Homo-conversietherapie wordt mogelijk verboden

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderator: - -
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topic-start plaatsen.

Moderator: - -
Messenger
Man/Vrouw: M

Homo-conversietherapie wordt mogelijk verboden

Bericht door Messenger » 12 feb 2019, 12:10

https://www.coc.nl/gezondheid/coc-is-bl ... t-genezing

In religieuze omgevingen denkt men homoseksuelen te kunnen genezen. Dit is niet juist en de genezing of therapie kan psychische schade en zelfs suïcide tot gevolg hebben. Hoog tijd dus om dergelijke therapie te verbieden en strafbaar te stellen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

Mart

Re: Homo-conversietherapie wordt mogelijk verboden

Bericht door Mart » 12 feb 2019, 12:43

Messenger schreef:
12 feb 2019, 12:10

In religieuze omgevingen denkt men homoseksuelen te kunnen genezen. Dit is niet juist en de genezing of therapie kan psychische schade en zelfs suïcide tot gevolg hebben. Hoog tijd dus om dergelijke therapie te verbieden en strafbaar te stellen.
Helemaal mee eens.

Yolanda_dB
Man/Vrouw: V

Bericht door Yolanda_dB » 12 feb 2019, 12:54

Als ze nu eerst eens gewoon serieus onderzoeken wat dat voor 'therapieën' zijn en wat daarvan de concrete gevolgen "kunnen" zijn en hoe vaak dat gebeurt.
En dan (indien er aantoonbaar schadelijke therapieën zijn) gaan kijken hoe die therapieën kunnen worden verboden.
Ik krijg namelijk niet de indruk dat dergelijk onderzoek al is gedaan.

callista

Bericht door callista » 12 feb 2019, 13:08

Messenger schreef:

In religieuze omgevingen denkt men homoseksuelen te kunnen genezen. Dit is niet juist en de genezing of therapie kan psychische schade en zelfs suïcide tot gevolg hebben.

Hoog tijd dus om dergelijke therapie te verbieden en strafbaar te stellen.
Eindelijk!!
Zal eens tijd worden....
Hallelujah

Mart

Bericht door Mart » 12 feb 2019, 13:27

Yolanda_dB schreef:
12 feb 2019, 12:54
Als ze nu eerst eens gewoon serieus onderzoeken wat dat voor 'therapieën' zijn en wat daarvan de concrete gevolgen "kunnen" zijn en hoe vaak dat gebeurt. En dan (indien er aantoonbaar schadelijke therapieën zijn) gaan kijken hoe die therapieën kunnen worden verboden.
Ik krijg namelijk niet de indruk dat dergelijk onderzoek al is gedaan.
Als ze nu eerst serieus hadden onderzocht wat voor 'therapieën' ze inzetten en wat daarvan de concrete gevolgen hadden kunnen zijn voor de kwetsbare groep homos, en dan (indien er aantoonbaar werkende therapieën zouden zijn geweest) gingen kijken hoe die therapieën hadden kunnen worden ingezet, alvorens er aan te beginnen. Ik krijg namelijk niet de indruk dat dergelijk onderzoek ooit is gedaan, gezien deze aantoonbaar psychische schade en zelfs suïcide tot gevolg kunnen hebben, terwijl homofilie helemaal geen ziekte is, laat staan dat het iets is dat om genezing vraagt.

Dat veel mensen in de samenleving een verbod terecht toejuichen is weinig verwonderlijk, al is het m.i. een beetje laat, maar the times they are a changin'.
Laatst gewijzigd door Mart op 12 feb 2019, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

callista

Bericht door callista » 12 feb 2019, 13:37

Zeker...ook de tijd dat homoseksualiteit als een ziekte werd gezien ligt al ver achter ons......
En dan als eerste deze aanpakken...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Stichting_Different
https://www.thdv.nl/projecten/1/identiteit/15/different

Mart

Bericht door Mart » 12 feb 2019, 13:43

Mee eens. Hun tijd is over zover het de 'genezing' van homofilie aangaat. Tijd voor een voorzichtig feestje.

Bonjour

Bericht door Bonjour » 12 feb 2019, 14:36

Ik heb deze al vaker geplaatst, maar hij blijft leuk, zeker op dit soort dagen.
https://www.youtube.com/watch?v=zqv-y5Ys3fg

callista

Bericht door callista » 12 feb 2019, 16:10

Zeker Bonjour...erg goed....merci :D
Ik kende deze niet...

Anja
Contacteer:

Bericht door Anja » 12 feb 2019, 17:04

callista schreef:
12 feb 2019, 13:08
Messenger schreef:

In religieuze omgevingen denkt men homoseksuelen te kunnen genezen. Dit is niet juist en de genezing of therapie kan psychische schade en zelfs suïcide tot gevolg hebben.

Hoog tijd dus om dergelijke therapie te verbieden en strafbaar te stellen.
Eindelijk!!
Zal eens tijd worden....
Hallelujah

Goed nieuws dus. Ik ben het zelf in elk geval met jullie eens op dit punt. :)
Easy does it.

Anja
Contacteer:

Bericht door Anja » 12 feb 2019, 17:37

Overigens ben ik zelf ook weer geen voorstander van de gendergekte. In mijn optiek zou men die mensen psychotherapeutische hulp moeten geven om te leren leven in het eigen biologische lichaam en het leren accepteren van zichzelf en geen hormoonbehandelingen en operaties. Maar dat is deels een ander onderwerp.
Easy does it.

peda

Bericht door peda » 12 feb 2019, 17:44

Homo therapie wordt sinds enige jaren niet meer vergoed uit de basis verzekering. Dat is prima in mijn optiek. Hoe je therapie die iemand zelf bereid is te betalen, zou willen verbieden, is mij niet duidelijk. Dan bied je gewoon therapie aan in het schemercircuit, dus via de mond op mond reclame. Er is zoveel wat naar de wet niet mag, maar desondanks gewoon gebeurt. Zolang er nog enige honderdduizenden in Nederland zijn, die geloven dat God over de homo situatie voorschriften heeft gegeven, helpt in die kring verbieden naar mijn mening niet veel. Verandering van overtuiging gebeurt niet door het verbieden, in tegendeel.
Laatst gewijzigd door peda op 12 feb 2019, 19:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Anja
Contacteer:

Re: Homo-therapie wordt mogelijk verboden

Bericht door Anja » 12 feb 2019, 17:46

peda schreef:
12 feb 2019, 17:44
Homo therapie wordt sinds enige jaren niet meer vergoed uit de basis verzekering. Dat is prima in mijn optiek. Hoe je therapie die iemand zelf bereid is te betalen, zou willen verbieden, is mij niet duidelijk. Dan biedt je gewoon therapie aan in het schemercircuit, dus via de mond op mond reclame. Er is zoveel wat naar de wet niet mag, maar desondanks gewoon gebeurt.
Oh...dat wist ik niet. Zo ver had ik nog niet doorgedacht. In dat geval ben ik ook niet voor zo'n verbod.
Easy does it.

coby

Bericht door coby » 12 feb 2019, 18:26

Sowieso raar dat dat vergoed werd. Al dat christelijke counselgeneuzel wordt toch ook niet vergoed.

Bonjour

Bericht door Bonjour » 12 feb 2019, 19:10

Trouwens, als we alles moeten gaan verbieden wat schadelijk is, moeten we ook nog heel wat politici verbieden, zoals klimaatontkenner Baudet en overheidsinstanties als defensie en de gemeente Tilburg.

Gaitema

Bericht door Gaitema » 12 feb 2019, 21:46

D66 wil het verbieden dat er therapieën tegen homoseksualiteit gegeven wordt. Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Trajecto:
Gaitema postte dit als een nieuw topic maar we hadden al een topic over het onderwerp, dus ik heb dit bericht erbij gevoegd.
Het geeft wel mooi kort en duidelijk weer wat de vraag voor het topic is.
Het topic dwaalde enigszins af maar de vraag is dus hier bovenin dit bericht nog weer even weergegeven.
Alzo lief heeft God 'de wereld' gehad.. :P

dingo

Bericht door dingo » 12 feb 2019, 23:11

Bonjour schreef:
12 feb 2019, 19:10
Trouwens, als we alles moeten gaan verbieden wat schadelijk is, moeten we ook nog heel wat politici verbieden, zoals klimaatontkenner Baudet en overheidsinstanties als defensie en de gemeente Tilburg.
Noem eens een politicus die niet schadelijk is?
Remember, everything is opinion.

callista

Bericht door callista » 12 feb 2019, 23:15

Ik zie nu dat Gaitema er ook een topic over heeft geopend....

Soms vraag ik me af of men alles wel goed leest hier.....en dat in het algemeen..
Nou ja...overbodige vraag eigenlijk.....

callista

Bericht door callista » 12 feb 2019, 23:21

Hey...goed zo Trajecto.. :) :flower1:

Storm

Bericht door Storm » 12 feb 2019, 23:27

Ik vind het jammer dat mensen hun geaardheid niet kunnen accepteren, triest zelfs. Maar verbieden, neen het is een persoonlijke keuze, die therapie. Uitkijken dat er geen dwang achter zit, dat wel.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.

callista

Bericht door callista » 12 feb 2019, 23:32

Het punt is dat men eens zal moeten inzien dat homoseksualiteit geen ziekte is waarvan men zou kunnen genezen en dat is wat bv. Different wel wil propaganderen....op een imho walgelijke manier...
Neem Jezus aan en hij zal je er wel van af helpen.
Goddelozer en mensonterender kun je het niet bedenken.

De orthodoxie zal eens moeten inzien dat homoseksualiteit net zo normaal is als heteroseksualiteit...

Mart

Bericht door Mart » 12 feb 2019, 23:46

Kwestbare Christenen die de overtuiging aangepraat krijgen dat ze zondig bezig zijn als men homoseksueel bezig is en vernemen van mede-Christenen dat homofilie kan worden genezen, zijn - zelfs als ze bijzonder sterk in hun schoenen staan - bijzonder eenvoudig binnen de perken van een zogenaamde homo-therapie te duwen. En aangezien zoiets aantoonbaar kwalijke psychische gevolgen kan hebben en zelfs kan leiden tot zelfmoord, ben ik voor een stevige aanpak van dit soort mensonterende praktijken. Zoals op een pakje sigaretten moet staan dat roken dodelijk is, zo zou bij dit soort kwakzalverij moeten worden vermeld dat het zeer schadelijk kan zijn voor de psychische gezondheid. Dit etiket heeft het gelukkig reeds gekregen.

En aangezien het niet slechts schadelijk tot fataal kan zijn, maar eveneens bewijsbaar op een leugen is gebaseerd (omdat homofilie geen ziekte is en niet iets is waarvan men kan worden genezen), ben ik eveneens voor een verbod van dat soort propaganda.

Messenger

Bericht door Messenger » 13 feb 2019, 00:35

Mart schreef:
12 feb 2019, 23:46
Kwestbare Christenen die de overtuiging aangepraat krijgen dat ze zondig bezig zijn als men homoseksueel bezig is en vernemen van mede-Christenen dat homofilie kan worden genezen, zijn - zelfs als ze bijzonder sterk in hun schoenen staan - bijzonder eenvoudig binnen de perken van een zogenaamde homo-therapie te duwen. En aangezien zoiets aantoonbaar kwalijke psychische gevolgen kan hebben en zelfs kan leiden tot zelfmoord, ben ik voor een stevige aanpak van dit soort mensonterende praktijken. Zoals op een pakje sigaretten moet staan dat roken dodelijk is, zo zou bij dit soort kwakzalverij moeten worden vermeld dat het zeer schadelijk kan zijn voor de psychische gezondheid. Dit etiket heeft het gelukkig reeds gekregen.

En aangezien het niet slechts schadelijk tot fataal kan zijn, maar eveneens bewijsbaar op een leugen is gebaseerd (omdat homofilie geen ziekte is en niet iets is waarvan men kan worden genezen), ben ik eveneens voor een verbod van dat soort propaganda.
Mee eens.

Een volmaakte en almachtige God kan geen enkel probleem hebben met diens eigen schepping.
Homoseksualiteit is net zo min af te leren als de kleur van je ogen, huid etc.
Dat religieuze figuren dit wel proberen af te leren is niets anders dan misdadige hersenspoeling met vaak ernstige psychische beschadiging en traumatische stress-stoornissen.
Dit soort praktijken, ook al gebeurt het onder het mom van religie, dient zwaar te worden bestraft.

Homoseksualiteit bedrijven is niet zondig, omdat er niet zoiets als zonde bestaat voor een God die zuivere liefde is en die de mens een vrije wil heeft gegeven.

Alle homo-vijandelijke teksten in de bijbel zijn God in de mond gelegd door onnozele mensen die de bijbel schreven in lang vervlogen tijden. Het is regelrechte kolder om die teksten nog serieus te nemen. Het is simpel het vasthouden aan een primitieve religieuze waan. Mensen die gebruik maken van hun door God geschonken verstand komen uiteindelijk tot deze zelfde conclusie.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

Bonjour

Bericht door Bonjour » 13 feb 2019, 05:42

Storm schreef:
12 feb 2019, 23:27
Ik vind het jammer dat mensen hun geaardheid niet kunnen accepteren, triest zelfs. Maar verbieden, neen het is een persoonlijke keuze, die therapie. Uitkijken dat er geen dwang achter zit, dat wel.
Ik ben bang dat ouders hun kinderen naar dit soort therapieën toe sturen. Het gaat er meer om dat anderen hun geaardheid niet accepteren zoals ene van der Staaij.

callista

Bericht door callista » 13 feb 2019, 06:02

Ja...zoals o.a. eerder die ouders met hun kinderen naar de dominee gingen om samen te bidden voor genezing.
Alhoewel ik vermoed dat zoiets heden ten dage ook nog voorkomt.

Plaats reactie