Eindtijd rond 2030 (?)

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderator: - -
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topic-start plaatsen.

Moderator: - -
doemdenker
Man/Vrouw: M

Eindtijd rond 2030 (?)

Berichtdoor doemdenker » 05 jul 2018, 15:48

Het is aannemelijk dat de Eindtijd 2000 jaar na de opstanding van Christus begint. Als de opstanding in het jaar 30 was dan begint de Eindtijd dus in 2030. Een fout is dat veel mensen tot nu toe tot aan de geboorte van christus telden. Terwijl de 70 jaarweken in Daniël 9 bij de steniging van Stefanus eindigen, plus dan nog een jubeljaar. Daarna begon de bediening van Paulus. De 69ste jaarweek begon dan bij de doop van Jezus in de Jordaan. Het is een misvatting om de laatste jaarweek in de toekomst te plaatsen. Jezus was degene die het verbond met velen sloot. In Mattheus 12:40 vergeleek Jezus zich met Jona. Jona zou de inwoners van Ninive bekeren. Ze kregen 40 dagen de kans om zich te bekeren. Wat ook gebeurde. Jeruzalem was het Ninivé van de tijd van Jezus. In het jaar 70 werd Jeruzalem door Titus verwoest. Als we veertig jaar terug rekenen komen we inderdaad uit in het jaar dertig. Gerekend vanaf Adam was de steniging van Stefanus 3999 jaar later, gevolgd door een jubeljaar. Tweeduizend jaar later gaan we vanaf 2033 het zevende millennium in. Veel typologieën in de Bijbel verwijzen naar de afgelopen 2000 jaar. Jezus stond op de derde dag op uit de dood. Het spreekt dus voor zich dat Hij in 2030 terugkomt en dan 3,5 jaar later voor de Joden.

http://roodgoudvanparvaim.nl/

http://goedbericht.nl/category/chronologie/

callista
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd rond 2030 (?)

Berichtdoor callista » 05 jul 2018, 15:50

De eindtijd is een verzonnen concept.
M.a.w. een verzinsel....
Sommigen hebben het er al eeuwen over......maar de meesten zien de waanzin en de onzin er wel van in...

Peter79

Berichtdoor Peter79 » 05 jul 2018, 16:08

We leven al 2000 jaar in de eindtijd. Jezus heeft alles wat in de schriften stond volbracht. De nieuwe tijd is begonnen, het wachten is nog dat het oude voorbij gaat, als het evangelie over de wereld is gegaan.
:)

doemdenker

Berichtdoor doemdenker » 05 jul 2018, 16:08

ach dit zijn nou de mensen met een "mening" voor wie we begrip moeten opbrengen. Te lui om zich in de materie te verdiepen maar wel overal een mening over.

callista

Berichtdoor callista » 05 jul 2018, 16:11

doemdenker schreef:ach dit zijn nou de mensen met een "mening" voor wie we begrip moeten opbrengen. Te lui om zich in de materie te verdiepen maar wel overal een mening over.

Ja..zoals ik al eerder zei....
Wat doe je hier? :roll:
Feiten verkondigen ipv de domme meningen van anderen?
Anderen de les te lezen?
Zo ja./..dan kun je hier ophoepelen...
En zeker met je houding zoals tentoongesteld...daar zitten "we" hier niet op te wachten.... :x :naughty:

Zolderworm

Berichtdoor Zolderworm » 05 jul 2018, 16:29

callista schreef:
doemdenker schreef:ach dit zijn nou de mensen met een "mening" voor wie we begrip moeten opbrengen. Te lui om zich in de materie te verdiepen maar wel overal een mening over.

Ja..zoals ik al eerder zei....
Wat doe je hier? :roll:
Feiten verkondigen ipv de domme meningen van anderen?
Anderen de les te lezen?
Zo ja./..dan kun je hier ophoepelen...
En zeker met je houding zoals tentoongesteld...daar zitten "we" hier niet op te wachten.... :x :naughty:

Nou ja, af en toe komt er hier een halve zool langs. Dat hoort er gewoon bij en is ook de charme van dit forum.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 05 jul 2018, 16:38, 2 keer totaal gewijzigd.
I hate being sexy. But somebody has to do it.

callista

Berichtdoor callista » 05 jul 2018, 16:31

Dat is ook weer waar..dan is er weer reuring... :lol:
Zet de hersenpan weer op scherp...

Peter79

Berichtdoor Peter79 » 05 jul 2018, 16:31

Wie ben jij, wat is je echte naam, welke universitaire studies heb je gedaan, etc om zo hoog van de toren te blazen.
Was je goed ingevoerd in de materie, dan weet je dan mainstream christendom de eindtijd positioneert vanaf Jezus en dat het millenialisme en dergelijke nooit de hoofdstroom is geweest. Uit jouw taalgebruik meen ik op te maken dat je een bedelingenleer aanhangt, dat is ook maar weer een klein stroompje binnen de protestantse stroom. Voor zover ik bot reageer of mijn mening niet onderbouw/ met stelligheid spreek, spiegel ik hoe ik jouw opstelling ervaar.

doemdenker

Berichtdoor doemdenker » 05 jul 2018, 16:34

haha die Peter, welke universitaire opleiding ik heb gedaan? Nou de Hogeschool voor Kunstgebitkunde. Trouwens Jezus had ook geen academische opleiding. Wat er binnen christelijke stromingen wordt verkondigd, zal me een worst wezen.

Op Callista reageer ik maar niet; komt toch niks zinnigs uit.

Peter79

Berichtdoor Peter79 » 05 jul 2018, 16:36

doemdenker schreef:haha die Peter, welke universitaire opleiding ik heb gedaan? Nou de Hogeschool voor Kunstgebitkunde. Trouwens Jezus had ook geen academische opleiding. Wat er binnen christelijke stromingen wordt verkondigd, zal me een worst wezen.

Ik had al zo'n vermoeden.

callista

Berichtdoor callista » 05 jul 2018, 16:42

doemdenker schreef:haha die Peter, welke universitaire opleiding ik heb gedaan? Nou de Hogeschool voor Kunstgebitkunde. Trouwens Jezus had ook geen academische opleiding. Wat er binnen christelijke stromingen wordt verkondigd, zal me een worst wezen.

Nee..niet meer doen...ik lig echt in een deuk.... :lol:
En daar is echt wel wat voor nodig...geloof mij...jou is het gelukt...
Dank je wel... :flower1:

doemdenker

Berichtdoor doemdenker » 05 jul 2018, 16:55

Jezus discussieerde ook niet. Zijn Bergrede was ook geen discussie forum waarop allerlei dwazen hun leverworst op konden loslaten. Gelijk had Hij. Dan werd het een grote bende. Op de Universiteiten van Peter zijn ze alleen maar bezig met communicatiemodellen en elkaar vrijzinnig in de ogen te kijken. Ik maak me niet druk om de polarisatie maar om het feit dat we naar een kneuzen maatschappij afglijden met allerlei zotten die alleen maar over gesprekken en dialogen {niet-toegestaan woord}.

peda

Berichtdoor peda » 05 jul 2018, 16:55

De Jehovah Getuigen hebben het geprobeerd en zaten er faliekant naast. De Amerikaanse evangelist Harold Camping heeft 3 maal een voorspelling afgegeven t.w. 1988, 1994 en 2011. Wat er van uitgekomen is, weet een ieder. Zo zijn er nog vele anderen geweest die de terugkeer van Jezus onder opgave van het concrete jaar hebben voorspeld, alle uitspraken zonder resultaat. Bij Doemdenker is nu het wachten op het jaar 2030. Mijn persoonlijke voorspelling is dat er in 2030 geen terugkeer plaats zal vinden. Afwachten wie er gelijk krijgt.

callista

Berichtdoor callista » 05 jul 2018, 17:02

doemdenker schreef:Jezus discussieerde ook niet. Zijn Bergrede was ook geen discussie forum waarop allerlei dwazen hun leverworst op konden loslaten. Gelijk had Hij. Dan werd het een grote bende. Op de Universiteiten van Peter zijn ze alleen maar bezig met communicatiemodellen en elkaar vrijzinnig in de ogen te kijken. Ik maak me niet druk om de polarisatie maar om het feit dat we naar een kneuzen maatschappij afglijden met allerlei zotten die alleen maar over gesprekken en dialogen {niet-toegestaan woord}.

Ach de Bergrede is niet eens van Jezus afkomstig.....
Het zijn teksten die al veel eerder in oudere culturen de ronde deden...zoals het in elke religie gaat.'
Het syncretisme is je toch wel bekend hoop ik?
Verder is er eigenlijk weinig bekend over Jezus.....zeker buiten de Bijbel...of hij wel of niet discussieerde is dan ook een gotspe
Vreemd vind je niet...over iemand die tot God is gebombardeerd.

Hoe komt het dat ik van jou een indruk krijg van overmatige agressie en frustratie?
Ik krijg er zelfs kippenvel van...en afgrijzen
Ligt dat aan mij.. :roll:

Ik denk het niet....mijn voorgevoel laat mij zelden in de steek
Maar ik zou er soms naast kunnen zitten.
Help mij uit de droom.....zodat ik vannacht weer rustig kan slapen... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door callista op 05 jul 2018, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

doemdenker

Berichtdoor doemdenker » 05 jul 2018, 17:09

de Bijbel is ANTI-religieus. Religie begon in Babylon. Maar die dingen kun je zelf uitzoeken.

Peter79

Berichtdoor Peter79 » 05 jul 2018, 17:13

doemdenker schreef:Jezus discussieerde ook niet. Zijn Bergrede was ook geen discussie forum waarop allerlei dwazen hun leverworst op konden loslaten. Gelijk had Hij. Dan werd het een grote bende. Op de Universiteiten van Peter zijn ze alleen maar bezig met communicatiemodellen en elkaar vrijzinnig in de ogen te kijken. Ik maak me niet druk om de polarisatie maar om het feit dat we naar een kneuzen maatschappij afglijden met allerlei zotten die alleen maar over gesprekken en dialogen {niet-toegestaan woord}.

Je hebt zo je excuses voor je ivoren toren. En je hebt je oordelen over anderen, zo komt het op mij over. En daarin hoor ik Jezus' stem niet.

callista

Berichtdoor callista » 05 jul 2018, 17:15

doemdenker schreef:de Bijbel is ANTI-religieus.
Religie begon in Babylon. Maar die dingen kun je zelf uitzoeken.

Ja..dat eeuwige gezeur over Babylon
Babylon was zeer welvarend destijds...en daar was men jaloers op...en probeerde de eigen geloofsvisie een bijzondere positie toe te dichten....zelfs een uitverkorene
Dus daar werden allerlei vervloekingen over uitgesproken..totaal onterecht.

Maar kun je mij of ons iets meer vertellen over jouw geloofsbeleving?
Dat kan ook in het voorsteltopic hier.
Misschien maakt dat het een en ander wat duidelijker...

viewtopic.php?f=111&p=197754#p197754

callista

Berichtdoor callista » 05 jul 2018, 17:21

doemdenker schreef:de Bijbel is ANTI-religieus. Religie begon in Babylon. Maar die dingen kun je zelf uitzoeken.

Ja..
Anderen het zelf laten uitzoeken als je iets neer plempt met alle zekerheid...
Moet ik jou dan nog serieus nemen? :lol:
Onderbouw het dan...

doemdenker

Berichtdoor doemdenker » 05 jul 2018, 17:22

Peda, Harold Camping had nooit van de aionische tijden en bedelingen gehoord. Ook gok ik erop dat hij de laatste jaarweek in Daniel 9 verkeerd in de tijd plaatste. Als je vanaf het decreet van Cyrus rekent dan kom je 500 jaar later bij de steniging van Stefanus uit.

Peter79: helemaal mis: de Bergrede was een intolerante rede. Zie het boek Van Francois Roget: Van Nicea tot Bonifatius.

Bonjour

Berichtdoor Bonjour » 05 jul 2018, 17:23

@Doemdenker,
Als atheïst overleef ik de eindtijd niet. Dus als jij wat vertrouwen hierin hebt, vind je het vast niet erg om een contract op te stellen waarin staat dat je vanaf 2031 elke maand 1000 Euro overmaakt. Als tegenprestatie zet ik je in mijn testament. Details bespreken we nog wel.

ach dit zijn nou de mensen met een "mening" voor wie we begrip moeten opbrengen. Te lui om zich in de materie te verdiepen maar wel overal een mening over.

Denk dat ik een discussie met jouw kan voeren die nogal schokkend voor je over zal komen.

Peter79

Berichtdoor Peter79 » 05 jul 2018, 17:43

doemdenker schreef:Peda, Harold Camping had nooit van de aionische tijden en bedelingen gehoord. Ook gok ik erop dat hij de laatste jaarweek in Daniel 9 verkeerd in de tijd plaatste. Als je vanaf het decreet van Cyrus rekent dan kom je 500 jaar later bij de steniging van Stefanus uit.

Peter79: helemaal mis: de Bergrede was een intolerante rede. Zie het boek Van Francois Roget: Van Nicea tot Bonifatius.

Je hebt echt geen flauw benul en de tegenstand die je hier krijgt ligt natuurlijk niet aan jouw opstelling. Het is duidelijk dat jij de ander uitnemende acht en als iemand je voor 1 mijl prest, je er 2 met hem gaat.

doemdenker

Berichtdoor doemdenker » 05 jul 2018, 17:54

Tegenstand ervaren hoort bij mijn geloof. Maar jij mag lekker mee slijmen met het academische volk dat bio sapjes uit rietjes drinkt.

Peter79

Berichtdoor Peter79 » 05 jul 2018, 17:55

doemdenker schreef:Tegenstand ervaren hoort bij mijn geloof. Maar jij mag lekker mee slijmen met het academische volk dat bio sapjes uit rietjes drinkt.

Iets met boom en vruchten. Het ga je goed.

Bonjour

Berichtdoor Bonjour » 05 jul 2018, 18:00

doemdenker schreef:Tegenstand ervaren hoort bij mijn geloof.

Daar zeg je het goed: Je geloof. Bij geloof hoort dat je niets kan bewijzen. Maar je doet alsof je de waarheid in pacht hebt. Je baseert je op boeken waarvan je niet kan bewijzen dat ze correct zijn. Een huis is nooit sterker dan de fundering waar ie op staat.

Trajecto
Site Admin

Berichtdoor Trajecto » 08 jul 2018, 23:34

Topic gesloten en een reeks berichten verwijderd.

Indien iemand een mogelijkheid ziet tot een zinvolle voortzetting van het topic kan dat aan mij gemeld worden.

Nulla aetas ad discendum sera