Boekje om uit te delen

Hoe geef je je christen-zijn invulling?
Plaats reactie
jimmy
Man/Vrouw: M

Boekje om uit te delen

Bericht door jimmy » 23 apr 2018, 10:52

Enkele keren per jaar, kort voor Kerst, Pasen en Pinksteren, gaan wij met een (groeiend) aantal kerken in Houten een uurtje samen "evangeliseren". Met een paar muzikanten en een spontaan koortje zingen we dan bekende liederen en met mensen uit de diverse kerken delen we dan wat uit.
Zo deelden we in het verleden wel het EO "Waarom Kerst" geschenk (wel wat duur) of een kaars uit, en met Pasen bijvoorbeeld een leuk bosje tulpjes. Daar aan vast zit dan een briefje met een uitnodiging voor de diensten van de Houtense kerken. Ook doen we iets iets laagdrempelig evangeliserends bij zoals de kleine boekjes van erismeer.nl (hopelijk wordt dit niet als reclame gezien?).

Als presentje hebben we wel een idee, maar het lukt nog niet om iets laagdrempeligs en betaalbaars te vinden voor de evangeliserende kan voor Pinksteren. We zijn wat verwend met de laatstgenoemde boekjes want die zijn 12-13ct/st als we er genoeg kopen, dat deelt lekker uit. Heeft iemand toevallig ervaring of een tip om, naast een presentje en het briefje, iets evangeliserends uit te delen vergelijkbaar met die erismeer boekjes ofzo?

callista
Man/Vrouw: V

Re: Boekje om uit te delen

Bericht door callista » 23 apr 2018, 11:06

Wat vind jij het nut van evangeliseren?
Je zet het al tussen aanhalingstekens......dus zie je dat anders?

Maar tot welke denominatie behoren de Houtense kerken nu?
Je zei in het voorsteltopic dat je hervormd was.....ik vroeg toen of dat misschien Hersteld Hervormd was, aangezien de andere hervormden zich aangesloten hebben bij de PKN

jimmy

Bericht door jimmy » 23 apr 2018, 12:07

callista schreef:Wat vind jij het nut van evangeliseren?
Je zet het al tussen aanhalingstekens......dus zie je dat anders?
Zo had ik de aanhalingstekens niet bedoeld, dat deed ik omdat evangeliseren een hele brede betekenis heeft.
We hebben doorgaans slechts korte gesprekjes, als we die al hebben. Het is vooral kennismaken met mensen die interesse tonen in wat wij doen, wat ons dan de kans geeft om uit te leggen waarom we dat (zo) doen. En soms leidt dat tot een gesprekje over kerken, geloven, de bijbel, en dat soort dingen.
callista schreef:Maar tot welke denominatie behoren de Houtense kerken nu?
Je zei in het voorsteltopic dat je hervormd was.....ik vroeg toen of dat misschien Hersteld Hervormd was, aangezien de andere hervormden zich aangesloten hebben bij de PKN
Hervormde kerk (ja PKN), GKv, Evangelie gemeente, Protestantse gemeente, Gereformeerde gemeente.
Laatst gewijzigd door jimmy op 23 apr 2018, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

callista

Bericht door callista » 23 apr 2018, 12:19

Dank je wel Jimmy :)
Maar helemaal duidelijk is het mij nog niet.
Jij bent Hervormd zei je eerder.
Is dat nu Hersteld Hervormd?
Of toch hervormd binnen de PKN?
Of is er nog een andere vorm?

jimmy

Bericht door jimmy » 23 apr 2018, 12:28

callista schreef:Dank je wel Jimmy :)
Maar helemaal duidelijk is het mij nog niet.
Excuses, om precies te zijn: Onze gemeente rekent zich qua identiteit tot de beweging van de Gereformeerde Bond in de PKN.
Maar dat is over de kerk waar ikzelf naartoe ga, niet over hoe we samen zingen. ;)

callista

Bericht door callista » 23 apr 2018, 12:31

Kijk aan... ;)
Dank je Jimmy :flower1:

coby

Bericht door coby » 23 apr 2018, 14:33

jimmy schreef:Enkele keren per jaar, kort voor Kerst, Pasen en Pinksteren, gaan wij met een (groeiend) aantal kerken in Houten een uurtje samen "evangeliseren". Met een paar muzikanten en een spontaan koortje zingen we dan bekende liederen en met mensen uit de diverse kerken delen we dan wat uit.
Zo deelden we in het verleden wel het EO "Waarom Kerst" geschenk (wel wat duur) of een kaars uit, en met Pasen bijvoorbeeld een leuk bosje tulpjes. Daar aan vast zit dan een briefje met een uitnodiging voor de diensten van de Houtense kerken. Ook doen we iets iets laagdrempelig evangeliserends bij zoals de kleine boekjes van erismeer.nl (hopelijk wordt dit niet als reclame gezien?).

Als presentje hebben we wel een idee, maar het lukt nog niet om iets laagdrempeligs en betaalbaars te vinden voor de evangeliserende kan voor Pinksteren. We zijn wat verwend met de laatstgenoemde boekjes want die zijn 12-13ct/st als we er genoeg kopen, dat deelt lekker uit. Heeft iemand toevallig ervaring of een tip om, naast een presentje en het briefje, iets evangeliserends uit te delen vergelijkbaar met die erismeer boekjes ofzo?
Vroeger hadden ze van die gratis Levend water boekjes. Was denk ik het evangelie van Johannes van het Boek.
Google even op gratis evangelisatiemateriaal.

http://store.fellowshiptractleague.org/ ... -p445.aspx

http://apollon.ermis.nl/~dirk01/gratis.htm

Martine

Bericht door Martine » 08 aug 2018, 14:56

De vraag is: "moet je evangeliseren?"
Het is mooi dat een aantal kerken elkaar heeft gevonden in iets gezamenlijks.
En een boekje uitdelen? Wat moet daar in staan om het te zien als evangelisatie?
In mijn woonplaats is eenmaal per jaar een openluchtdienst, die veel bezocht wordt. Daar kiezen de mensen dus zelf of ze erheen willen gaan of niet.
Ik zie geen bezwaar in een bloemetje of zo met Pasen, met alleen de tekst: "'goede Pasen" of iets dergelijks. Maar niks opdringen.

Misschien door mijn verleden binnen het Leger des Heils, maar ik ben allergisch voor evangelisatie in deze opdringerige manier. Zeker nu Nederland niet meer zit te wachten op iets dergelijks. Blijf bescheiden.
Je kent de achtergrond van mensen niet, dus wees voorzichtig.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.

Plaats reactie