Leidt religie tot atheïsme?

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderator: - -
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topic-start plaatsen.

Moderator: - -
peda
Man/Vrouw: M

Re: Leidt religie tot atheïsme?

Bericht door peda » 11 jun 2018, 16:26

Hallo Inktvlam,

Dat dieren natuurrampen kunnen voorvoelen, staat buiten kijf. Maar wat zijn de oorzaken, daarover wordt nogal verschillend gedacht.
zie ook ; https://www.rootsmagazine.nl/2018/03/30 ... orspellen/

Voor mij is het nog te vroeg om te concluderen dat deze dieren ( vooral ratten schijnen hypergevoelig te zijn ) via een 6e zin verbonden zijn met een voor de 5 zintuigen niet waarneembaar ( Sheldrake ) veld. Ook een bijzondere gevoeligheid van de normale zintuigen, zou een verklaring kunnen zijn. Het fenomeen wordt in ieder geval niet genegeerd en er vindt gedegen en serieus onderzoek plaats( w.o. USA, China, Japan )

Jij gelooft niet in evolutie omdat de bevindingen jou niet overtuigen. Dat is natuurlijk jouw goed recht en ik heb geen enkele behoefte om jou op andere gedachten te brengen. Wel vind ik het altijd interessant gefundeerde kritische geluiden te horen, dat scherpt de eigen geest. Overigens staan de wetenschappers ook niet allen in het gelid om te applaudisseren bij alle bereikte bevindingen. Vooral de factor uitsluitend puur toeval als de trigger voor evolutie ( natuurlijk in combinatie met natuurlijke selectie ) , wordt niet eenstemmig geaccepteerd. Daar liggen ook mijn persoonlijke kanttekeningen. Maar in tegenstelling tot jou ga ik niet de recensie schrijven, maar wacht ik op nieuwe of aanvullende bevindingen. Wanneer de wetenschap definitief de witte overgave vlag zou hijsen, is het bij mij tijd voor de niet waarneembare Sturende Intelligentie en mocht ik voor die tijd het levenslicht uitblazen, dan bekijk ik in een eventueel volgtraject hoe daar weer te reageren. Aan het bestaan van een Super-Intelligentie die mij na de dood afrekent op mijn kleine niet weten hier op aarde, geef ik niet zo'n hoge waardering. Maar deze visie deel jij als volger van Lorber. ( zie ook jouw bijdrage in het topic "" voor en nadelen van verschillende Bijbelvertalingen " dd 12-12-2017 om 22:44 )'

Zolderworm

Bericht door Zolderworm » 12 jun 2018, 13:16

Inktvlam schreef:
Zolderworm schreef:Dat was een reactie op jouw kleineringen richting mij:
Inktvlam schreef: :) Kostelijk. Wat hebben we in de loop der jaren allemaal niet voor narigheid moeten horen: tijd is een illusie, een hoop poeha over een theorie die niet bestaat, het reptielenbrein grijpt soms de macht, straks zijn we allemaal Barbapapa's (o nee, nu al). En als ie er niet meer uitkomt wordt uit pure wanhoop de kwantummechanica weer van stal gehaald.
Dat moet je er wel even bij zeggen.
Zoals jij het probeert voor te stellen, zo is het beslist niet !
Jij bent begonnen met bewoordingen als “ga je ze opblazen”, “IS-taal” en “een soort Jehova-getuige”.
viewtopic.php?f=55&t=3456&start=175
Wat zijn dat nou voor idiote opmerkingen? Uit den boze om iemand zomaar te koppelen aan een gruwelijke moordenaarsbende. En met die andere sekte wens ik ook niet geassocieerd te worden, die sekte staat gelijk aan het einde van elk zelfstandig denken.
Daar komt dus mijn reactie uit voort, die ik trouwens dezelfde dag weer verwijderd heb. Omdat ik helemaal geen zin heb in al die agressie.
Ik zal proberen je normaal te woord te staan, maar ik vrees dat je straks weer komt met allerlei kwetsende opmerkingen. Want verdraagzaamheid is niet bepaald jouw sterkste punt.
Ik herhaal nog maar even wat jij schreef:
Inktvlam schreef: :) Kostelijk. Wat hebben we in de loop der jaren allemaal niet voor narigheid moeten horen: tijd is een illusie, een hoop poeha over een theorie die niet bestaat, het reptielenbrein grijpt soms de macht, straks zijn we allemaal Barbapapa's (o nee, nu al). En als ie er niet meer uitkomt wordt uit pure wanhoop de kwantummechanica weer van stal gehaald.

Dat maakt meteen duidelijk wie hier de agressor is. Geen wonder dat ik daar dan negatief op reageer.

Het is voorts wel grappig dat iemand die andersdenkenden als vijanden van de waarheid beschouwt, een ander gaat verwijten die hij niet verdraagzaam is.
Zolderworm schreef:En als je zegt dat mensen die er anders over denken dan jij, vijanden van de waarheid zijn, dan denk ik toch meteen: wanneer ga je ze opblazen? Ik vind dat geen slimme opmerking.
Weer een verkeerde voorstelling van zaken. Ik heb helemaal niet gesproken over mensen die er anders over denken. Ik bedoel het in meer algemene zin. Maar als jij denkt dat deze wereld een paradijs is waarin de waarheid oppermachtig heerst, dan moet je nog veel leren en wens ik je verder sterkte.
Als je het hebt over vijanden van de waarheid, dan heb je het over mensen. Over wie zou je anders hebben: regenwormen?
Bij het Lectorium Rosicrucianum heeft men het ook altijd over vijanden van de waarheid. En dat is dan een methode om andersdenkenden te declasseren, en zichzelf immuun te maken voor kritiek.
Zolderworm schreef:Er is geen mannetje in de wolken die al die diersoorten heeft ontworpen en op Aarde gezet.
Nou dat mannetje in de wolken heeft zichzelf bekend gemaakt als schepper via profeten door alle eeuwen heen. Hij heeft ook op aarde rondgelopen in de persoon van Jezus. Het is toch niet zo moeilijk voor te stellen dat er een intelligentie bestaat die onze menselijke intelligentie veruit overtreft?
Nee, maar waarom zou dat per se de God van de Bijbel zijn?
Zolderworm schreef:Sheldrake heeft het over morfogenetische velden.
Best wel een interessant figuur, die Sheldrake.
Maar ook anderen hebben geschreven over die morfogenetische velden, alleen noemen ze het anders. Rudolf Steiner (1861-1925) schreef ooit over het fenomeen Akasha-kroniek, de kosmische wereldherinnering. Een collectief geheugen waar verleden en zelfs toekomst in opgeslagen zou zijn. Alleen zieners en bepaalde ingewijden zouden er toegang tot hebben.
Rudolf Steiner heeft ook geschreven dat de Alpen zijn ontstaan omdat positieve versus negatieve geesten in hun strijd aan beide zijden de Aarde omhoog duwden. Dus ik denk dat hij af en toe een beetje doorsloeg.
In de theosofie gaat men ervan uit dat er fijnstoffelijke vormende krachten zijn, die processen in de natuur bepalen en die door helderzienden worden waargenomen als entiteiten of groepen entiteiten, zoals bijvoorbeeld Deva's. Ik heb iemand gekend die deze Deva's uitgebreid kon beschrijven. Ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Alice Bailey heeft daar uitgebreid over geschreven en ook bijvoorbeeld Charles Leadbeater.
Carl Gustav Jung (1875-1961), die niets van Steiner moest hebben, had het over een collectief onderbewustzijn.
Het collectief onbewuste is feitelijk de bron van onze instinctiviteit. Ik heb me altijd afgevraagd over er overeenkomsten zijn tussen individuatie en transfiguratie, omdat het evangelieverhaal op beide van toepassing kan zijn.
Lorber beschrijft de universele intelligentie, waarvan in het algemeen de mens tijdens zijn ontwikkelingsgang van afgesloten is. Om reden dat de mens zijn eigen ontwikkeling ter hand moet nemen. De zielen van planten en dieren zouden wel kunnen putten uit deze informatiebron.
Ik denk wel dat dat klopt.
Niemand heeft rechtstreeks toegang tot de waarheid.

Inktvlam

Bericht door Inktvlam » 12 jun 2018, 16:43

Zolderworm schreef:Ik herhaal nog maar even wat jij schreef:

Dat maakt meteen duidelijk wie hier de agressor is. Geen wonder dat ik daar dan negatief op reageer.

Het is voorts wel grappig dat iemand die andersdenkenden als vijanden van de waarheid beschouwt, een ander gaat verwijten die hij niet verdraagzaam is.
Ik weet niet waar je mee bezig bent. Maar je vervalt in herhalingen. Ik had het al gelezen en ik had ook al gereageerd.
Ook de andersdenkenden wordt er voor de zoveelste keer weer bij verzonnen.
Jij bent begonnen met die rottigheid, niet ik.
30 mei 2018, 13:05 Zolderworm schreef: Wanneer ga je ze opblazen? … echt een soort IS-taal.
30 mei 2018, 13:05 Zolderworm schreef: Welkom bij de club der onnozelen.
30 mei 2018, 16:47 Zolderworm noemt mij: Soort Jehovah-getuige.
30 mei 2018, 19:22 Mijn reactie, zelfde dag verwijderd.

Zolderworm schreef:
Inktvlam schreef:Weer een verkeerde voorstelling van zaken. Ik heb helemaal niet gesproken over mensen die er anders over denken. Ik bedoel het in meer algemene zin. Maar als jij denkt dat deze wereld een paradijs is waarin de waarheid oppermachtig heerst, dan moet je nog veel leren en wens ik je verder sterkte.
Als je het hebt over vijanden van de waarheid, dan heb je het over mensen. Over wie zou je anders hebben: regenwormen?
Bij het Lectorium Rosicrucianum heeft men het ook altijd over vijanden van de waarheid. En dat is dan een methode om andersdenkenden te declasseren, en zichzelf immuun te maken voor kritiek.
Ook hier verval je in herhalingen. Ik heb toch duidelijk gemaakt dat ik nergens gerefereerd heb aan andersdenkenden. Ik heb dat hele woord niet gebruikt. Er zijn een heleboel mensen die anders denken dan ik, maar ik zou ze beslist geen vijanden van de waarheid willen noemen. Peda en Zolderworm denken anders dan ik, maar ik beschouw ze zeker niet als vijanden van de waarheid. Wel vijanden van de waarheid zijn mensen die beweren dat evolutie een feit is en het bewijsmateriaal overweldigend is en dat evolutie net zo zeker is als dat de aarde om de zon draait en net zo zeker als zwaartekracht. Nee, zelfs nog zekerder (als dat al mogelijk is) dan zwaartekracht. Allemaal verderfelijke propaganda.

Zolderworm schreef:Nee, maar waarom zou dat per se de God van de Bijbel zijn?
Er is maar één God.
Laat zachtjes borrelen en blijf roeren tot het dik wordt.

Zolderworm

Bericht door Zolderworm » 12 jun 2018, 17:25

Inktvlam schreef:
Zolderworm schreef:Ik herhaal nog maar even wat jij schreef:

Ik weet niet waar je mee bezig bent. Maar je vervalt in herhalingen. Ik had het al gelezen en ik had ook al gereageerd.
Ook de andersdenkenden wordt er voor de zoveelste keer weer bij verzonnen.
Jij bent begonnen met die rottigheid, niet ik.
30 mei 2018, 13:05 Zolderworm schreef: Wanneer ga je ze opblazen? … echt een soort IS-taal.
30 mei 2018, 13:05 Zolderworm schreef: Welkom bij de club der onnozelen.
30 mei 2018, 16:47 Zolderworm noemt mij: Soort Jehovah-getuige.
30 mei 2018, 19:22 Mijn reactie, zelfde dag verwijderd.
Ja, dit allemaal naar aanleiding van het feit dat je bepaalde andersdenkenden (in casu: zij die van evolutie overtuigd zijn) vijanden van de waarheid noemt. Ik vind dat nu eenmaal geen slimme opmerking. Per slot weet jij niet wat de waarheid is. Niemand weet dat. En er zijn maar weinig groeperingen die anderen vijanden van de waarheid noemen, die niet op een bepaald moment overgaan tot geweld, of in ieder geval vernedering, van die andersdenkenden. Dat zie je in de wereld maar al te vaak gebeuren. Je moet gewoon niet sommige andere mensen "vijand van de waarheid" noemen. Ik vind dat verwerpelijk. Waarom zouden deze mensen er niet van overtuigd mogen zijn dat de evolutietheorie klopt?
Iedereen snapt dat de opmerking "wanneer ga je ze opblazen?" cynisch bedoeld is en niet letterlijk. Maar je verdraagzaamheid en acceptatie van anderen schiet zeker te kort. En er schuilt beslist fanatisme in je.
Zolderworm schreef:
Inktvlam schreef:Weer een verkeerde voorstelling van zaken. Ik heb helemaal niet gesproken over mensen die er anders over denken. Ik bedoel het in meer algemene zin. Maar als jij denkt dat deze wereld een paradijs is waarin de waarheid oppermachtig heerst, dan moet je nog veel leren en wens ik je verder sterkte.
Ook hier verval je in herhalingen. Ik heb toch duidelijk gemaakt dat ik nergens gerefereerd heb aan andersdenkenden. Ik heb dat hele woord niet gebruikt. Er zijn een heleboel mensen die anders denken dan ik, maar ik zou ze beslist geen vijanden van de waarheid willen noemen. Peda en Zolderworm denken anders dan ik, maar ik beschouw ze zeker niet als vijanden van de waarheid. Wel vijanden van de waarheid zijn mensen die beweren dat evolutie een feit is en het bewijsmateriaal overweldigend is en dat evolutie net zo zeker is als dat de aarde om de zon draait en net zo zeker als zwaartekracht. Nee, zelfs nog zekerder (als dat al mogelijk is) dan zwaartekracht. Allemaal verderfelijke propaganda.
Zijn dat dan geen andersdenkenden in het licht van jouw ideeën?
Zolderworm schreef:Nee, maar waarom zou dat per se de God van de Bijbel zijn?
Er is maar één God.
Ja, maar waarom zou dat per se de God van de Bijbel zijn? En niet bijvoorbeeld Poeang Matoea, Abaia, Abeguwo, Abzu, Aditi, Aditya, Adonai, Adonis, Aedh, Aegir, Ahriman, Ahuramazda, Aitne, Akasagarbha, Akhlut, Aker, Alalu, Allah, Amaterasu, Amaunet, Amset, Ammit, Amon, Amon-Ra, Amor, Anagami, An of Anu, Anahita, Anat, Anu, Anubis, Anzar, Apis, Apollo, Apsu, Aphrodite, Ares, Artemis, Artemis van Efese, Asclepius, Asen, Astarte, Athena, Athena Pronaia, Asherah, Ashtoreth, Astarte, Atl, Atlas, Atoem, Aton, Atropos, Aurora, Bacchus, Badb, Baka Brahma, Baldr, Banba, Bastet, Bel, Belenos, Beli, Bes, Bhaisajyaguru, Bilé, Boann, Brahma, Brahma Sahampati, Bragi, Bres, Brigit, Britomartis, Centzon Totochtin, Cernunnos, Ceres, Charon, Chronos, Chepri, Chons, Clotho, Coatlicue, Consus, Cú Chulainn, Cumal, Cupido, Cura, Cybele, Dagan, Dagda, Dana, Danu, Danu, Demeter, Deva, Dharmapala, Dhatarattha, Dian Cécht, Diana, Dionysus, Domnu, Donar, Doeamoetef, Don, Donn, Devi, Durga, Ériu, Ehecatl, El, Ekaliath, Enki, Enlil, Eochaidh Ollathair, Eos, Epona, Eris, Eros, Eryniden, Esus, Fand, Fódla, Fosite, Fráech, Freya, Gaia, Ganesha, Garoeda, Geb, Gefion, Guanyin, Guan Yu, Hades, Hapy, Hanuman, Harmachis, Hathor, Heh, Heka, Helios, Hephaestus, Hera, Herakles, Hercules, Hermes, Hesus, Hestia, Hexia, Horus, Huitzilopochtli, Hyacinthos, Hygieia, Huehuecoyotl, Iaret, Iðunn, Iduna, Inanna, Indra, Irene, Ishtar, Ishvara, Isis, Jam, Janus, Jaw, Juno, Jupiter, Justitia, Kálii, Khnum, Krishna, Kratos, Lakshmi, Laren, Lí Ban, Liber, Libertas, Loki, Lugh, Luna, Maät, Maitreya, Manánnan Mac Lir, Marduk, Mars, Mercurius, Mesechenet, Mextli, Mictlantecuhtli, Min, Minerva, Mithras, Mixcoatl, Miysis, Moet, Moiren, Morpheus, Mórrígan, Naga, Nagarjuna, Nefertem, Nehalennia, Neith, Nekhbet, Nemesis, Nephthys, Neptunus, Nezha, Nintu, Njord, Noet, Nike, Nyai Loro Kidul, Nyx, Odin, Ogma, Olodumare, Ometecuhtli, Ometeotl, Osiris, Ostara, Pakhet, Pallas Athene, Pan, Panakeia, Parvati, Pele, Persephone, Phaedra, Phoebe, Pluto, Pomona, Pontos, Poseidon, Praxidike, Priapus, Ptah, Qetesh, Quetzalcoatl, Ra, Ruadh Rofessa, Roma, Saturnus, Sedna, Sekhmet, Selene, Selket, Serapis, Seth, Shiva, Sif, Sin, Sita, Sjoe, Skaði, Sobek, Sokaris, Sopdet, Sucellus, Surya, Taranis, Tatenen, Taweret, Tefnut, Teshub, Tethys, Teutatès, Tezcatlipoca, Themis, Thor, Thoth, Tiamat, Tislit, Tlaloc, Tloque Nahuaque, Toëris, Tonatiuh, Triton, Trimurti, Typhon, Uranus, Utu, Varuna, Venus, Vesta, Viracocha, Vishnoe, Vulcanus, Wadjet, Wepwawet, Wodan, Xilonen, Xipe Totec, Xochipilli, Xochiquetzal, Yamm, Yaw, Yemayá, Zeus of Ziva.

Eliyahu
Contacteer:

Bericht door Eliyahu » 13 jun 2018, 06:28

Zolderworm schreef:
Inktvlam schreef: Er is maar één God.
Ja, maar waarom zou dat per se de God van de Bijbel zijn? En niet bijvoorbeeld Poeang Matoea, Abaia, Abeguwo, Abzu, Aditi, Aditya, Adonai, Adonis, Aedh, Aegir, Ahriman, Ahuramazda,
Bs"d

Omdat God een teken gegeven heeft waaraan we kunnen zien wie de ware God is.

Voor de fijnere details kijk hier: https://sites.google.com/site/bergzion/godsbewijs

http://tinyurl.com/Isr-forever
Daar waar in het OT "de HERE" met hoofdletters staat, daar staat in het hebreeuws J-H-W-H.

Zolderworm

Bericht door Zolderworm » 13 jun 2018, 07:38

Eliyahu schreef:
Zolderworm schreef:
Ja, maar waarom zou dat per se de God van de Bijbel zijn? En niet bijvoorbeeld Poeang Matoea, Abaia, Abeguwo, Abzu, Aditi, Aditya, Adonai, Adonis, Aedh, Aegir, Ahriman, Ahuramazda,
Bs"d

Voor de fijnere details kijk hier: https://sites.google.com/site/bergzion/godsbewijs

Dat zeggen ook heel veel andere religies van hun God. Bovendien is dit al zo lang geleden gebeurd, dat we moeten afgaan op ooggetuigenverslagen. De vraag is dan: zijn zulke oude ooggetuigenverslagen wel te vertrouwen? Of zijn ze op een later moment herschreven om ze kloppend te maken voor de gelovigen? Bovendien kan elke geestelijke entiteit zich voordoen als God. Wie kan zeggen dat het echt om God gaat en niet bijvoorbeeld om een entiteit die bedriegt en zich als God voordoet terwijl hij het niet is?

(Ik ga geen uitgebreide webpagina's lezen. Zeg het gewoon met je eigen woorden.)

Eliyahu
Contacteer:

Bericht door Eliyahu » 13 jun 2018, 08:06

Zolderworm schreef:
Eliyahu schreef:
Zolderworm schreef:
Bs"d

Dat zeggen ook heel veel andere religies van hun God. Bovendien is dit al zo lang geleden gebeurd, dat we moeten afgaan op ooggetuigenverslagen. De vraag is dan: zijn zulke oude ooggetuigenverslagen wel te vertrouwen? Of zijn ze op een later moment herschreven om ze kloppend te maken voor de gelovigen?
Bs"d

We hoeven ons niet te verlaten op oude tekenen, het teken wat God in het Joodse volk gezet heeft is ook heden ten dage, alsook door de hele Joodse geschiedenis heen, waar te nemen.

"Al deze vervloekingen zullen over u komen, u achtervolgen en u treffen, totdat gij verdelgd zijt, omdat gij niet geluisterd hebt naar de stem van de HERE, uw G.d, en de geboden en inzettingen die Hij u opgelegd heeft, niet onderhouden hebt; zij zullen onder u tot een teken en wonder zijn, en onder uw nageslacht, voor altoos." Deut 28

Daar hebben we het; een eeuwigdurend teken in het Joodse volk.
Bovendien kan elke geestelijke entiteit zich voordoen als God. Wie kan zeggen dat het echt om God gaat en niet bijvoorbeeld om een entiteit die bedriegt en zich als God voordoet terwijl hij het niet is?
Er is maar één God die één is. God runs the show. Er zijn andere entiteiten zoals bijvoorbeeld engelen, maar God staat niet toe dat die Hem actief tegenwerken.
(Ik ga geen uitgebreide webpagina's lezen. Zeg het gewoon met je eigen woorden.)
Ik heb die website geschreven, dus dat zijn mijn eigen woorden.
Daar waar in het OT "de HERE" met hoofdletters staat, daar staat in het hebreeuws J-H-W-H.

peda

Bericht door peda » 13 jun 2018, 08:55

Eliyahu schreef: Bs"d

Het probleem met een "' teken '' is dat het geen bewijs is. Natuurlijk zullen de volgers er een bewijs in zien, maar dan is er sprake van een geloofsbewijs, de zwakke variant op de bewijsladder. Datzelfde geldt ook voor de E T. Voor de ene beschouwer is de E T het ultieme bewijs en heeft "" God "' volledig afgedaan, voor de ander is E T een complete non-valeur en staat God onbetwist als Opperwezen en Eerste Oorzaak van de totale wereld. Het kan verkeren. :!: Je kunt bij de E T enorm de diepte induiken, maar de afwijzer duikt mee en blijft de E T met argumenten onderbouwd afwijzen. Hetzelfde gebeurt bij bijbel interpretatie. Hoe diep je ook duikt, er zijn altijd anderen die mee omlaag duiken en hun standpunt aldaar, met veel bijbelgeleerdheid blijven handhaven. Ware het anders dan had je in de praktijk niet zoveel religieuze stromingen, waarbij elke stroming de eigen interpretatie de heiligenkrans omhangt. Er is altijd een substantieel verschil tussen het leggen van een claim en het bewijzen van de juistheid van de claim.

Inktvlam

Bericht door Inktvlam » 13 jun 2018, 12:12

Zolderworm schreef:Ja, dit allemaal naar aanleiding van het feit dat je bepaalde andersdenkenden (in casu: zij die van evolutie overtuigd zijn) vijanden van de waarheid noemt. Ik vind dat nu eenmaal geen slimme opmerking. Per slot weet jij niet wat de waarheid is. Niemand weet dat.
Nou lees ik alweer “andersdenkenden”. Jij bent onverbeterlijk. Ook had ik niet geschreven “vijanden van de waarheid”, maar “de waarheid heeft vele vijanden”.
Het is eigenlijk een uitspraak van W.H.Thomson (Amerikaans geleerde): die zich afzette tegen de darwinlobbyisten in diverse landen, evolutiemaffia, mag je ook zeggen. Hij zei: ”Ook in een democratie is het lang niet gemakkelijk om de waarheid te weten te komen, want de waarheid heeft vele vijanden!”
Dat de waarheid vele vijanden heeft staat gewoon buiten kijf. Er wordt in de politiek, wetenschap, enz. heel wat afgelogen. Die bezwaren van jou slaan helemaal nergens op.

Zolderworm schreef:En er zijn maar weinig groeperingen die anderen vijanden van de waarheid noemen, die niet op een bepaald moment overgaan tot geweld, of in ieder geval vernedering, van die andersdenkenden. Dat zie je in de wereld maar al te vaak gebeuren. Je moet gewoon niet sommige andere mensen "vijand van de waarheid" noemen. Ik vind dat verwerpelijk.
Wat je eigenlijk zegt is: vrij baan voor de leugenaars. Leg ze niets in de weg. Dus stop de onderzoekjournalistiek, stop wetenschappelijk onderzoek, Zolderworm vindt het niet goed.
Poetin, Erdogan, Trump, en niet te vergeten de Afrikaanse leiders die meer dan 20 jaar aan de macht zijn die hun zakken vullen en hun volk laten verkommeren, laat ze hun gang gaan, breng er niets tegen in, want Zolderworm vindt het verwerpelijk.

Zolderworm schreef:Iedereen snapt dat de opmerking "wanneer ga je ze opblazen?" cynisch bedoeld is en niet letterlijk.
O, dat valt mee. “Club der onnozelen” is natuurlijk ook cynisch. Nooit geweten dat “cynisch” eigenlijk iets positiefs is.

Zolderworm schreef:Maar je verdraagzaamheid en acceptatie van anderen schiet zeker te kort. En er schuilt beslist fanatisme in je.
Sprak de onverdraagzame. Dus als je de kletspraat van Zolderworm aanpakt, dan ben je onverdraagzaam. Het is maar dat we het weten.

Zolderworm schreef:... Pluto, Pomona, Pontos, Poseidon, Praxidike, Priapus, Ptah, Qetesh, Quetzalcoatl, Ra, Ruadh Rofessa, Roma, Saturnus, Sedna, Sekhmet, Selene, Selket, Serapis, Seth, Shiva, Sif, Sin, Sita, Sjoe, Skaði, Sobek, Sokaris, Sopdet, Sucellus, Surya, Taranis, Tatenen, Taweret, Tefnut, Teshub, Tethys, Teutatès, Tezcatlipoca, Themis, Thor, Thoth, Tiamat, Tislit, Tlaloc, Tloque Nahuaque, Toëris, Tonatiuh, Triton, Trimurti, Typhon, Uranus, Utu, Varuna, Venus, Vesta, Viracocha, Vishnoe, Vulcanus, Wadjet, Wepwawet, Wodan, Xilonen, Xipe Totec, Xochipilli, Xochiquetzal, Yamm, Yaw, Yemayá, Zeus of Ziva.
Ik mis het godje Zolderworm en Theia de moeder van de godin van de maan.
Maarre het zijn allemaal een soort stripverhaalgoden, die je kunt vergeten.
Aan één moet je geloven.

Eliyahu
Contacteer:

Bericht door Eliyahu » 13 jun 2018, 12:31

peda schreef:

Het probleem met een "' teken '' is dat het geen bewijs is.

Bs"d

Hoe kom je er bij dat een teken dat tegen de natuurlijke gang van zaken in gaat geen bewijs is?

http://tinyurl.com/Isr-only

Zolderworm

Bericht door Zolderworm » 14 jun 2018, 18:40

Inktvlam schreef:
Zolderworm schreef:Ja, dit allemaal naar aanleiding van het feit dat je bepaalde andersdenkenden (in casu: zij die van evolutie overtuigd zijn) vijanden van de waarheid noemt. Ik vind dat nu eenmaal geen slimme opmerking. Per slot weet jij niet wat de waarheid is. Niemand weet dat.
Nou lees ik alweer “andersdenkenden”. Jij bent onverbeterlijk. Ook had ik niet geschreven “vijanden van de waarheid”, maar “de waarheid heeft vele vijanden”.
Het is eigenlijk een uitspraak van W.H.Thomson (Amerikaans geleerde): die zich afzette tegen de darwinlobbyisten in diverse landen, evolutiemaffia, mag je ook zeggen. Hij zei: ”Ook in een democratie is het lang niet gemakkelijk om de waarheid te weten te komen, want de waarheid heeft vele vijanden!”
Dat de waarheid vele vijanden heeft staat gewoon buiten kijf. Er wordt in de politiek, wetenschap, enz. heel wat afgelogen. Die bezwaren van jou slaan helemaal nergens op.
Om wetenschappers die overtuigd zijn van realiteit van de ET, en daarin verder onderzoek doen, af te schilderen als boeven en leugenaars is volstrekt belachelijk. En zoals Peda ook zegt: het is verwerpelijk.
Zolderworm schreef:En er zijn maar weinig groeperingen die anderen vijanden van de waarheid noemen, die niet op een bepaald moment overgaan tot geweld, of in ieder geval vernedering, van die andersdenkenden. Dat zie je in de wereld maar al te vaak gebeuren. Je moet gewoon niet sommige andere mensen "vijand van de waarheid" noemen. Ik vind dat verwerpelijk.
Wat je eigenlijk zegt is: vrij baan voor de leugenaars. Leg ze niets in de weg. Dus stop de onderzoekjournalistiek, stop wetenschappelijk onderzoek, Zolderworm vindt het niet goed.
Wetenschappers die overtuigd zijn van de ET, en verder onderzoek doen, zijn geen leugenaars. Die gedachte is volstrekt verwerpelijk. Het zijn alleen maar wetenschappers die overtuigd zijn van de ET, en verder onderzoek doen. Nogmaals: het is volstrekt belachelijk om hen vijanden van de waarheid te noemen. Iedereen heeft het recht om overtuigd te zijn van de realiteit van de ET, zonder een misdadiger te worden genoemd.
Poetin, Erdogan, Trump, en niet te vergeten de Afrikaanse leiders die meer dan 20 jaar aan de macht zijn die hun zakken vullen en hun volk laten verkommeren, laat ze hun gang gaan, breng er niets tegen in, want Zolderworm vindt het verwerpelijk.[/'quote]
We hebben het over wetenschappers die overtuigd zijn van de realiteit van de ET, niet over politici als Poetin, Erdogan en Trump, die met de ET niet zoveel te maken hebben. De ET is een eerlijke en welgemeende theorie over het ontstaan en de ontwikkeling van het leven op Aarde. Het is geen politieke visie.
Zolderworm schreef:Iedereen snapt dat de opmerking "wanneer ga je ze opblazen?" cynisch bedoeld is en niet letterlijk.
O, dat valt mee. “Club der onnozelen” is natuurlijk ook cynisch. Nooit geweten dat “cynisch” eigenlijk iets positiefs is.

Zolderworm schreef:Maar je verdraagzaamheid en acceptatie van anderen schiet zeker te kort. En er schuilt beslist fanatisme in je.
Sprak de onverdraagzame. Dus als je de kletspraat van Zolderworm aanpakt, dan ben je onverdraagzaam. Het is maar dat we het weten.
Nee, vlammetje, als je wetenschappers die overtuigd zijn van realiteit van de ET afschildert als misdadigers. Daar gaat hem om. Zo'n wetenschapper ben ik niet.
Zolderworm schreef:... Pluto, Pomona, Pontos, Poseidon, Praxidike, Priapus, Ptah, Qetesh, Quetzalcoatl, Ra, Ruadh Rofessa, Roma, Saturnus, Sedna, Sekhmet, Selene, Selket, Serapis, Seth, Shiva, Sif, Sin, Sita, Sjoe, Skaði, Sobek, Sokaris, Sopdet, Sucellus, Surya, Taranis, Tatenen, Taweret, Tefnut, Teshub, Tethys, Teutatès, Tezcatlipoca, Themis, Thor, Thoth, Tiamat, Tislit, Tlaloc, Tloque Nahuaque, Toëris, Tonatiuh, Triton, Trimurti, Typhon, Uranus, Utu, Varuna, Venus, Vesta, Viracocha, Vishnoe, Vulcanus, Wadjet, Wepwawet, Wodan, Xilonen, Xipe Totec, Xochipilli, Xochiquetzal, Yamm, Yaw, Yemayá, Zeus of Ziva.
Ik mis het godje Zolderworm en Theia de moeder van de godin van de maan.
Maarre het zijn allemaal een soort stripverhaalgoden, die je kunt vergeten.
Aan één moet je geloven.
Ja, dat vind jij. Maar dit is ook maar een mening. Wie zegt dat je gelijk hebt?

Bonjour

Bericht door Bonjour » 14 jun 2018, 19:35

Inktvlam schreef:Aan één moet je geloven.
Kan jij met Eliyahu dan even overleggen welke verhalen over deze God we dan moeten geloven?

Zolderworm

Bericht door Zolderworm » 14 jun 2018, 21:17

Eliyahu schreef:
Zolderworm schreef:
Eliyahu schreef:
Zolderworm schreef:
Bs"d

Dat zeggen ook heel veel andere religies van hun God. Bovendien is dit al zo lang geleden gebeurd, dat we moeten afgaan op ooggetuigenverslagen. De vraag is dan: zijn zulke oude ooggetuigenverslagen wel te vertrouwen? Of zijn ze op een later moment herschreven om ze kloppend te maken voor de gelovigen?
Bs"d

We hoeven ons niet te verlaten op oude tekenen, het teken wat God in het Joodse volk gezet heeft is ook heden ten dage, alsook door de hele Joodse geschiedenis heen, waar te nemen.

"Al deze vervloekingen zullen over u komen, u achtervolgen en u treffen, totdat gij verdelgd zijt, omdat gij niet geluisterd hebt naar de stem van de HERE, uw G.d, en de geboden en inzettingen die Hij u opgelegd heeft, niet onderhouden hebt; zij zullen onder u tot een teken en wonder zijn, en onder uw nageslacht, voor altoos." Deut 28

Daar hebben we het; een eeuwigdurend teken in het Joodse volk.
Ik weet niet over welke vervloekingen je het hebt. Maar zo te zien gaat het voornamelijk om ziekten en natuurrampen. Nou, deze hoeven op zich niets met God te maken te hebben. Die kunnen we, zeker tegenwoordig, uitstekend verklaren zonder God. Dus dat die er zijn is in geen geval een bewijs voor Gods bestaan.
Bovendien kan elke geestelijke entiteit zich voordoen als God. Wie kan zeggen dat het echt om God gaat en niet bijvoorbeeld om een entiteit die bedriegt en zich als God voordoet terwijl hij het niet is?
Er is maar één God die één is. God runs the show. Er zijn andere entiteiten zoals bijvoorbeeld engelen, maar God staat niet toe dat die Hem actief tegenwerken.
Ja, ik weet heel goed wat je persoonlijk gelooft. Maar klopt het ook? Ik geloof iets anders. En wie heeft er nu gelijk? Waarom zou jij gelijk hebben en bijvoorbeeld de mensen die in Poeang Matoea geloven niet? Om maar een van de vele Goden te noemen die op deze Aarde worden vereerd. Tot nu toe heb je nog niet kunnen hardmaken, waarom per se de in de Bijbel beschreven God de enig echte God zou zijn. Waarom zou dat zo zijn? Je kunt wel heel hard roepen dat dat zo is. Maar enkel roepen is niet genoeg om het tot een waarheid te maken. Daar is wel wat meer voor nodig.
Ik heb die website geschreven, dus dat zijn mijn eigen woorden.
Ja, maar wel een uitgebreide website. Ik zou zeggen: omschrijf het dan hier op het forum in het kort. Ik heb geen zin om met websites te discussiëren.

Inktvlam

Bericht door Inktvlam » 14 jun 2018, 22:12

Zolderworm schreef:Om wetenschappers die overtuigd zijn van realiteit van de ET, en daarin verder onderzoek doen, af te schilderen als boeven en leugenaars is volstrekt belachelijk. En zoals Peda ook zegt: het is verwerpelijk.

Wetenschappers die overtuigd zijn van de ET, en verder onderzoek doen, zijn geen leugenaars. Die gedachte is volstrekt verwerpelijk. Het zijn alleen maar wetenschappers die overtuigd zijn van de ET, en verder onderzoek doen. Nogmaals: het is volstrekt belachelijk om hen vijanden van de waarheid te noemen. Iedereen heeft het recht om overtuigd te zijn van de realiteit van de ET, zonder een misdadiger te worden genoemd.
Voortdurend probeer jij mij woorden in de mond te leggen die ik nooit gezegd heb.
De woorden “andersdenkenden” en “boeven” en “misdadigers” zijn niet mijn woorden.
Als iemand in evolutie gelooft zal ik 'm geen leugenaar noemen. Als je niet beter weet ben je geen leugenaar. Maar wel iemand die wel beter weet, zoals Richard Dawkins.
We zijn nu al dagen bezig over de zinsnede “de waarheid heeft vele vijanden”. Je reageert erop als een moslim op een Deense cartoon. Zullen we deze discussie maar verder laten rusten, Zolderworm? Ik krijg de indruk dat je niet helemaal jezelf bent.

Inktvlam

Bericht door Inktvlam » 14 jun 2018, 22:13

Bonjour schreef:Kan jij met Eliyahu dan even overleggen welke verhalen over deze God we dan moeten geloven?
Ik hoef met Eliyahu niet te overleggen. Die heeft een paar ontwikkelingen gemist.
De belangrijkste boodschap is de liefde. De daadwerkelijke liefde, dus omzien naar je naasten, omzien naar behoeftigen, mensen die je hulp nodig hebben.
https://dailyverses.net/nl/naaste
https://dailyverses.net/nl/liefde

Ook belangrijk te weten is dat God jouw schepper is en niet de toevallige mutatie.

Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma » 14 jun 2018, 22:17

Eliyahu schreef:
peda schreef:

Het probleem met een "' teken '' is dat het geen bewijs is.

Bs"d

Hoe kom je er bij dat een teken dat tegen de natuurlijke gang van zaken in gaat geen bewijs is?

http://tinyurl.com/Isr-only
De tekenen die Jezus deed gingen tegen de natuurlijke gang van zaken in, maar toch geloof jij die tekenen niet. Dus hoezo verwijt jij anderen dat ze jouw tekenen niet geloven? Beetje hypocriet. :naughty:
'waarin iemand stout is, daarin ben ik ook stout.'

Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma » 14 jun 2018, 22:19

Inktvlam schreef:
Bonjour schreef:Kan jij met Eliyahu dan even overleggen welke verhalen over deze God we dan moeten geloven?
Ik hoef met Eliyahu niet te overleggen. Die heeft een paar ontwikkelingen gemist.
De belangrijkste boodschap is de liefde. De daadwerkelijke liefde, dus omzien naar je naasten, omzien naar behoeftigen, mensen die je hulp nodig hebben.
https://dailyverses.net/nl/naaste
https://dailyverses.net/nl/liefde

Ook belangrijk te weten is dat God jouw schepper is en niet de toevallige mutatie.
En wie is jouw naaste?

Inktvlam

Bericht door Inktvlam » 14 jun 2018, 22:31

Piebe Paulusma schreef:En wie is jouw naaste?
Nou, o.a. Piebe, Zolderworm en Bonjour. ;)

Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma » 14 jun 2018, 22:36

Inktvlam schreef:
Piebe Paulusma schreef:En wie is jouw naaste?
Nou, o.a. Piebe, Zolderworm en Bonjour. ;)
Waarom behandelde je me laatst dan zoals jij niet behandeld wenst te worden? Kleinerend vroeg je me of ik e.e.a. te schokkend vond. Kennelijk acht je je naaste beneden je eigen intellect.

Gek hé, maar ik kan de teksten zo niet terugvinden die dergelijke praktijken ondersteunen. Kan je me uit de brand helpen misschien?

Eliyahu
Contacteer:

Bericht door Eliyahu » 14 jun 2018, 22:48

Piebe Paulusma schreef: De tekenen die Jezus deed gingen tegen de natuurlijke gang van zaken in, maar toch geloof jij die tekenen niet. Dus hoezo verwijt jij anderen dat ze jouw tekenen niet geloven? Beetje hypocriet. :naughty:
Bs"d

Niet hypocriet, ik volg gewoon de wet van God. God zegt dat als iemand wonderen doet en dan een nieuwe god komt brengen, dat je die dan terecht stelt, want die probeert je dan weg te trekken van de enig ware God J-H-W-H:

"1 Wanneer onder u een profeet optreedt of iemand, die dromen heeft, en hij u een teken of een wonder aankondigt, 2 en het teken of het wonder komt, waarover hij u gesproken heeft met de woorden: laten wij andere goden achterna lopen, die gij niet gekend hebt, en laten wij hen dienen – 3 dan zult gij naar de woorden van die profeet of van die dromer niet luisteren; want J-H-W-H uw God, stelt u op de proef om te weten, of gij J-H-W-H, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel. 4 J-H-W-H uw God, zult gij volgen, Hem vrezen, zijn geboden houden en naar zijn stem luisteren: Hem zult gij dienen en aanhangen. 5 Die profeet of dromer zal ter dood gebracht worden, omdat hij afval gepredikt heeft van J-H-W-H uw God, die u uit het land Egypte geleid en uit het diensthuis verlost heeft – om u af te trekken van de weg, die J-H-W-H uw God, u geboden heeft te gaan. Zo zult gij het kwaad uit uw midden wegdoen.
6 Wanneer uw broeder, de zoon van uw moeder, of uw zoon, uw dochter, uw eigen vrouw of uw boezemvriend u in het geheim wil verleiden en zegt: laten wij andere goden gaan dienen, goden die noch gij noch uw vaderen gekend hebben, 7 behorende tot de goden der volken rondom u, dichtbij of veraf, van het ene einde der aarde tot het andere – 8 dan zult gij hem niet ter wille zijn noch naar hem luisteren; gij zult hem niet ontzien, noch hem sparen en zijn schuld bedekken, 9 maar hem zeker doden; het eerst zal uw hand zich tegen hem keren om hem ter dood te brengen en daarna de hand van het gehele volk. 10 Gij zult hem stenigen, zodat hij sterft, omdat hij getracht heeft u af te trekken van
J-H-W-H uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heeft. 11 Dan zal geheel Israël het horen en vrezen en men zal niet opnieuw zulk een wandaad in uw midden doen."
Deut 13

Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma » 14 jun 2018, 22:53

Jezus kwam geen andere God brengen.

'Mijn Vader is het Die Mij eert, Welken gij [de joden] zegt dat uw God is.' (Joh 8,54)

coby
Man/Vrouw: V

Bericht door coby » 14 jun 2018, 23:20

Zolderworm schreef:
Kort door de bocht staat er: het teken is de Joden. 0,2 procent of zo en ze zijn er nog steeds en als landen aardig voor ze zijn gaat het ze goed en anders niet.
Ik zal de website wel even vertalen voor Eliyahu in Jip en Janneke taal, kort maar krachtig samengevat voor de ongeduldige lezer.

Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma » 14 jun 2018, 23:29

coby schreef:
Zolderworm schreef:
Kort door de bocht staat er: het teken is de Joden. 0,2 procent of zo en ze zijn er nog steeds en als landen aardig voor ze zijn gaat het ze goed en anders niet.
Ik zal de website wel even vertalen voor Eliyahu in Jip en Janneke taal, kort maar krachtig samengevat voor de ongeduldige lezer.
Dank voor de samenvatting, dat scheelt weer een kwartier lezen.
Het is een wonder op zich dat iemand dat gelooft!

Eliyahu
Contacteer:

Bericht door Eliyahu » 15 jun 2018, 00:59

Piebe Paulusma schreef:Jezus kwam geen andere God brengen.

'Mijn Vader is het Die Mij eert, Welken gij [de joden] zegt dat uw God is.' (Joh 8,54)
Bs"d

Hij bracht zichzelf als een nieuwe man-god, die nu door miljarden aanbeden wordt.

Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma » 15 jun 2018, 08:14

Eliyahu schreef:
Piebe Paulusma schreef:Jezus kwam geen andere God brengen.

Bs"d

Hij bracht zichzelf als een nieuwe man-god, die nu door miljarden aanbeden wordt.
Nee hoor, Jezus Christus leerde dat God Geest is (Joh 4,24) en zei: Eer Abraham was, ben Ik. (Joh 8,58)

Plaats reactie