Inschrijving Nationale Synode 5/11/16 geopend

Feedback op activiteiten Nationale Synode en discussie over oecumene.
Gespreksleider: Wim Nusselder
Forumregels
Dit is een speciaal gedeelte van het forum voor de Stichting Nationale Synode.
Zie voor een uitleg:

viewtopic.php?f=10&t=95#p1182
Plaats reactie
Wim Nusselder
Gespreksleider Nationale Synode
Man/Vrouw: M
Contacteer:

Inschrijving Nationale Synode 5/11/16 geopend

Bericht door Wim Nusselder » 16 sep 2016, 13:08

Je kunt je nu inschrijven (gratis) voor de bijeenkomst in Dordrecht op zaterdag 5 november via deze link.
Wie van jullie ga ik daar zien?

Met v&Vriendengroet,

Wim

Rechtuit

Re: Inschrijving Nationale Synode 5/11/16 geopend

Bericht door Rechtuit » 16 sep 2016, 20:27

Volgens goed ingelichte bron,zal er weer niemand verschijnen daar het een zinloze beweging is,trekken an een dood paard.Wellicht komen er wat kerkelijke. linkse oudjes.

De inschrijving zal wederom weer hooguit een par mensen die niet weten waar ze na toe gaan tja;vrijheid blijheid,maar dat is de realiteit. :| :| :|
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.

Anja
Man/Vrouw: V

Bericht door Anja » 16 sep 2016, 20:41

Rechtuit schreef:Volgens goed ingelichte bron,zal er weer niemand verschijnen daar het een zinloze beweging is,trekken an een dood paard.Wellicht komen er wat kerkelijke. linkse oudjes.

De inschrijving zal wederom weer hooguit een par mensen die niet weten waar ze na toe gaan tja;vrijheid blijheid,maar dat is de realiteit. :| :| :|
Ik vrees het ook, want er heeft hier ook nog niemand gereageerd. Persoonlijk vind ik het frappant dat katholieken niet genoemd worden in het lijstje met te verwelkomen mensen, wel lutheranen en anglicanen.

Maar goed, het is mijn ding niet en dat hoeft ook niet en ik wens Wim en de synode een hele fijne dag toe.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)

Wim Nusselder
Contacteer:

Bericht door Wim Nusselder » 16 sep 2016, 22:30

Rechtuit schreef:Volgens goed ingelichte bron,zal er weer niemand verschijnen
Anja schreef:frappant dat katholieken niet genoemd worden in het lijstje met te verwelkomen mensen
Naar verwachting zullen er net als in 2013 genoeg aanmeldingen zijn om de Grote Kerk in Dordrecht redelijk vol te laten lijken.
Roomskatholieken worden niet genoemd, omdat de Nationale Synode allereerst gericht is op geloofsgesprek en federatievorming van protestanten.
De Roomskatholieke kerk is zo groot dat de verdeeldheid daar minder een probleem is.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Anja

Bericht door Anja » 16 sep 2016, 22:58

Wim Nusselder schreef:
Anja schreef:frappant dat katholieken niet genoemd worden in het lijstje met te verwelkomen mensen
Naar verwachting zullen er net als in 2013 genoeg aanmeldingen zijn om de Grote Kerk in Dordrecht redelijk vol te laten lijken.
Roomskatholieken worden niet genoemd, omdat de Nationale Synode allereerst gericht is op geloofsgesprek en federatievorming van protestanten.
De Roomskatholieke kerk is zo groot dat de verdeeldheid daar minder een probleem is.

Met v&Vriendengroet,

Wim
Bedankt voor je uitleg Wim :flower1: . Begrijpelijk zo.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)

Martine

Bericht door Martine » 13 nov 2016, 10:55

Omdat het naar de kerk gaan voor mij momenteel niet mogelijk is vanwege mijn gezondheid, keek ik vanmorgen naar de televisie. Het verraste mij dat vaste programma's afwezig waren, maar dat er een dienst werd uitgezonden vanuit de grote kerk in Dordrecht. Jawel, de dienst van de Nationale Synode.
Heel veel kerken waren aanwezig. Alle kerken van gereformeerde achtergrond, maar ook de Pinksterkerken, de immigrantenkerken, kortom een breed palet van wat er op kerkelijk gebied is. En allen hadden de diepe intentie om oude twistpunten te laten vallen. Dat de tijden zijn veranderd en dat bepaalde zaken eigenlijk niet meer de echte problemen zijn. Een dienst van verbinding.
Het geweldige orgel, waar de organist alles uithaalde wat er in zit, het samen zingen, maar ook het prachtige optreden van het (Urks?) mannenkoor.En niet te vergeten de band die de meest stijve gereformeerden in beweging - letterlijk en figuurlijk - deed komen, met hun aanstekelijke lied (spirituals o.a.).
Die Nationale Synode werd voor mij van een 'ver af' gebeuren, een belangrijke zaak die onze aandacht vraagt.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.

doemdenker

Bericht door doemdenker » 16 aug 2018, 20:20

inderdaad God werkt niet met Nationale Synoden. Bovendien heeft dit niks met oecumene te maken.

Wim Nusselder
Contacteer:

Bericht door Wim Nusselder » 16 aug 2018, 22:20

doemdenker schreef:inderdaad God werkt niet met Nationale Synoden. Bovendien heeft dit niks met oecumene te maken.
Waarnaar verwijs je met "inderdaad"?
De Nationale Synode is een organisatie die oecumene probeert vorm te geven.
Op grond waarvan meen jij dat hun activiteiten niets met oecumene te maken hebben?

Zolderworm

Bericht door Zolderworm » 16 aug 2018, 22:28

Wim Nusselder schreef:
doemdenker schreef:inderdaad God werkt niet met Nationale Synoden. Bovendien heeft dit niks met oecumene te maken.
Waarnaar verwijs je met "inderdaad"?
De Nationale Synode is een organisatie die oecumene probeert vorm te geven.
Op grond waarvan meen jij dat hun activiteiten niets met oecumene te maken hebben?
"Inderdaad" wijst op het feit dat zijn ego het zo tegen hem zegt. Hij beoordeelt zowat alles negatief behalve zijn eigen denkbeelden.
Je kunt altijd wel een reden vinden om te zoenen.

Plaats reactie