelderend werken

Andere opmerking: waarom in het Engels wat Petrus betreft en niet gewoon in het Nederlands?

callista

Berichtdoor callista » 14 jan 2018, 17:41

Tonino schreef:Ja zo makkelijk is het.

2 Pet 1:3-4

God, by His divine power, has given us everything we need (yes, that is the Holy Spirit) for a Zoë (=divine) life and godliness through our knowledge of Him who called us by His own power and goodness.

Through these he has given us his very great and precious promises, so that through them you may participate in the divine nature, having escaped the fall of man.

Dit werd geschreven door Petrus. Een man in wiens schaduw de zieken al genazen. Hij was ooit visser van beroep, was Jezus tegen gekomen, was totaal veranderd; hij was de Goddelijke natuur deelachtig geworden. Dit is voor elk mens mogelijk.

Dat zijn mooie legendes en/of metaforen.
Zelf ben ik niet gelovig, maar zoals jij hier "spreekt" zie ik dat als een pure belediging richting alle gelovigen hier, die of zelf ziek zijn of vrienden of familieleden hebben verloren door een ongeneeslijke ziekte, terwijl ze zich suf hebben gebeden.... :cry: :naughty:

Ik zou zoiets bijna godsdienstwaanzin noemen...In het nieuws komt het ook nooit...het zijn altijd verhalen [anekdotes] en paroles....
Zeer opmerkelijk.

coby

Berichtdoor coby » 14 jan 2018, 17:58

Tonino schreef:Inderdaad geen praatjes. Daarom ook al die genezingen die ik meemaak. https://www.anewcreationinchrist.nl/wonderen-nu

Het Koninkrijk van God is niet in woorden maar in kracht.

Niet om op te scheppen, maar om medegelovigen op te bouwen in het geloof.

Dit is voor iedereen. "Zovelen als Hem hebben aangenomen, heeft Hij macht gegeven om zonen/dochters God te worden". De eerste 82 vrienden gingen er voor.

Man, ik voel me net Johannes. Een roepende in de woestijn. En dat op een Christelijke site.

Goeie site heb je. Ik heb 't even gelezen.

Tonino

Berichtdoor Tonino » 14 jan 2018, 18:18

Martine schreef:
Tonio schreef:Man, ik voel me net Johannes. Een roepende in de woestijn. En dat op een Christelijke site.

Misschien eens tot jezelf inkeren en je afvragen, of je niet naast je schoenen loopt.
Kon wel eens heel verhelderend werken

Andere opmerking: waarom in het Engels wat Petrus betreft en niet gewoon in het Nederlands?

Heb je alleen maar commentaar of laat je ook tot je doordringen wat daar werkelijk staat?

Jij Martine, bent de goddelijke natuur deelachtig geworden door je aannemen van het bloedoffer van Jezus. Gratis een nieuwe schepping, uit God geboren.

In Gods logica ben jij, Martine, mee-gekruisigd, mee-opgestaan, meegezeten in Christus, boven alle macht en overheid. Dat staat in Ef 2 en Kol 2. Jesus zelf spreekt er over in Johannes 14-17.

Ik sta dus in Zijn schoenen, ipv naast mijn schoenen.

Verwar het kennen van God en Godsvertrouwen niet met hoogmoed.

Tonino

Berichtdoor Tonino » 14 jan 2018, 18:29

callista schreef:
Dat zijn mooie legendes en/of metaforen.
.

Hi Callista, leuk dat je hier bent.

De bijbel is geen oud mythisch boek, maar een boek dat beschrijft hoe de mens naar Gods beeld geschapen werd, alles kwijt raakte door de val (de ellende daarvan zie je om je heen o.a. ziekte) en het herstel van dat beeld van God in een mens door wat Jezus heeft gedaan.

De Evangelien zijn ooggetuigen verslagen van mensen zoals als jij en ik. Johannes schrijft:

We hebben Hem gehoord, met onze eigen ogen gezien en met onze eigen handen gevoeld. 2 In Hem is het Leven Zelf (God) zichtbaar geworden. Dat eeuwige Leven was bij de Vader, en de Vader heeft het zichtbaar gemaakt in Jezus zodat wij het konden zien. 3 We willen jullie vertellen wat we hebben gezien en gehoord, zodat we één met elkaar zullen zijn. En wíj zijn één met de Vader en met zijn Zoon Jezus Christus . 4 We schrijven jullie deze dingen, met de bedoeling dat jullie vol blijdschap zullen zijn.

Pijnlijk idd dat er zoveel onduidelijkheid is over het Evangelie. Dat leidt tot onnodig veel zieken en onnodig verdriet.
Veel kerken / christenen zien helaas niet dat Jezus/God aan het kruis een totale omkeer betekent. Jezus ging rond en genas iedereen, zijn eerste 82 vrienden deden precies het zelfde. In de eerste gemeente genas iedereen. God is niet veranderd, het evangelie is niet veranderd, het onderwijs helaas wel.

Daar gaat mijn site over. Van harte welkom.
Laatst gewijzigd door Tonino op 14 jan 2018, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Tonino

Berichtdoor Tonino » 14 jan 2018, 18:44

coby schreef:Goeie site heb je. Ik heb 't even gelezen.

Mooi is dat he. Waarheid resoneert in je hart.

Het proces van wedergeboorte:

:? :shock: :o :) :D

[modbreak Trajecto} Onjuiste quotecode gecorrigeerd.